Moottorisahat

Viestiketju:
Moottorisahat

Suosittelen vertaamaan tarkasti vanhaa ja kuvassa olevaa. Ehkä jopa varmistaa myyjältä onko kuva oikea. Itse aikoinaan erehdyin vastaavan kanssa ja uuden tuotteen vivusto ei käynyt sahan kanssa yksiin ei sitten mitenkään. En tunne Belgialaista Eurogardenia, mutta hintaluokka antaa olettaa että tuskin alkuperäislaatuun yltää.
Juu siksipä otan kaasarin kouraan ja tutkin numerot. Saattaapi olla vielä niinkin, että tuohon c-malliin kaasuttimen hinta pompsahtaa ja jääpi pian ostamatta. Mutta sen näkee sitten.
 
Juu siksipä otan kaasarin kouraan ja tutkin numerot. Saattaapi olla vielä niinkin, että tuohon c-malliin kaasuttimen hinta pompsahtaa ja jääpi pian ostamatta. Mutta sen näkee sitten.

Tai vaihat vaan kalvot ja hyvä putsaus kaasarille. Samanlailla 250 tilhi booasi ja kalvot sen verran venehtany että ei saanu säätöön. edit: neulaventtiilin säätö myös + kurkkujen tiivisteet.
 
Viimeksi muokattu:
Tai tukos jossain. Mullei meinannut tilhi käydä vaikka putsasin kaasarin. Ruuveja piti avata 3-4 kierrosta ja sitten on käynyt ja kukkunut hyvin.
 
Tai tukos jossain. Mullei meinannut tilhi käydä vaikka putsasin kaasarin. Ruuveja piti avata 3-4 kierrosta ja sitten on käynyt ja kukkunut hyvin.
Tuossahan on siinä muovikopassa ohje että olikohan se h-ruuvia 3/4kierrosta ja toista (low) se yksi.
No käänsin ohjeen mukaan niin kävi tyhjää hurjilla kierroksilla. Ja kun avasin sitä low ruuvia noin kaksi kierrosta niin asettui mutta ei jaksa vääntää.
Pitää vielä putsailla kaasari.
 
Tuossahan on siinä muovikopassa ohje että olikohan se h-ruuvia 3/4kierrosta ja toista (low) se yksi.
No käänsin ohjeen mukaan niin kävi tyhjää hurjilla kierroksilla. Ja kun avasin sitä low ruuvia noin kaksi kierrosta niin asettui mutta ei jaksa vääntää.
Pitää vielä putsailla kaasari.
Onkos tuon mallisessa Tilhissä se kiihdytyspumppu. On ihan Tilhin tyyppivika ja oireilee just noin.

https://www.fiksaa.fi/myynti/tuote/kiihdytyspumppusarja-zama-stihl-1508294
 
Viimeksi muokattu:
En tarkkaan muista missä tuo fyysisesti siellä kaasarissa on. Noita kuitenkin meni Stihleistä aika paljon ja kun muissa merkeissä ei ole koko pumppua, eikä se tule kalvosarjan mukana, niin moni ei sitä vikapaikkaa keksi.
 
En tarkkaan muista missä tuo fyysisesti siellä kaasarissa on. Noita kuitenkin meni Stihleistä aika paljon ja kun muissa merkeissä ei ole koko pumppua, eikä se tule kalvosarjan mukana, niin moni ei sitä vikapaikkaa keksi.
No en olis kyllä löytäny koko kiihdytyspumppua. Saha oireilee just samoin kuin tuossa videolla. Tilasin sen pumpun ja uudet korkit kun molemmat fuskaa. Pitää ottaa saha mukaan mökiltä ja ährätä kuntoon. Kiitos vielä tiedosta :)
 
Siellä on vuoto. Noissa on melkein aina kun tekee tuota. Kalvot ja kiihdytyspumppu ei käyttäydy noin. Kiinankaasuttimissa ei ole kiihdytyspumppua ja ihan turha se on alkuperäisissäkin. Sen voi tulpata. Se on kaasuläppäakselin takana kurkun suuntaisesti jos on. Kaikissa alkuperäisissäkään ei ole
 
On niitä pumppuja huskissakin. Tapojensa mukaisesti huski ei vaan aina myy varaosana niitä vaan koko kaasuttimen ja senkin siihen hintaan että ostat uuden sahan. Eikä ne aina näy räjäytyskuvissakaan juuri sen vuoksi kun eivät myy osia. Yleisosia ne on eli muista malleista sopii mutta pitää tietää mistä. Ja se on salaista tietoa ettei köyhät korjaa vaan ostaa uusia sahoja. Normaalia huski venkoilua.
 
Mites tuo tilhin käynnistysprosessi oikein menee? Ihan piruuttaan tänään koitin. Hörähti 4-5 vedolla. Sitten koitin ottaa ryypyn pois, mutta ei lähtenyt ryyppyvivusta vaan piti kaasuliipasimesta painaa. Silloin kai puolikaasukin lähee pois. Lähti se viimein, mutta jotenkin jäi sellainen olo, että jotain tein väärin.
 
Mites tuo tilhin käynnistysprosessi oikein menee? Ihan piruuttaan tänään koitin. Hörähti 4-5 vedolla. Sitten koitin ottaa ryypyn pois, mutta ei lähtenyt ryyppyvivusta vaan piti kaasuliipasimesta painaa. Silloin kai puolikaasukin lähee pois. Lähti se viimein, mutta jotenkin jäi sellainen olo, että jotain tein väärin.
Vivusta kun laittaa ryypyn puoliväliin pois, niin pitäis jääda kaasu päälle ja vapautuu sitten kun painaa kaasuliipaisinta. Ja kun sammuksissa ryypyn laittaa päälle, pitää olla kaasuliipausin painettuna.
 
Vivusta kun laittaa ryypyn puoliväliin pois, niin pitäis jääda kaasu päälle ja vapautuu sitten kun painaa kaasuliipaisinta. Ja kun sammuksissa ryypyn laittaa päälle, pitää olla kaasuliipausin painettuna.
Pitääpä tutkailla joskus. Tuntui niin jäykältä siellä ryyppy päällä asennossaan, että ei uskaltanut isommalla voimalla vipua kääntää.
 
Pitääpä tutkailla joskus. Tuntui niin jäykältä siellä ryyppy päällä asennossaan, että ei uskaltanut isommalla voimalla vipua kääntää.
Mulla ainakin siinä pikkustihlissä on ne vivut niin ala-arvoisesti muovista valettu, ettei toimi niin kuin pitäis vaikka ei ole paljoa sahattu. Sammutus pitäis olla ryypoyvioua ylös kääntämällä, niin vipu irtoaa, ennen kuin kone sammuu. Ryypyllä olen sammuttanut. Pitäis laittaa ihan oikea sammutuskytkin.
 
Mulla ainakin siinä pikkustihlissä on ne vivut niin ala-arvoisesti muovista valettu, ettei toimi niin kuin pitäis vaikka ei ole paljoa sahattu. Sammutus pitäis olla ryypoyvioua ylös kääntämällä, niin vipu irtoaa, ennen kuin kone sammuu. Ryypyllä olen sammuttanut. Pitäis laittaa ihan oikea sammutuskytkin.
Tekis mieli sanoa tähän väliin, että husqvarna! mutta en viitti ettei mee kinaamiseksi :D
 
Tekis mieli sanoa tähän väliin, että husqvarna! mutta en viitti ettei mee kinaamiseksi :D
Tuollaisesta se saatiin alkamaan:rotfl: Savonlinnan Pihlajalahden kaverin kanssa, leikkimielinen kina, mikä on hyvä mikä ei. Muut kuunteli ja nauroi:rotfl: Välillä ohjeistivat, ottakaa pojat olutta tuosta ettei suu kuivu.
 
Kyllä tuossa Mikan sahamallissa on hyvä vipu.o_O
Sammutusklipsi on samalla jousi, joka pitää vivun valitussa asennossa. Saako sen jotenkin väärinpäin paikoilleen en osaa sanoa, mutta se on vähän ainoa mikä siellä voi kangerrella.
 
Stilhin käynnistysrituaaleja en enää tarkasti muista mut esim Echossa ryyppy vedetään ensin täysin ulos. Vejellään sahhoo kunnes hurauttaa ja yleensä sammuu. Painetaan ryyppy takas perusasentoon muttei kosketa kaasulipariin, näin puolkaasu jää päälle. Taas vejellään sahhoo ja nyt kun käynnistyy niin annetaan hetken hurruuttaa koskematta kaasuun. Käy korotetuilla kierroksilla. Tovin päästä voi sit kokeilla kaasuttelua
 
Mulla pienessä Echossa huikka päälle, kesällä yks, talvella kaks-kolme nykäsyä, huikka pois ja nykäisy tai kaks. Saha soi...
 
Takaisin
Ylös