Mikä auto Avensisksen tilalle?

Kuusi vaihteinen manuaali ja portaattomasti toimiva planeetta vaihteisto, kyllä toi planeetta peli on kiva, senkin polkee vaan läpylkkää, aina on sopiva välitys.

Suurin syy miksi haluan manuaaliin on se että kuljen vasta virtaa samasta syystä haluan vanhan auton vanhalla tekniikalla enkä mitään 2020 luvun hybridiä tai vastaava en halua haalia sellaisia mitä minun ikä luokan kaverilla olettaisi olevan tästä johtuu myös se että en pidä saksalaisista autoista. Mua huvittaa kun paras kaveri kertoi miksi osti automaattin kun oli niin paljon vatkannut keppiä siihen mennessä (18v)

Minkä auton ottaisit käyttöautoksi jos saisit valita?
Jos saisi laittaa laskun jollekin Elon Muskille hankintahinnasta, mutta loppukulut tulisi suorittaa itse.

Suurin syy miksi haluan manuaaliin on se että kuljen vasta virtaa samasta syystä haluan vanhan auton vanhalla tekniikalla enkä mitään 2020 luvun hybridiä tai vastaava en halua haalia sellaisia mitä minun ikä luokan kaverilla olettaisi olevan tästä johtuu myös se että en pidä saksalaisista autoista. Mua huvittaa kun paras kaveri kertoi miksi osti automaattin kun oli niin paljon vatkannut keppiä siihen mennessä (18v)
Haluat olla erilainen nuori. Haluatko sitä herättääksesi huomiota vai jostain muusta syystä.

Minkä auton ottaisit käyttöautoksi jos saisit valita?
Jos saisi laittaa laskun jollekin Elon Muskille hankintahinnasta, mutta loppukulut tulisi suorittaa itse.
Tämä on paha luultavasti

Pajeron gen 2 manuaali askilla 3.5 V6 ja kaikilla herkuilla

Tai Volvo S80 mk1 manuaali vaalea nahkasisusta missä myös jalopuu koelauta. Koneena iso riiseli tai sitten se 4.4 V8

Perusluonteeltaan olen kuitenkin suuruuden hullu.

Haluat olla erilainen nuori. Haluatko sitä herättääksesi huomiota vai jostain muusta syystä.
On siinä varmaan osa huomion hakua mutta haluan vältellä nuorison stereotypiia koska en ole itsenäni pitänyt koskaan osana nuorisoa. Omasta mielestäni olen syntynyt yhden 30v liian myöhään.

On siinä varmaan osa huomion hakua mutta haluan vältellä nuorison stereotypiia koska en ole itsenäni pitänyt koskaan osana nuorisoa. Omasta mielestäni olen syntynyt yhden 30v liian myöhään.
En halua neuvoa, mutta itse vietin ikävuodet 20-30v rahtilaivoissa paljon itseäni vanhempien miesten kanssa. Joten suosittelen oikeasti elämään sen nuoruuden.

Ei mitään henkilökohtaista, mutta väkisten tuli mieleen erään laulun kohta "mä puosun alla parkaisin"😄
Ei merellä mitään sellaista harrastettu, ja satamissa maissa käynti reissuilla oli ihan eri harrastukset. Välillä oli hauskaa ja välillä tultiin laivalle naama veressä. Minulla on vieläkin arpi silmäkulmassa minkä sain kerran hollannissa.

Ei merellä mitään sellaista harrastettu, ja satamissa maissa käynti reissuilla oli ihan eri harrastukset. Välillä oli hauskaa ja välillä tultiin laivalle naama veressä. Minulla on vieläkin arpi silmäkulmassa minkä sain kerran hollannissa.
Paikallinen ravintoloitsija joskus hiljaisena hetkenä tarinoita kertoi merimiesvuosistaan. 17 vuotiaana lähti merille. Oli kyllä hupaisia juttuja. Vaan samalla tokaisi, että nykyään kaikki niin tehokasta ja satamassaoloaika nipistetty minimiin, että ei se ihan samanlaista ole enää, mitä 30-40 vuotta takaperin.

Paikallinen ravintoloitsija joskus hiljaisena hetkenä tarinoita kertoi merimiesvuosistaan. 17 vuotiaana lähti merille. Oli kyllä hupaisia juttuja. Vaan samalla tokaisi, että nykyään kaikki niin tehokasta ja satamassaoloaika nipistetty minimiin, että ei se ihan samanlaista ole enää, mitä 30-40 vuotta takaperin.
Se riippuu paljon laivatyypistä ja linjasta, esimerkiksi nelisen vuotta sitten olin yhdessä laivassa töissä joka ajoi säännöllisesti visbyyn ja se kaija missä me purettiin oli keskustassa, laakongin päästä kun käveli 100 metriä niin oli jo baarin terassilla. Siellä kesti aina purku pari päivää joten siellä kerkesi tehdä kaikenlaista pahaa.

1930-luvullahan nuo atomaatit tuli markkinoille. Ja 50-luvulta alkaen ovat olleet peruskauraa, paitsi autoilun kehitysmaassa Suomessa, missä niitä alkuun pelättiin, koska peräkylän seppä ei niitä osannut huoltaa ja ennenkaikkea autoverotus teki niistä aavistuksen kalliimpia.

Nyttemmin on taas väkisinvaihdettava tuossa omassa kulkineessa, telakalla oleva on sit automaatilla.
Junnuna en olis automaattia ostanu minäkään mut kun ei sitä mallisarjan laiskinta etsi ni onhan se aika mukava ja huoleton tuo automaatti.
Tämän hetkisessä kun on mukamas neliveto ja manuaali, puuttuu vaan se 160 kaakkia että olis parraalleen kiva auto.
Josko joku päivä olis.

Jos se pitää olla joko S80 tai itäauto dieselillä ja manuaali niin miten olisi Mazda 6? Mun silmään yksi parhaimman näköinen perusjapsi ja mitä olen appiukon -10 farkku kutosella joskus ajanut niin on ainakin kertaluokkaa parempi ajaa kuin anjovis, toisten makuun jousitus on pintakova. Pohja ja taka-apurunko vaan pitää tutkia huolellisesti ruosteiden varalta. Appiukonkin matukkaan joudutiin keväällä vaihtamaan apurunko, vaikka päällepäin korissa ei näy ruostetta.

Land Cruisereita on ollut tutuilla/kavereilla paljon, mutta ei ollut enää kymmeneen vuoteen. Jos ei laakerit kalkata niin on mäntä halki tai kansi kierossa ja isoruokaisia...

Yhtä Mazda kutista olikohan 2001 vuosimallia olen joutunut hitsaamaan ja oli sen verran raikkaasti ruostunut kauttaaltaan että jos sen kunnolla olisi tehnyt niin usean päivän hitsuut olisi ollut, nyt keväällä hitsasin sitä hätäisesti päivän jotta saatiin auto leimakuntoon. Vuosi sitä ennen hitsattiin samaa autoa myös päivä..

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin