Kadonneet sivilisaatiot

Tuossa on huikeita (toistaisia) faktoja Valon nopeudesta, eli suhteellisuusteoriasta ja aikamakustamisesta:


 
Jotennin noin käy, mutta ajatuksella poikkesin just tähden 2rt78 elämänvyöhykkeellä olevalla planeetalla sukulaisia moikkaamassa.
Oltiinkohan viime yönä samoilla suunnilla ? Olin näkevinäni sinisen Syncron siellä pari valovuotta Marsista itään päin vievällä ohitustiellä .
Toinen ajovalo oli Volskissa pimeänä , huomasin sitten jälkeenpäin .
 
Ja jos teorian mukaan aika hidastuu nopeuden kasvaessa - ja valonnopeudessa aikaa ei oikeastaan ole = aika on siis pysähtynyt -> niin eikös siten valonnopeus ylitettäessä aika kulu takaperin ?
Toisaalta, ulkopuolisesti katsellessa valon nopeudella, siinä "pysähtyneisyyden ajassa" liikkuva kappale vanhenee samoin tavoin, mutta toisaalta valonnopeudella liikkuva ei vanhene, mutta vanhenee kuitenkin siinä "pysähtyneen ajan tilassaan .....
Ei ajan hidastuminen ole teoria kyllä se on ihan mittauksilla tutkittu asia. Samoin kuin painovoiman aikaa hidastava vaikutus. Molemmat heitot pitää korjata esimerkiksi gps-satelliittien kelloissa. Satelliitin kello käy painovoimaerosta johtuen nopeammin kuin maan pinnalla oleva kello, mutta kiertoradan nopeus vastaavasti hidastuttaa satelliittien kelloja. Painovoimaero edistää satelliitin kelloa 45mikrosekuntia päivässä ja nopeus hidastaa sitä 7mikrosekuntia. Noita siis korjataan 38mikrosekuntia vuorokaudessa.
Ja sen teorian mukaanhan valonnopeus on nopeus mitä yksikään massallinen kappale ei voi saavuttaa ja massattomatkaan hiukkaset eivät voi liikkua valoa nopeammin.
 
Nii....tämänhetkisen tiedon ja siitä johdetun teorian mukaan....
Toisaalta viimeisen sadan vuoden aikana on löydetty eri aineita, erilaisia hiukkasia ja erilaisia ilmiöitä joista ei parisataa vuotta sitten ollut edes teorioita....
 
Nii....tämänhetkisen tiedon ja siitä johdetun teorian mukaan....
Toisaalta viimeisen sadan vuoden aikana on löydetty eri aineita, erilaisia hiukkasia ja erilaisia ilmiöitä joista ei parisataa vuotta sitten ollut edes teorioita....
Nuo äskeiset lainalaisuudet taitaa olla yli 100 vuotta sitten laskettuja. Albert E. kammiossaan tuumaili..
 
Täysin järjenvastaistahan on väittää että kuparitaltoilla on nakuteltu ajan kanssa täydellinen työstöjälki muutaman mikronin tarkkuudella niin koviin kivimateriaaleihin, joita edes nykyisillä laitteilla ei saada työstettyä. Kuka nämä kivirakenteet on tehnyt ja miksi, on melkonen arvoitus, yhtä suuri kuin millä työvälineillä.
Noin se "dokumentin" tekijä väittää. Mutta mikähän se totuus on, timangiakin pystytään hiomaan...
Eli mikä on tuonkin väittämän totuusarvo?
 
Ja sen teorian mukaanhan valonnopeus on nopeus mitä yksikään massallinen kappale ei voi saavuttaa ja massattomatkaan hiukkaset eivät voi liikkua valoa nopeammin.

Tähän ei tuo teoria tosiaan anna vastausta, mutta oma henk koht mielipide on hieman eri - tuosta valonnopeuden rajallisudesta .....
 
Ajan hidastuminen ei liity valon maksiminopeuteen. Ajan hidastumisen liittyy pelkkään nopeuteen. Atomikellolla voi mitata ajan hidastumisen jo kovaa lentävässä lentokoneessa. Se miksi avaruuslentäjä kovalla nopeudella liikkuessaan on vanhentunut vähemmän, kuin lähtöplaneetalle jääneet tullessaan takaisin, johtuu tuosta:https://www.astro.utu.fi/zubi/spectra/doppler.htm ja matkalaisen takaisin kääntymisestä, joka rikkoo symmetrian näiden kahden kellottajan välillä, planeetan ja avaruusaluksen. Kummallakin aijan kuluminen kellossa on samaa kun ne loittonevat toisistaan, ja voivat kommunikoida alle valon nopeudella kulkevan aluksen kanssa, koska radioaallot ovat sähkömagneettista säteilyä, joka kulkee valon nopeutta, joka suuntaan samaan nopeutta, riippumatta kappaleinen nopeuksista. Mutta kun avaruusalus kääntyy ja tulee takaisin, on siellä aika hidastunut suhteessa planeetan aikaan, jolta se lähti matkalle.
 
Viimeksi muokattu:
Huuhaa juttuja että olisi ollut jotain unohdettua huipputeknologiaa aiemmin, mutta jotkut dokumentit ovat ihan hyvää viihdettä.
 
Jotain on unohdettu. Ei osata selittää, miten valtavia murikoita on kuskailtu aikana, jolloin edes pyörää ei käytetty.

 
Niin, mistä ja miten ne pyramidienkin kivet on oikein rakennuspaikalle rahdattu, saati nosteltu nippuun pyramidiksi ?
Keskelle hiekka-aavikkoa.
 
Niin, mistä ja miten ne pyramidienkin kivet on oikein rakennuspaikalle rahdattu, saati nosteltu nippuun pyramidiksi ?
Keskelle hiekka-aavikkoa.
Joku filmi tiesi kertoa että Niiliä myöten pursilla toivat ne kivet jostain, oliko nyt Assyyriasta? Paljon orjia ja pyöreit klapei sekä puulapio maansiirtotöitä niin pikkuhiljaa syntyi.
Itse olisin taipuvainen uskomaan että saivat taikajuomaa kun Asterix ja Obeliks siellä piipahtivat.
Eli Ydmyn voimaan.
 
Melko kantavia paatteja on saanut olla, että niitä kymmenien tonnien painoisia lohkareita on saatu siirreltyä.
Saati että miten ne on työstetty tarkasti toisiinsa sopiviksi, ja nosteltu kymmenien metrien korkeuteen ??
 
Melko kantavia paatteja on saanut olla, että niitä kymmenien tonnien painoisia lohkareita on saatu siirreltyä.
Saati että miten ne on työstetty tarkasti toisiinsa sopiviksi, ja nosteltu kymmenien metrien korkeuteen ??
Lapioitu hiekasta luiska, mitä myöten hinattu ylös. Lopuksi on lapioitu luiska pois.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös