ILLANVIETTOA JA TÄYSIN JOUTAVAA TURINAA ( osa II )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jusape
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täytin kanavan pätkän tänään. Siinä kinttaalla että pääsisi kyntämään täälläkin. Hietikoita varmaan pääsee piakkoin.
Eipä tuonne mitään hötkyä ole kun kumminkin aika lyhyt kylvöikkuna kevätkynnön jälkeen eikä nyt oikeen uskalla vielä kylvämään ruveta.

Valmistelujahan toki vois tehdä mutta eipä tässä vielä kerkeä. :shitfan:

Joskus kun on pitänyt lähteä vaikka moporetkellä uuteen paikkaan, olen googlemapsista kytännyt liittymät ja risteykset mistä pitää kääntyä.
Semoinen ennakkonavi tavallaan.

Mustalaiset oli kuulemma käyneet katselukierroksella täällä. Millään oikealla asialla eivät olleet kun eivät jutulla käyneet, eli katselivat luultavasti mitä varastettavaa täältä taloista löytyy. Pitää olla silmät tapillaan lähiaikoina.
Kaivat metsän laitaan Åkella kuopan valmiiksi. Puoliautomaatti Benelli tai pumppu. Piipun päälle aimpointti, niin ei hämäräkään haittaa. Makasiiniin 100m täytteiset. Kun homma hoidettu ja kuoppa täytetty, kaadat luraukset jäteöljyä päälle ennen täyttöä, niin ei kettu kaiva esiin. Leimaamattoman Mersun tai Volvon lunttaat Åkella läjään ja romulavalle. Tuskin tulevat enää toiste🤗👍

Täälläpäin mannet veivät löpöä naapurikylästä farmarisäiliöstä. Rikkoivat lukon, mutta laittoivat oman lukon tilalle, jotta farmari sillävälin ajele kalliita löpöjä poies, niin voivat tulla myöhemmin varastamaan lisää👍

Jonniinlainen äänihälytin olisi mukava kanssa. Alkaisi sireenit soimaan kun väärin ottein joku erehtyy tankkailemaan.

Tai kun väijyssä olisi ja hollille sattuisi nii kaivaisi poistumisväylälle montun. Kerkiäisi virkavalta paikalle. Pitäisi olla vaan kaivinkone valmiina.

Heräs se tuokin, Elokuus oli viimeks käynyt, kun Kalelan Koneriehasta tultua tuohon parkkeerattiin.

IMG_20260413_210743.webp

Mun mielestä on helpompi katsoa kartasta kuin katsoa valokuva paikasta ja ajella ympäri Suomea etsimässä kuvan mukaista paikkaa.
Minusta tuntuu nyt siltä että olet vaan päättänyt että että siitä ei ole mitään hyötyä. Mitä jos opettelisit käyttämään sitä googlen palvelua kartan lukemisen tukena. Saatat jopa yllättyä positiivisesti 👍😁

Minusta tuntuu nyt siltä että olet vaan päättänyt että että siitä ei ole mitään hyötyä. Mitä jos opettelisit käyttämään sitä googlen palvelua kartan lukemisen tukena. Saatat jopa yllättyä positiivisesti 👍😁
Olen sitä kyllä katsonut, mutta en siitä mitään hyötyä ole havainnut. Tai ainakin haitat on hyötyjä suuremmat.

Jonniinlainen äänihälytin olisi mukava kanssa. Alkaisi sireenit soimaan kun väärin ottein joku erehtyy tankkailemaan.
Hirvien karkotukseen tarkoitettu äänimajakka, josta alkaa kuulua vanhan mummon puhetta savoksi. Luulisi sitä mustalaisenkin pelästyvän ja menevän töihin. Lidlissäkin oli juuri myynnissä jokin liiketunnistuksella toimiva kapine, jonka pitäisi karkottaa pihasta eläimiä.

No eikö se ole vielä aika laiha lohtu, jos sattuu pumpulla varustautunut varas kohdalle? Lisäisin ainakin kameran,
että voisi edes tuurilla ehtiä itse opettamaan.
Kamerahan on ja tie säiliölle menee muutaman metrin päästä tuvan portaista. Meillähän on elukoiden takia aina joku paikalla joten hankala on näkemättä säiliölle päästä. En tosin ole kokeillut saisiko sähköpumpun läpi imettyä löpöä. Täyttö on camlockin kautta ja siinä on lukko.

Meidän molemmissa pöntöissä on camlock ja ylitäytön estin. Öljykuskit tykkäävät kun tarvii vain laittaa letku kiinni ja lähetin töpseliin.

Minä oon tätä miettinyt kun meidän tiellä on justiinsa tuohon street wiewin kuvaan osunut kosken autokeskuksen lavetti keskelle tietä ja kuva kumminkin hyvin kiertää lavetin vaikka ei kyllä mitään muistikuvia ole että siitä yhtään autoa olisi mennyt. :mrgreen: Kerkesköhän kumminkin mennä se auto ennemmin kun kerkesin itse paikalle.:epätieto:

25286.webp

Olikin jonkin aikaa rauhallista työmailla mutta parisen kuukautta takaperin alko työmailta häviää polttoaineet ja koneista työvaloja. Rauhottu kun tukkivat kulkureitit koneille päivän päätteeksi.
2-3 vuotta takaperin polttoainevarkaat yritti ajaa työmaata tarkistaneen hepun ylitte. Ton jälkeen hävisivät kuin pieru Saharaan. En tiä ymmärsivätkö itse häipyä vai varottiko joku että nyt koititte ajaa väärän hepun ylitte tai oikeastaan väärän miehen pojan päälle.

Mulla menee oikeasti hermot tähän digijuttuihin pakottamisessa. Verottajan sivuillakin pitää alkaa päivittäin käymään tarkastamassa onko mitään tullut, kun ei postia enää lähetä. Sitten pitää kaikki itse printata, että säilyy tallessa.

Mulla menee oikeasti hermot tähän digijuttuihin pakottamisessa. Verottajan sivuillakin pitää alkaa päivittäin käymään tarkastamassa onko mitään tullut, kun ei postia enää lähetä. Sitten pitää kaikki itse printata, että säilyy tallessa.
Tulee minulle ainakin sähköposti verottajalta kun jotain uutta on tullut.
Ihan helppoo.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin