Kesän ensimmäinen ruohonleikkuu

Viestiketju:
Kesän ensimmäinen ruohonleikkuu

Pukkilan suunnalta tuli ostettua RALLY-merkkinen hiukan vanhempi ajoleikkuriprojekti ja perushuoltojen,öljynvaihdon sekä pesun jälkeen laitteella on leikattu pihan nurmikko jo kahteen kertaan.Hienosti pelaa valoja myöten:)
_smaller.jpg
_smaller.jpg
Miulla on juurikin tuollaisia pareittain, näitä myytiin 90 luvun alussa torilla olevasta vihreästä linja-autosta jonka kyljessä luki Kilopultti. Rekalla toimittivat kotiin pahvilaatikossa, aika paljon sai kasata. Hinta oli silloin kuitenkin kohdallaan verrattuna muihin valmiiksi kasattuihin, sai 2kpl kalliman hintaisen sijaan. Kuukauden palkka ei tainut kuitenkaan ihan riittää.
 
Tuo nurmikko tappaa minun sydäntautisen? Tappaako ohikulukijat jos annan sen reuhottaa sellaisenaan vai hankinko kesäpässin jonka voipi pistää tiinuun syksyllä?

huolto tehty masiinalle syksyllä nostin hyllylle sellaisenaan ja oli hiukan nakee pyörähtämään... suihku teotoranttia pyttyy öljyn vaihto .. ensi vetäsyllä käyntiin. Ai niin yks laakeri oli kuivunut ..rasvasin kaikki. Siinä se nähä ku ei käytä pienkone pensaa niin pyörän laakeri kuivuvat?
 
Leikku rytmi on yleensä mennyt näin.
Toukokuu. Korkeintaan yhden keran
Kesäkuu. Kerran viikossa eli 4-kertaa
Heinäkuu. 3-kertaa
Elokuu. 2-kertaa
Syyskuu 1-kerta ja siihen se sitten kausi lopetetaan.
 
Ruohonleikkuri talvehti keskellä pihaa, ja tänään tapahtui ensileikkuu, huoltotoimet/käyttötoimet olivat mittavat, tankkaus, alustasta riivin kuivettuneet rehut pois ja kaasarin kurkkuun lorautin korkillisen ysikasia, käyntiinlähtö oli tosiasia.
IMG_20180522_182525.jpg

Öljyt unohdin katsoa, mutta olihan sitä siellä toissakesänä....
 
Viimeksi muokattu:
Mul ei yleensä oo ollu tapana ryyppybensoja annella, ku ne perhanan ikiliikkujat lähtee muutenkin....
 
Tässä tapauksessa helpottaa käyntiinlähtöä oleellisesti, saattaa startti kyrvähtää jos pitkään sahoottaa...
 
Pihan nurmikko tänään leikattu ekan kerran, emännän toimesta.
Öljytikku kastuu, tankissa on ainakin jotain ja laakista käymään. Emäntä oli aikaslailla :eek: kun yleensä sillä vähän vastustaa toi leikkurin käynnistäminen.
Yleensä kuuluu aikasmoisia sivuääniä käynnistyksessä. :kiroaa::beatdead: romu..kele :läjä: stana.:paaseina: lähe nyt :äkä:potkis.
 
Tänään tuli vähän aloiteltua. Kolmen mökkitontin nurmikot ja puolet omasta pihasta.
 
Juu anna mennä vaan sil urheilukoneella..... ei iha viel laapottia tarvii.....
 
Oli siellä muitakin haituvia mutta eivät mahtuneet samaan kuvaan..
 
Joha tos kohta tankillisen pensaa saa menemään .....
 
:eek:Meillä heittäyty toimimattomaksi viis kertaa nykäsin ja sanoin emännälle että tää on rikki:mad:. Ei se piru luvannut lähtä leikkuri kauppaan ostaan jotain hienoa ajettavaa:(. Pitää tieten sitte tutkia että miksei käynnistymistä tapahtunut:confused:.
 
...eikä niiden käytöstä synny päästöjä.

Maalaislehden mainosliittees mainostettiin tuommoisia ihmeitä, akkukäyttöisiä ruohonleikkureita siis, Tilhejä.

Vaikka perskohtasesti mulle tuo päästöttömyys ei olekkaan mikään kriteeri, koska paskon planeettaa moneen muuhun verraten tosi vähän niin silti haastaisin tuommoisen väitteen esittäjän. Miten voidaan julistaa akkukäyttöinen ruohonleikkuri käytössä päästöttömäksi.
Pohdin tuota asiaa pitkään ja selkein ratkaisu minkä löysin oli seuraava. Sähköleikkurin elinikäinen päästö on annettava asiakkaan vastuulle kertaheitolla, koko tuotteen elinkaareksi jolloin itse tuotteen käyttö muuttuu päästöttömäksi.

Mainoksessa tuota tekotapaa ei mainittu, mutta pähkäilyissäni arvailin seuraavaa; -Luovuttaako ydinjätesaastetta tuottavan sähköyhtiön ylipääjohtaja valkoisiin hanskoihin verhoutuneena henkilökohtaisesti kullekkin akkukoneen ostajalle visusti piirongin laatikossa säilytettäväksi silkkipaperiin käärityn ydinjätesauvan vai miten hän saa sähköakkutuotteensa käytön ajalta julistettua päästöttömäksio_O
 
Käyttö on päästötöntä.... lataaminen ei , mut silloin sitä ei käytetäkkään....
 
Brigs & Straton ei ole valhetta, päästää minkä päästää. Akkuteknologia valhetta on, mukamasko päästötöntä? Höpön pöpöä sanon minä, mutta mikäpä minä mitään olen sanomaan. Viikate vikkate miehineen sepän päästämällä terällä on aikaslailla päästötön.
 
Takaisin
Ylös