Magneettiporakoneet

Ei pölyräjähyksen vaaraa , olkaa hyvät.
FB_IMG_1726656385356.webp

Sillä remmillä, mikä tulee magneettiporan mukana, on hyvä kiinnittää pora porattavaan. Aina ei onnistu.
Muutaman kunnolla käsivaurion olen nähnyt poran tippuessa käynnissä käsille.

Sillä remmillä, mikä tulee magneettiporan mukana, on hyvä kiinnittää pora porattavaan. Aina ei onnistu.
Muutaman kunnolla käsivaurion olen nähnyt poran tippuessa käynnissä käsille.
Sähköpylväässä kun poraa orteen reikiä, kannattaa pora olla liinalla kiinni...

nuo magukoneet pitää olla weldonilla muten niillä ei tee mitään on oma mielipide

Mulla on tuo nova ja siihen menee morsekartioon terät ja sitten on weldon sovitin, ei ole ollut ongelmaa mitä tuota tullut käytettyä. Keernaporia oon Suomesta hommannut, ihan HSS

siksi halusin MK sovitteen koska käytän poraa myös pylväsporakoneen asemesta, pylväsporalle ei ole minulla kunnolla tilaa ja suunnitelmissani on ostaa jyrsinkone sitten kun on tarvittava tila, sillä poraa ja tekee paljon muutakin sitten

mulla toi magu on jyrsimenkorvike, kun weldonterän saa kiinni koneeseen ja se ei tipu pois istukasta kun jyystää. myös penkkiporana menee.
Pylväspora on mk4 lla omanaan. Oma oikeaa jyrsin ois kiva. Tila alkaa loppua.

@Joona.S koht silleen vuoden porannut.
Kuis on laite pelittänyt.
Jotain tuollaista katsellut kartioistukalla.

Ei valittamista , tuo kaksoiskisko rakenne on kyllä huippu kun ei tule terien pituus vastaan ihan heti ja 2 mekaanista vaihetta sähkösen kierrossäädön lisäks tuo kyllä voimaa pienille kierroksille tosi hyvin että sopii reikäsahojen ja isompien terien pyöritykseen aika mukavasti.

Mulla on vanha kopiojyrsin, jossa on kaksi erillistä t-urapöytää vierekkäin. Toista niistä voi siirrellä x-y-z suunnissa jonkin verran ja toista y-x.
Siihen olen kaavaillut yläjyrsintä apuporaksi. Nyt hokasin magneettipora soveltuvan hommaan paremmin ja voihan sitä käyttää muutenkin.

+ mk3 olisi passeli, kun noita teriä on telineessä.
- hintavia ovatten!

Morse kartio ei tahdo pysyä kiinni jyrsiessä, pitäis olla "perä ruuvi" sillä pysyy. En oo mangeetti porakoneessa sellaista nähnyt.

Onko noi johteet mahdollisuus vai uhka? Ilmeisesti johteissa ei ole mitään kiristysmahdollisuutta!

Onko noi johteet mahdollisuus vai uhka? Ilmeisesti johteissa ei ole mitään kiristysmahdollisuutta!

Se on mahdollisuus jos niissä on tiivisteet ja voitelu, silloin niihin ei välystä juuri tulekaan. Pyöreä tanko on just siitä paras että tiivistys on helppo. Jos on ilman tiivisteitä niin siihen tulee joskus kulumaan jonkun verran välystä mutta eipä välttämättä ihan heti haitaksi asti siltikään

Näinhän se kenties on. Tuo moottorin runko on johteiden kanssa samaa valua ja aika hennon näköiset!
Ei ainakaan passaa pudotella konetta. Luulin pääseväni tänään hypistelemään konetta, mutta Tampereen IKH myi eioota!

Ei sitä kaikkea heti tule mieleen, läheskään.
Oliskohan puolalaiset niin kovia, että itse olisivat tehneet poran? Voihan olla.

Ei sitä kaikkea heti tule mieleen, läheskään.
Oliskohan puolalaiset niin kovia, että itse olisivat tehneet poran? Voihan olla.
Kyllä se on Puolassa tehty!

Me käytiin sillon tuolla Promotechin tehtaalla Bialystockissa kun tuota portaalia oltiin ostamassa. Näin omin silmin kun niitä tehtiin. Runkojen valuaihiot tuli ehkä muualta, mutta muuten ovat siellä tehty. Jopa niiden runkojen koneistukset tehdään siellä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin