Lumilingon tuotekehitystä

Viestiketju:
Lumilingon tuotekehitystä

Onkohan yhdessäkään lingossa siinä rupelin alla pohjatonta rakennetta... Tuntuu että jo siihen nuoskalumi tehokkaasti pysähtyy noissa mopolingoissa kun pitäs nousta sinne kynnyksen yli. Joka tapauksessa ilman isoa rupelia ja loivia siipiä pelleilyähän se kuitenkin olis mutta tuurilla vois hieman mennä läpi hätätilanteessa semmosella ratkaisulla

On , Oxsalla ja parilla muulla pohjatonta rakennetta.
 
Onkohan yhdessäkään lingossa siinä rupelin alla pohjatonta rakennetta... Tuntuu että jo siihen nuoskalumi tehokkaasti pysähtyy noissa mopolingoissa kun pitäs nousta sinne kynnyksen yli. Joka tapauksessa ilman isoa rupelia ja loivia siipiä pelleilyähän se kuitenkin olis mutta tuurilla vois hieman mennä läpi hätätilanteessa semmosella ratkaisulla
On..
https://www.oxsa.fi/tuotteet/lumilingot/snow-250-evo
 
Näiden erinäisten kokeilujen jälkeen kokeillaan ens talvena Wieskaa...

Eka koeajo suoritettu suojalumeen, toimii. Linko kyllä pakkautuu aika täyteen mutta ei vaan tukkeudu.

Ehkä olisi kuitenkin kannattanut kärsiä taloudellisesti enemmän että olisi ottanut alennusvaihteella. Aika raskaan tuntuinen pyörittää tämmöiseen suojalumeen.
 
Kuinka iso hintaero vaihteellisen ja vaihteettoman välillä?
 
Onko kukaan kokeillut hitsata pieniä lapoja sileään syötöruuviin? Itse vain viimevuonna lingon sisuskaluja maalatessa ajattelin että ne voisivat rouhia nuoskaa siivikolle.
 
Onko kukaan kokeillut hitsata pieniä lapoja sileään syötöruuviin? Itse vain viimevuonna lingon sisuskaluja maalatessa ajattelin että ne voisivat rouhia nuoskaa siivikolle.

Leppä lingossa oli ihan valmistajan laittamat lisälaput joissaki malleissa , ei ne varmasti huononna muissakaan yhtään toimintaa.
 
Okei, itse ostin suunnilleen vuosi sitten ja muistelen että ero olisi ollut pienempi. Näkyy tosin hinnoissa olevan aika isoja eroja liikkeiden välillä.

No tässä tapauksessa vaikutti että tuo oma oli esittelykampe, sai alennusta...
 
Tässä kun on tullu tuota Voima-Linkoa kahottua ohikulkiessa useampana päivänä , on muuten aika oiva ratkasu tehä syöttökoneisto samalla tyylillä muihinki linkoihin , on tehokas ja jää pois kierteen venyttelyt.
 
Tässä kun on tullu tuota Voima-Linkoa kahottua ohikulkiessa useampana päivänä , on muuten aika oiva ratkasu tehä syöttökoneisto samalla tyylillä muihinki linkoihin , on tehokas ja jää pois kierteen venyttelyt.

Ihan samaa silmittelin yhteen projektikuntoiseen linkoon...
 
Kaksi siipinen heittosiivikko on kyllä erikoinen ratkasu , oikein vanhoissa Leppä lingoissa oli 3 siipeä.
IMG_20201126_111020_0.jpg
IMG_20201126_110958_5.jpg
 
Nyt on oikein koeponnistuskeli lingolle, tarttuu lumikolaankin kiinni. Wieskassa tukkeutuu heittoaukot ja sen jälkeen koko linko.
 
Linko vielä tallissa, huomenna jos uudet hydeletkut laittais kiinni ja vähän rasvailis niin vois ottaa pihalle ja testata..
 
Tuo Oksalinko sai aika murskaavan arvostelun Pohjois-Karjalasta...
Tainnu saaha kaikki muutkin, paitsi Wieskan lingot. Toisaalta minä ymmärrän, kun siellä pitää Nissanin lohkotkin saada menemään läpi. Meillä savossa riitti ennen, kun lumi meni, Nykytalvena harvoin sitäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan sama ongelma kun lähes kaikissa v-lingoissa ja sopivissa olosuhteissa poikkiruuvillisissa , sitä en ymmärrä miks näissä keskipakolavoilla varustetuissa ei voi olla syöttölapa nii pitkä jotta lavan ja maan väliin ei jää kun pari kolme senttiä rakoa.
Tuossa appiukon kanssa juurikin tätä pohdittiin ja uusissa lingoissa eri merkeillä on kyllä tosi isoja eroja kuinka lähellä tai siis kuinka kauas maasta nuo lavat jää, starkissa ja alahelkkarissa ne jäi melkeen kaikista kauimmiksi maasta.
 
Takaisin
Ylös