Millainen puhelinliittymä on riittävä?

Saattaa olla liian lähellä. Ampuu yli.
Tai sitten kuten mulla. Masto on vajaan 10 km:n päässä mutta antenni ja sen kapea keila osoittaa vastakkaiseen suuntaan pitkin valtatietä joten siitä ei ole mulle mitään hyötyä täällä sivukylällä.

Olin tilaamassa Moilta kolmea korttia, kaksi riistakameroihin ja yksi murtohälyttimen ohjaukseen, mutta homma kyykkäsi siihen, että työkoneella on Explorer-selain ja tilaamisprosessi ei edennyt loppuun asti. Livechatissa kehotettiin käyttämään Chromea, jota ei saisi työkoneeseen asentaa. Toistaiseksi on jäänyt hankkimatta.

Murtohälytin käyttää vain tekstiviestejä ja riistakamerat sähköpostia, joitakin ohjauksia kai voi tehdä tekstiviestillä, en ole perehtynyt asiaan, joten Moi pitäisi olla harkitsemisen arvoinen.

Mua kiinnostaa nimenomaan DNA, koska ainakin Elisan liittymä kotikolossani toimii epävarmasti. Luulen asuvani liian lähellä, 200 metrin päässä mastosta ja kai signaali välillä ampuu yli, kun välillä näyttää tosi heikkoa kenttää ja nettiyhteys takertelee. DNA:n maston sijainnista mulla ei ole tietoa..
Nyt on vajaan viikon verran tullut testattaua MOI:ta tabletissa. Meinaa tukka lähteä päästä nopeuden takia. MOI:lla data liikuu työpaikalla 80 Mbps vauhdilla alas ja 40 Mbps ylös. Vastaavat nopeudet kotona 40/20 ja naiystäväni luona keskellä kaupunkia 20/10. Vanha Elisan liittymä pystyy vaivoin 5 Mbps, yleensä jää senkin alle, usein herjaa, että ei saa päivitettyä sivustoa lainkaan.

Pitää jossain vaiheessa laittaa kahteen riistakameraan samat kortit (hankin siis tässä vaiheessa 3 korttia) ja katsoa alkaisiko nekin rokkaamaan kunnolla. No, Burrel on odottanut pöydänkulmalla ensikäynnistystään jo vuoden, joten ei se kovin häävisti ole voinutkaan toimia, mutta Uovision on ollut käytössä pari vuotta ja lähetys toimii ehkä joka 10. kerta.

Kännykkäliittymän aion pitää Elisalla vaikka vain sen takia, että jos MOI kaatuu, ei puhelin lakkaa toimimasta hetkeksikään. Kamerat voivat hetken kuvata muistikortille ja tabletin saan kupariin tai WLANiin kiinni, joten niitten hetkellinen toimimattomuus ei haittaa.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin