Ihminenkin saa nostettua 100 kertaa oman painonsa helposti jos se voima välitetään niin että nostokorkeus kertaliikkeellä vastaa muurahaista. Mutta paljonko muurahainen nostais vaikka 2,5m korkeuteen jos sillä ois niin pitkä vapa kädessä että onnistuis?
Mie oon joskus 47 tonnia nostanu peukalonliikkeelläm

Koko viikkona kuullu käen kukkuvan, mutta tänään kuulin. Tyypillä on kalenteri sekaisin, juhannus meni jo.

Eilen näin erikoisen lähes mustan suden. Oli melko isokokoinen aikuinen, ja käveli metsäautotiellä vastaan.
Ja tänään näin istutuspalstalla uivan kyyn. Oli lämmittelemässä ojan reunalla kuivalla savella ja lähti siitä ojan toiselle puolelle. Hienosti meni, ihan samalla tavalla luikerteli vedessä kuin maallakin.

Hienosti meni, ihan samalla tavalla luikerteli vedessä kuin maallakin.
Kaverin isä aikoinaan ui mökkirannasta parinsadan metrin päässä olevalle saarelle. Kun lähti sieltä takaisin niin kyy lähti uimaan perässä. Oli kuulemma aika kuumottava tilanne. Kyy ui perässä mantereelle asti.

Kaverin isä aikoinaan ui mökkirannasta parinsadan metrin päässä olevalle saarelle. Kun lähti sieltä takaisin niin kyy lähti uimaan perässä. Oli kuulemma aika kuumottava tilanne. Kyy ui perässä mantereelle asti.
Jos minä näkisin kyyn järvessä niin siihen loppuisi kyllä mun uimiset..:hui:

Kerran vesihiihtäessä kaaduin suoraan kyyn viereen. En huomannut, mutta velipoika tuli veneellä hakemaan, niin sanoi, että tuossa on kyy vieressä. Melko liukkaasti kiipesin veneeseen.

Kerran vesihiihtäessä kaaduin suoraan kyyn viereen. En huomannut, mutta velipoika tuli veneellä hakemaan, niin sanoi, että tuossa on kyy vieressä. Melko liukkaasti kiipesin veneeseen.
Olit siis Kyyjärvellä :virne:
Aattele jos olisit olly Kyyryssä:virnpeuk:

Joo, lähenkii unten maille tästä...

20260628_003703.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin