Kävin viemässä pöllönpönttöönkin sahanpurua, tosin olen pahasti myöhässä mutta onpahan siellä kuitenkin jos joskus joku pöllö asumuksen itselleen kelpuuttaa. Oli sinne joku vienyt heiniä ja aseteltu kuten olisi joku siihen meinannut asettua? Ei ollut kuitenkaan höyheniä tms niin arvelin että ehkä edellisvuotisia tekeleitä.
Oon kerran tuolla alueella viirupöllön nähnyt ja useasti kuullutkin.

20250406_153226.webp

Eilen ihan sekunnin vilaukselta näin, kun kotka meni läheisen metsäsaarekkeen puunlatvaan. Mutta oli valkoista väriä linnussa, voisko se sit olla maakotka? Käsittääkseni merikotkia ne kaikki mitä normaalisti täällä näkyy.

Eilen ihan sekunnin vilaukselta näin, kun kotka meni läheisen metsäsaarekkeen puunlatvaan. Mutta oli valkoista väriä linnussa, voisko se sit olla maakotka? Käsittääkseni merikotkia ne kaikki mitä normaalisti täällä näkyy.
Jos lintu on riittävän korkealla, on vaikea hahmottaa etäisyyttä, ja näin myös linnun kokoa. Ja sopivasti vastavaloon, on värikin vaikea erottaa. Muutaman kerran olen varmasti nähnyt maakotkan lentelevän, mutta kun on pitempään seurannut, niin se onkin osoittautunut piekanaksi. Melkoisen saman muotoisia ovat.

Jos lintu on riittävän korkealla, on vaikea hahmottaa etäisyyttä, ja näin myös linnun kokoa. Ja sopivasti vastavaloon, on värikin vaikea erottaa. Muutaman kerran olen varmasti nähnyt maakotkan lentelevän, mutta kun on pitempään seurannut, niin se onkin osoittautunut piekanaksi. Melkoisen saman muotoisia ovat.
Juu, paha sanoa varmaksi nyt kuin tuon piekanan googletin, noin 100m ehkä etäisyys, ~15m korkeudessa puunlatva.

Oltiin pajunkissametsällä niin löytyi rusakon omenapuun kosto. Laitettiin sit siihen riistakamera ja nyt tässä sitten passissa. :)

IMG_8425.webp

IMG_8426.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin