Ohje Median (videot, ym.) upottaminen viesteihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja borg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
YouTubeen saa luuristakin suoraan ladattua videon, jos on oma kanava, sen ei tarvitse, videon, olla julkinen, se voi olla piiloitettu tai yksityinen.
Ja Tube on maksuton videopalvelu käyttäjilleen.

Miksi rasittaa foorumin levytilaa, jonka saanti ylläpidolle , on rahan takana .....

Ehkä tarvis olla yksinkertaiset ohjeet videon lataamisesta tubeen ja sen linkittämisestä palstalle.

Toisaalta tämä ei ole mikään videotoistopalvelu. Mulla jää yli 90% tänne linkitetyistä videoista katsomatta, koska ei ole aikaa tai hetki on muuten epäsopiva.

Tubeen lataaminen on ihan ookoo juttu ja oma kanava löytyy myös , ei vaan jaksais kaikkia hetken ajatuksia sinne laittaa.

Olen ollut joskus näkevinäni kehitteillä XenForon lisäosan, joka toimii jotakuinkin näin:

- video liitetään foorumiviestiin
- se menee oikeasti YouTubeen käyttäjän omalle tilille. Viestiin tulee vain ko. videon tubeosoite aivan kuin nytkin

Etsiskelin eilen illalla ko. lisäosaa, mutta en löytänyt. En tosin etsinyt kovinkaan kiivaasti.

GDPR:n vuoksi oma tubetili on nykyään jokseenkin pakollinen juttu, ellei näin fooruminpitäjänä halua joutua ennalta-ennustamattomiin ongelmiin mediasisältöjen takia.

Jokainen siis viime kädessä holhotkoon omat videonsa itse.

Videota kun yrittää insertoida, niin tuuppaa tämmöistä:
kk_oops00.webp

Tiedoston selaimessa josta videon valitsen näyttää kyllä hyväksytyiksi: *.m4v, *.mp4, *.mov, *.ogm, *.ogv, *.webm:raaps:.

Asiahan ei minulle kuulu, mutta liittyykö tuon X:n upotuksien toimimattomuus siihen, ettei sitä löydy hyväksyttyjen sivustojen listalta?

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin