Kun kaikki ei mene ihan kuin Strömsöössä....

Meillä on kerrostaloasunnossa turvalukko, johon ei yleisavain sovi. Pitää aina ilmoittaa meille, jos jotain pakollisia huoltokäyntejä on tulossa.
Niin oli turvalukko yhdessä kerrostalokämpässä jossa talossa tehtiin vesisaneerausta ja pojat pätkäisi porraskäytävän valuun putkitetun puhelinjohdon.
Eipä päässy korjaamaan piuhaa kun oli turvalukko, ukko huusi ku hinaaja että ei puhelin ja faxi toimi.
Kolmesti kävin turhaan, kerran remonttifirman laskuun, kahdesti tiputin "turhasta käynnistä veloitamme 100€ käyntimaksun" lapun postiluukusta, neljännellä käynnillä oli ukko paikalla ja minä sanoin mihin kellonaikaan siellä olen, ukko yritti jotain ilta-aikaa, olisin voinut mennä illallakin mutta kun alkoi ton pelin ettei kämppään päässy vaikka piti niin en vittuukksissanikaan menny.

Niin oli turvalukko yhdessä kerrostalokämpässä jossa talossa tehtiin vesisaneerausta ja pojat pätkäisi porraskäytävän valuun putkitetun puhelinjohdon.
Eipä päässy korjaamaan piuhaa kun oli turvalukko, ukko huusi ku hinaaja että ei puhelin ja faxi toimi.
Kolmesti kävin turhaan, kerran remonttifirman laskuun, kahdesti tiputin "turhasta käynnistä veloitamme 100€ käyntimaksun" lapun postiluukusta, neljännellä käynnillä oli ukko paikalla ja minä sanoin mihin kellonaikaan siellä olen, ukko yritti jotain ilta-aikaa, olisin voinut mennä illallakin mutta kun alkoi ton pelin ettei kämppään päässy vaikka piti niin en vittuukksissanikaan menny.
Kerronpa tähän tarinan asentamastani turvalukosta.
Kauan sitten oli sääntö, että turvalukon avaimen kopio piti viedä isännöitsijälle. Eräänä yönä oli isännöitsijän toimistoon murtauduttu ja kassakaappi, jossa oli avaimet löytyi Turun Varissuon metsästä avattuna. Osa avaimista oli pitkin metsää ja osa katosi. Kaikki normilukot sarjoitettiin uudestaan ja itse päätin saman tien asennuttaa turvalukon. Avainta en kuitenkaan vienyt isännöitsijälle. Nykyisellekin isännöitsijälle olen kertonut tarinan kadonneista avaimista ja hän on hyvin ymmärtänyt, miksi avain on vain minulla.

Kerronpa tähän tarinan asentamastani turvalukosta.
Kauan sitten oli sääntö, että turvalukon avaimen kopio piti viedä isännöitsijälle. Eräänä yönä oli isännöitsijän toimistoon murtauduttu ja kassakaappi, jossa oli avaimet löytyi Turun Varissuon metsästä avattuna. Osa avaimista oli pitkin metsää ja osa katosi. Kaikki normilukot sarjoitettiin uudestaan ja itse päätin saman tien asennuttaa turvalukon. Avainta en kuitenkaan vienyt isännöitsijälle. Nykyisellekin isännöitsijälle olen kertonut tarinan kadonneista avaimista ja hän on hyvin ymmärtänyt, miksi avain on vain minulla.
Muutama vuosi sitten oli Jyväskylässä huoltomies hukannut avaimia.Niillä pääsi n.7000 asuntoon.Kaikkea sitä viimeisenä työpäivänä sattuu.

Kun mitään virallista anteeksipyyntöä Suomelta tuskin tulee (olisi kyllä suotavaa), niin pyydän omasta puolestani suomalaisena anteeksi maanmieheni tolvanuutta. Tämä tohloppi pitäisi laittaa ennallistamaan suo-ojia tai johonkin muuhun ei-julkiseen hommaan.

Viimeksi muokattu:
Kun mitään virallista anteeksipyyntöä Suomelta tuskin tulee (olisi kyllä suotavaa), niin pyydän omasta puolestani suomalaisena anteeksi maanmieheni tolvanuutta. Tämä tohloppi pitäisi laittaa ennallistamaan suo-ojia tai johonkin muuhun ei-julkiseen hommaan.

Paska homma kyllä. Lukiessani ihmisten mielipiteitä tuon jutun taustoista, jäi ihmetyttämään että maksoiko Rydman Hesarin hiljaiseksi vai päinvastoin?
Saattoihan olla niinkin että Ville poika kyhjötti jossain eduskunnan kellarin komerossa ja pureskeli kynsiään sillä aikaa kun joko kokoomus tai persut maksoivat tai kiristivät lehden hiljaiseksi.
Tai sitten on vaan jotenkin niin mitä minä en ymmärrä, mikä on varmasti se kaikkein osuvin vaihtoehto.
Ryvettymä nyt on ainakin tosi.
Ehkä ne syyttävät tahot pitävät huilia ja tulevat esiin kun kakku on riittävän kookas että kannattaa. Näinhän maailmalla usein on käynyt.
Mielenkiinnolla odotan tulevaa uutisantia asian tiimoilta niin Ylen kuin Hesarinkin toimittamana iltapäivälehtien lisäksi.

Niinhän se on, että mitä enempi julkisuutta - vaikka negatiivistakin - saa, sen paremmin muut nimen muistavat.
Mutta kuukauden päästä eivät ehkä muista sitä negatiivista ja moitittavaa toimintaa - mutta nimen kuitenkin muistavat = lisää ääniä seuraavissa vaaleissa.

Jo aikoinaan maallikkosaarnaaja Niilo Yli-Vainio totesi että tärkeintä on että puhutaan jotta nimi jää mieleen. Oli ne puheet sitten postiivisia tai negatiivisia mutta tärkeintä on että puhutaan.
Tämä jo vuosikymmenniä sitten, ennen digitaalisia medioita.

Ei itselle auennut, että mistä ja kenen puolesta tässä pitäisi nyt mieli pahoittaa?

Toisia voi tuomita ilman oikeudenkäyntiä, läheskään kaikkia ei.
Ei edes maanpetoksista.

Esim. tuosta. Muutakin löytyy.

Miksi? Hesarin juttuja, ja asiaa lienee tutkittu sen verran viranomaistenkin taholta, ettei ollut mitä tutkia,
tai mistä syyttää, että mistä tässä nyt pitäisi mies tuomita ? Avaa ihmeessä.

Miksi? Hesarin juttuja, ja asiaa lienee tutkittu sen verran viranomaistenkin taholta, ettei ollut mitä tutkia,
tai mistä syyttää, että mistä tässä nyt pitäisi mies tuomita ? Avaa ihmeessä.
Sunko mielestä nuo hesarin jutut ovat ihan ok ja normaalia käytöstä? Lähentelee ja koskettelee alaikäisiä ja tarjoilee niille viinaa?

Sunko mielestä nuo hesarin jutut ovat ihan ok ja normaalia käytöstä? Lähentelee ja koskettelee alaikäisiä ja tarjoilee niille viinaa?
En minä niitä ole lukenut, mutta tiedän ettei sieltä löydy kuin hesarin (väri?)kynää:lol:. Eikö noi kaikki ole muka
rikoksia? Niin tai näin, kaikesta voisi päätellä, ettei noille väitteille ole löytynyt mitään raskauttavaa näyttöä.

kaikesta voisi päätellä, ettei noille väitteille ole löytynyt mitään raskauttavaa näyttöä
Wille on juuri ja juuri pysynyt lain oikealla puolella tai teko on jäänyt vähäiseksi. Osittain siksi, että kaikki alaikäiset eivät ole suostuneet juomaan Willen tarjoamaa alkoholia. Mutta moraalisesti olisi parempi, että Wille vetäytyisi julkisuudesta ja lähtisi vaikka Norjaan kalastamaan turskaa.

Sitä ihmettelen tässä eniten, että eikö tuo megane ole jo ihan liian vanha, vaikka ei vanhalta näytäkkään, tuollaiselle joka tykkää seukkailla parikymppisten kanssa?

Joku outo juttu kun kyllähän jomman kumman olisi pitänyt käräjillä tuomita kun kerran vieläkin syytellään.
Joko Ville tai hesarin toimitus.
Veikkaan että Rydmanin näytöt ja mahdollinen tuomio olisivat olleet niin laihat, ettei kannattanut syyttää virallisesti ja hesarilla on taas jotain tietoja muista arkaluontoisista asioista, että sitä eivät pienistä uskalla lähteä edes syyttäjät härnäämään.
Vaan kuten mainittu, ajan kanssa saattaa vielä tulla jotain esiin.
En ihmettelisi vaikka olisi järkätty "hunaja-ansa". Tosin oma moka jos sellaiseen lankeaa.
Mutta nuorisolle sattuu.
Ja kuulemma paremmissa piireissä sitä vasta sattuukin..

Rydman on kokolailla mitätön jätkä. Ei kukaan asettele sille hunaja-ansaksi alaikäisiä tyttöjä.
Ei edes alaikäiset itse saadakseen alkoholia.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin