ILLANVIETTOA JA TÄYSIN JOUTAVAA TURINAA ( osa II )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jusape
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillon 7 sorvia...
1manuaali 3m kärkivälillä.
1.ssä 80mm 3m tankomaatti ja vastakara sekä Y akseli pyörivillä kiluilla.
Toisessa 50mm 3m tankotuuppari.
Loput sitten on ihan perus CNC sorveja.
Yhessä isommassa on pyörivät kilut...
Pystykarasia tösäreitä 5kpl, cnc pitkäjyrsinkone ja nyt uusin tulokas vaakakaranen avarruskone johon voi ottaa 5tn palikan pöydälle. Entinen oli 12tn.
Yks manujyrsin löytyy kans vielä mutta sw varmaan vuoden sisään realisoidaan vithuun.
Tuo manusorviki on vaan hallin tukkona 99% ajasta...

Ja mulla vaan toi uudenkarhea 1916 vuoden sorvi 1400mm kärkivälillä.. Karaporaus 25mm.. Voi muuttaa 45mmmut sitten jää poikittaisautomaattisyöttö pois pelistä.. Siis oikein automaattisyötöt noinkin uudessa koneessa..

Ei ole sorvia eikä kyllä tilaakaan.
Isoin kapistus minkä joskus nähnyt oli senverran järeempi sorvi että siinä oli kävelytaso liki 2 metrin korkeudessa. Oli vähän isompien palikoitten sorvaukseen.

Ja mulla ei oo sorvia laisinkaan.

Aikas vähän oon ite sorvaillu sillä. Mikkikisu sen kans viettää eniten aikaa.. On sohvatyyny johteitten päällä niin kiva mammia.. Viimeks sillä kuorittu kaapeleita.. 1500kg painoa niin jenkkisivustoilla luokittelevat "table latheksi".. Huippukelkan siitä entrasin kun ol jumissa. Neliteräpidin oli kulmat alaspäin.. Oikeni kyllä 250tn? kaverin prässillä.. Romukilohinnalla tuli mulle. Tarvikkeisiin ja ym. menny jo 3 kertaa sama summa.. Nyt pittäis noutaa kaverilta 350mm istukka kaksilla leuoilla.. Oma 300mm istukka vaan sisäleuoilla.. 0,05mm heittoa.. Nälkä kasvaa syödessä..

Isoin kapistus minkä joskus nähnyt oli senverran järeempi sorvi että siinä oli kävelytaso liki 2 metrin korkeudessa. Oli vähän isompien palikoitten sorvaukseen.

Joku juutuupin viteo oli kiinasta. 3äiijää siin oli kolmen poikittaiskelkan päällä sorvaamassa.. Kiinalaisten mitoista päätellen kappale 3m/yli.. Muljupumpun teho, 7kw kertoo jo jotain.. No joo.. Palataas maan pinnalle.. @aaretti on varmaan tohkeissaan kun sai/saa sorvin.. Meillä juteltiin asiasta jo ennen tätä sorvitietoa... Itekkin kun olin ton sorvini jo maksannut ja yli viikko piti oottaa kuljetusta.. Oli vaikiat illat.. Olen kuullut että pesukonneet syö sukkia.. Mutta mikä syö Saksia.. Puukolla piti avata nautamahapaketti..

Tervetuloa siimahännät huone on lämmin ja evästä on....
20200111_154621.webp

Vastaava on tällä kylällä, karusellissorvi, Supesteelillä myös muita isoja koneistuslaitteita, ei ihan viime huutoa, mutta mittalaitteiltaan huippua.

Vastaava on tällä kylällä, karusellissorvi, Supesteelillä myös muita isoja koneistuslaitteita, ei ihan viime huutoa, mutta mittalaitteiltaan huippua.
Aikaa tästäkin on kun nää kyseiset sorvit näin. Ikää jonkinverran jo silloin ja aikoinaan ollu parasta mitä rahalla saa ja pidetty ajantasalla koko ajan. Luulempa että silloinen omistaja eläkkeellä nykyisin.
Voimalaitosten turbiiniakseleita ynnä muuta isompaa teki.
Sinänsä harvinainen näky että halli omistajan pihassa ja näitä sorveja oli 2 kpl.

Iltasella poikkes Ystäväni kaverinsa kans.. Pimu piti teljetä häkin taa.. Oli Pimu niin rähjällä etten uskaltannu häkkiä avata.. Äsken poikkesvat uudestaan.. Vaikee keskustella kun koira "vähän" pahana.. Ei nää mitään riitaa halua, kuhan poikkesvat. Nyt ois 3 kertakäyttömukia paukkuita eesssä..

Kuuntelmpas love me tenderin.. Eipä ollu sit kuiteskaa kummoi piisi.. Tainnu olla 2000 luvun alussa kun viimeks kuunnellu elvistä.. Tai siis lasteni Äiti sitä kuunteli..

Kyls se tos ilalla sauhullakin käydes, jos tuulee ja satelee vasemmalta, käännät selkäsi sinne, niin eikös 5-10sek myöhemmin tuule ja sada vasten naamaa taas sieltä oikealta.....
Sai pyöriä siinä sit ku hyrrä, et ei sataisi päin näköä....

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin