Äänestys Konekansan käyttäjätyytyväisyysgalluppi 2

Viestiketju:
Äänestys Konekansan käyttäjätyytyväisyysgalluppi 2

Tällä hetkellä arvioisin Konekansan toiminnan foorumina arvosanalla

• 10

Äänet: 9 18.4%
  • 9

Äänet: 26 53.1%
  • 8

Äänet: 12 24.5%
  • 7

Äänet: 1 2.0%
  • 6

Äänet: 1 2.0%
  • 5

Äänet: 0 0.0%
  • 4

Äänet: 0 0.0%

• Äänestäjiä yhteensä
    49
  • Äänestys suljettu. .
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
No, enimmäkseen tätä on opittu käyttämään, mutta tietysti uusissa asioissa on aina omat haasteensa. Pitääpä katsella mikä nyt käytettävyyttä verottaa.
Josko olis alkukankeutta.:rolleyes:
Vuos ja seittemän kuukautta, 8 viestiä, :epätieto:

Tiijä sitten tuota ......
T: Nimim. kohta 6.5v foorumilla, ja vaivaiset, hiukka vajaa 22.600 viestiä .....

Saattaa jusalla olla täällä kankeus kadonnut. Liekö edes aamuisin. ;)

Aina sitä ny jonkinlaista kankeutta ....... Iän tuomia etuja ..... o_O

Kun hiiriosoitin on otsikon päällä, näkyy vihje aloitusviestistä (tekstiä).
Tämä on oikein, näin sen kuuluukin toimia.
Hiiriosoitin sinisen pallukan päällä näkyy vihjeteksti lue vanhin lukematon viesti eli ensimmäinen lukematon.
Tämäkin on niin kuin on tarkoitettu.
Otsikon linkin url:issa ei pitäisi olla unread,
Tämä ei ole virhe, vaan linkki johtaa juuri sinne, mitä siinä lukee.

Kannattaa hetki harjoitella ja karistaa pois ennakkoasenteet. Kuten muista vastauksista huomaa, viestien lukeminen on hyvin sujuvaa, kun ensin tajuaa, että lihavoitu, värillinen linkki johtaa aina sille sivulle ketjussa, jonka viimeksi luit. Viestin aloitusajankohdan aikaleimasta pääset viestiketjun alkuun, viimeisen viestin aikaleimasta ketjun loppuun.

Kyllä se siitä aukeaa. :peukku: Mitään korjaamista vaativaa ei tässä ole havaittu.

Kyllä se siitä aukeaa. :peukku: Mitään korjaamista vaativaa ei tässä ole havaittu.
Kaikkeenhan ihminen tottuu, myös perin epäjohdonmukaiseen toimintaan. Eikä minulla sinänsä ole mitään vaikeutta tottua tämän palstan epäjohdonmukaisuuteen. Minulla on kuitenkin päivittäinen yli kymmenen vuoden kokemus tällaisten palstojen käytöstä ja moderoinnista. Jos tämä olisi toiminnaltaan johdonmukainen ja intuitiivinen, ei mitään opettelutarvetta olisi. Infopopin UBB oli aikoinaan parhaasta päästä, mutta ei ole vuosiin osunut kohdalle. Maksullisena on joutunut väistymään phpBB:n ym. tieltä.

En tätä kritiikkiä itseni takia esitä, itselleni näiden käyttö on aina ollut helppoa. Mutta kun kysyt käyttäjätyytyväisyydestä, vastaan uuden käyttäjän näkökulmasta. Käyttäjän, joka ei vielä ole ehtinyt tottua epäjohdonmukaisuuksiin.

Anna joku sivusto joka on mielestäsi " hyvin tehty ja käyttäjä ystävällinen" . Huonona käyttäjänä olen utelias kokeilemaan. :)

Olihan se outoa itellekkin totutella aikoinaan, kun oli phpBB-pohjaisia käyttänyt, ja tää foorumi kun oli sitten Vbulletin-pohjainen alkuunsa.
Ja pieniä muutoksia tapahtui tässä käytössä taas silloin kun foorumi siirtyi XenForoa käyttämään.....

Eikös viimeisimmät viestit-nappulan kautta päässy otsikkoa klikkaamalla aina viestiketjun ekalle sivulle.

Nämä ohjeet pätevät sisäänkirjautuneille:

Ensimmäiselle sivulle pääsee otsikkoa klikkaamalla kahdessa tapauksessa:

1.) Viestiketju on aivan uusi sinulle, etkä ole lukenut sitä kertaakaan. Tällöin viestiketjun otsikko näkyy lihavoituna ja värillisenä. Klikkaamalla päädyt viestiketjun alkuun.

2. Olet lukenut viestiketjun kokonaan. Silloin otsikko muuttuu tavallisen tekstin näköiseksi. Klikkaamalla otsikkoa pääset viestiketjun alkuun.

Muussa tapauksessa kuin edellisissä sinulla on mitä ilmeisimmin viestiketjun luku vaiheessa eli kesken. Olet lukenut sitä jo ennestään, mutta et ole lukenut sitä loppuun saakka. Yleensä kaikki haluavat jatkaa siitä, mihin olivat viimeksi jääneet. Siihen pääsee viestiketjun otsikkoa klikkaamalla.

Sisäänkirjautumattomilla tämä kätevä systeemi ei toimi. Syy siihen on yksinkertaisesti se, että ohjelmisto ei voi tietää kenestä on kysymys ja mitä hän on jo entuudestaan lukenut.

Kannattaa siis kirjautua sisään. Foorumin käyttö on aika kökköistä kirjautumatta. Kökköisyyden lisäksi joutuu myös mainosvyörytykselle alttiiksi.

Eikös viimeisimmät viestit-nappulan kautta päässy otsikkoa klikkaamalla aina viestiketjun ekalle sivulle.

Jos sulla on ketjussa lukemattomia, niin se menee lukemattomaan. Ellei, niin alkuun.
Mun mielestä.

Jos sulla on ketjussa lukemattomia, niin se menee lukemattomaan. Ellei, niin alkuun.
Mun mielestä.
Juuri näin se toimii.

Lukemattomat näyttää kaikki viestiketjut, joissa on lukematonta.
Viimeisimmät viestit näyttää kaikki viime aikoina päivittyneet viestiketjut riippumatta siitä, onko niissä lukematonta vai ei.

Lukematonta sisältöä sisältävät viestiketjut tunnistaa värillisestä otsikosta.

1.) Viestiketju on aivan uusi sinulle, etkä ole lukenut sitä kertaakaan. Tällöin viestiketjun otsikko näkyy lihavoituna ja värillisenä. Klikkaamalla päädyt viestiketjun alkuun.
Eipä ole noin yksinkertaista, olen lukenut korkeintaan neljänneksen viesteistä, mutta olen merkinnyt kaikki luetuksi edellisellä käynnilläni. Jos haluaisin lukea jonkin viestiketjun alusta, mikä on minulle aika tavallista, ei onnistu sillä ilmeisimmällä tavalla eli klikkaamalla otsikkoa.

2. Olet lukenut viestiketjun kokonaan. Silloin otsikko muuttuu tavallisen tekstin näköiseksi. Klikkaamalla otsikkoa pääset viestiketjun alkuun.
Tämä ei tarkkaan ottaen pidä paikkaansa, otsikko muuttuu normifontille vasta tule tulet uudelleen sivulle, tai erikseen päivität sivun.

Muussa tapauksessa kuin edellisissä sinulla on mitä ilmeisimmin viestiketjun luku vaiheessa eli kesken. Olet lukenut sitä jo ennestään, mutta et ole lukenut sitä loppuun saakka. Yleensä kaikki haluavat jatkaa siitä, mihin olivat viimeksi jääneet. Siihen pääsee viestiketjun otsikkoa klikkaamalla.
Miksi se sininen pallukka on siinä käyttäjää hämäämässä, kun sillä ei ole mitään virkaa nykyisellä käytännöllä.

Kannattaa siis kirjautua sisään. Foorumin käyttö on aika kökköistä kirjautumatta. Kökköisyyden lisäksi joutuu myös mainosvyörytykselle alttiiksi.
En joudu ;- )

Kiitokset kaikille asiasta mielipiteensä kertoneille!

Hommaa pyritään jatkossakin kehittämään edelleen, onhan tuloksessa vielä mukavasti kirimisen varaa! :peukku:

Foorumiohjelmistot ovat toinen toistaan parempia, niin kuin tämä XenForokin. Mikä toimii yhdessä yhdellä tavalla, toimii toisessa toisella tavalla. Onko se sitten rikkautta vai ahdistavaa sekavuutta, sen päättäköön jokainen itse. Ilmeisesti pääpiirteissään kuitenkin softa enemmän toimii kuin ei toimi - ja se on hyvä se. :)

XenForo 2 on koodausvaiheessa ja on kovasti odotettu tuote. Probleemeja tulee aiheutumaan kuitenkin lukuisten lisäosien yhteensopimattomuudesta ensi alkuun. Siispä ihan ensimmäisessä rintamassa ei Konekansa tule tekemään revisiopäivitystä kun 2.0 ilmestyy. Nykyistä vastaavan toiminnallisuuden saavuttamiseen menee väkisinkin aikaa, vaikka XenForo 2-yhteensopivia lisäosia tehdäänkin jo parasta aikaa.

Hyvää kevättä! (jo sen on aika tullakin)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin