ILLANVIETTOA JA TÄYSIN JOUTAVAA TURINAA ( osa II )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jusape
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näistä autokaupoista jäi vielä mietityttämään tuo trafin varmenne homma. Kun ostin bemarin, myyjä kysyi nimeni ja sotun, jonka kirjoitti jonnekin trafin sarakkeeseen ja loi varmenteen. Kun kirjauduin trafin sivuille, oli siellä bemmi odottamassa hyväksyntää

Kun myin sitikan, ei trafi pyytänyt mitään tietoja ostajasta. tein vain varmenteen, jonka sitten kirjoitin lapulle ja annoin ostajalle.
No sitikka on hävinnyt omista ajoneuvoistani, eli uusi omistaja on sen pistänyt nimiinsä, eli kaikki meni ok.

Mutta nämä kaksi eri tapaa hämmentää, mikä mahtaa olla homman juju?

Bimmeritapauksessa myyjä on hoitanut omistajan vaihdoksen jo melkein valmiiksi asti ja että on varmana samantein pois hänen nimistään. Sitikan tapauksessa ostajan on tarvinnu hiukan enemmän näpytellä ....

Hyvin mahdollisa, selasin tai kurkkisin siinä juuri samoihin aikoihin muutamia paria-kolmea muita foorumeita ja sählälaatikon .....

Bimmeritapauksessa myyjä on hoitanut omistajan vaihdoksen jo melkein valmiiksi asti ja että on varmana samantein pois hänen nimistään. Sitikan tapauksessa ostajan on tarvinnu hiukan enemmän näpytellä ....
Juu, mutta miten se sen teki? Itse menin trafin sivuille sieltä sitikka ja luo varmenne ja pläjäytti sen koodin näytölle ja varmenne luotu. Eka kerta, kun moisen tein.

No se ostaja kirjautui traficomiin ja teki omistajanvaihtoilmoituksen Sitikasta ja syötti sun antaman varmenteen ja - niin omistaja oli vaihtunut. Varmenne on sen takia, että kuka vaan voisi muuten tehdä noita omistajanvaihdoksia, mutta vain myyjä ja oikea ostaja todennäköisesti tietää sen varmenteen.

Juu, mutta miten se sen teki? Itse menin trafin sivuille sieltä sitikka ja luo varmenne ja pläjäytti sen koodin näytölle ja varmenne luotu. Eka kerta, kun moisen tein.
ite kans ekaa kertaa tein varmenteen kun vanin myin.. sit kun oli myyjän nimi ja sotu selvillä ja vani jo matkalla niin sinne pystyi myyjänä syöttämään ne ostajan tiedot. vani oli vasta matkalla uuteen kotiin kun hävis mun listoilta. ostajal oli varmennekin, mut näköjään myyjä pysty kirjaamaan ja ostaja käy vaan kuittaamas että on omille listoille vastaanotettu. niin taisin tuon audin ottaa omiin nimiin. kirjauduin ja kun myyjä löi mun nimet ja sotun ja mä vaan kirjauduin niin ilmoitti että uus auto tullu nimiin vai pitikö jotain viel hyväksyä. helppoa on nykyään.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin