Linux asennus

Androidi luurin kans tehny muutaman kerran niin, että usb piuhalla luuri kiinni koneeseen ja USB-tethering asetuksista päälle. Toiminu ainaki wintoosassa ja linuxissa ihan helposti..

Esimerkkinä tässä koneessa mitä koitan elvyttää linuxille ei ole nettiyhteyttä toistaiseksi ja puhelimen näytöltä tekstikomentojen kopiointi hieman niin ja näin. :( Tosin melko selvää ettei tätä linuxia pysty ilman nettiyhteyttä saamaan täyteen käyttökuntoon vai saako?
Riippuu vähän asennusmediasta. Asennusmedioita on erilaisia, on sellaisia minimikokoisia, jotka hakee verkosta tarvittavat lisäpaketit ja sitten ns. standalone/offline asennusmedioita, jotka sisältää kaiken normaalisti tarvittavan softan.

Sen huomasin kun asensin, että kun se päivitti, wifi ja pluutuutti valot oli päällä ja bittimittari kun oli alalaidassa eli, niin kun asensi niin haki netistä samalla

Tämä minun projekti meni pääosin maaliin asti. Muutama juttu mikä voinee teettää vähemmän perehtyneelle vaikeuksia oli biosin asetusten muuttaminen. No oli mulla epäkelpo virtalähde myös jonka takia kone kaatui aina samassa kohtaa mutta se nyt ei liity varsinaisesti linux asennukseen mitenkään.
Tässä minun tapauksessa piti boot tila muuttaa UEFI moodiin tai mikä nyt onkaan nimeltään. Tämän ubuntun asennus ei alussa herjannut suoraan väärästä boot modesta mutta toinen asennus tikku jossa Hirens Boot cd herjasi selkokielellä että väärä boot mode ja toinen ropleema oli asennus tikun korruptoiminen jossain vaiheessa ja se piti tehdä uusiksi.
Sanoisin pikaisella kokeilulla ettei asennus eronnut mitenkään ratkaisevasti windowsin asennuksesta suuntaan tai toiseen, positiiivsta oli että asennus meni loppuun asti ilman nettiyhteyttä.
Windowseja olen asennellut jopa 3.1 asennuksen disketiltä kannettavaan tietokoneeseen ja sen jälkeen keskimäärin muutaman kerran vuodessa.

Ventoy oli ongelmaton. Yli puoli vuotta taitaa olla aikaa, joten en yksityiskohtia enää muista. Joku mä$än masinoima suojauskotkotus koneesta piti poistaa. Käytettynä hankittu HP ProDesk ssd-levyllä ja Win 11 asennettuna. On se winkkariasennus vieläkin käytettävissä, vissiin kaks kertaa olen sen käynnistänyt kokeeksi. Xubuntu 22.04.5 LTS on käytössä, hämmentävän nopeasti käynnistyy. Kotihakemisto on tavan pyörivällä levyllä (isolla).

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin