Harmain automerkki.

Viestiketju:
Harmain automerkki.

Tulee juu. En sitä meinannutkaan.
Vaan mikä on se alavääntö yms muut seikat, että on luonteva ajettava ilman huudatusta.
Eli siis se normi tavan liikenteen käyttökierrosalueen toiminta, esim haarukassa 1000-3000rpm ?
Ei taatusti hirmu vääntöjä ja heppalukemia siellä löytyne.....
 
Jokanen moottorimalli on omanluonteisensa ja sillä pitää oppia ajamaan. En mä ny oman auton kakslitrasella dieselilläkään ala vedättämään jollain tuhannella kierroksella.....
 
Tekniset tiedot[muokkaa]
2018–2020[muokkaa]
Bensiinimallit[muokkaa]
1.0 T-GDI 120 1.0 T-GDI 100 1.4 1.4 T-GDI 140 1.4 T-GDI 140 DCT 1.6 T-GDI (GT) 1.6 T-GDI (GT) DCT
Vuosimalli
2018–2020 2019–2020 2018–2019 2018–2020 2019–2020
Moottorin rakenne R3-bensiini, DOHC 12v, D-CVVT, suorasuihkutus, turbo, välijäähdytin R4-bensiini, DOHC 16v, CVVT, monipistesuihkutus R4-bensiini, DOHC 16v, D-CVVT, suorasuihkutus, turbo, välijäähdytin
Moottoriperhe Hyundai Kappa Hyundai Gamma Hyundai Kappa Hyundai Gamma
Iskutilavuus 998 cm3 1396 cm3 1353 cm3 1591 cm3
Suurin teho 88 kW (120 hv) /
6000 r/min 74 kW (100 hv) /
4500 r/min 74 kW (100 hv) /
6000 r/min 103 kW (140 hv) /
6000 r/min 150 kW (204 hv) /
6000 r/min
Suurin vääntö 172 Nm /
1500–4000 r/min 134 Nm /
3500 r/min 242 Nm /
1500–3200 r/min 265 Nm /
1500–4500 r/min
Vetotapa Etuveto
Vaihteisto 6-portainen manuaalivaihteisto 7-port. DCT 6-port. manuaali 7-port. DCT
Dieselmallit[muokkaa]
1.6 CRDi 115 1.6 CRDi 136 1.6 CRDi 136 DCT 1.6 CRDi MHEV 115 1.6 CRDi MHEV 115 DCT 1.6 CRDi MHEV 136 1.6 CRDi MHEV 136 DCT
Vuosimalli
2018–2020 2020
Moottorin rakenne R4-diesel, DOHC 16v, yhteispaineruiskutus, VTG-turbo, välijäähdytin R4-diesel, DOHC 16v, yhteispaineruiskutus, VTG-turbo, välijäähdytin, 48V ISG
Moottoriperhe Hyundai U Hyundai Smartstream D 1.6
Iskutilavuus 1598 cm3 1598 cm3
Suurin teho 85 kW (116 hv) /
4000 r/min 100 kW (136 hv) /
4000 r/min 85 kW (116 hv) /
4000 r/min 100 kW (136 hv) /
4000 r/min
Suurin vääntö 280 Nm /
1500–2750 r/min 280 Nm /
1500–3000 r/min 320 Nm /
2000–2250 r/min 280 Nm /
1500–2750 r/min 300 Nm /
1500–2500 r/min 280 Nm /
1500–3000 r/min 320 Nm /
2000–2250 r/min
Vetotapa Etuveto
Vaihteisto 6-portainen manuaali 7-port. DCT 6-port. manuaali 7-port. DCT 6-port. manuaali 7-port. DCT
2021–[muokkaa]
1.0 T-GDI 100 1.0 T-GDI 120 1.5 T-GDI 160 1.5 T-GDI 160 DCT 1.5 T-GDI MHEV 160 DCT 1.6 T-GDI (GT) DCT 1.6 CRDi MHEV 136 1.6 CRDi MHEV 136 DCT
Vuosimalli
2021–
Moottorin rakenne R3-bensiini, DOHC 12v, D-CVVT, suorasuihkutus, turbo, välijäähdytin R4-bensiini, DOHC 16v, D-CVVT, suorasuihkutus, turbo, välijäähdytin R4-diesel, DOHC 16v, yhteispaineruiskutus, VTG-turbo, välijäähdytin, 48V ISG
Moottoriperhe Hyundai Kappa Smartstream G 1.5T Hyundai Gamma Hyundai Smartstream D 1.6
Iskutilavuus 998 cm3 1482 cm3 1591 cm3 1598 cm3
Suurin teho 74 kW (101 hv) /
4500 r/min 88 kW (120 hv) /
6000 r/min 118 kW (160 hv) /
5500 r/min 150 kW (204 hv) /
6000 r/min 100 kW (136 hv) /
4000 r/min
Suurin vääntö 172 Nm /
1500–4000 r/min 253 Nm /
1500–3500 r/min 265 Nm /
1500–4500 r/min 280 Nm /
1500–3000 r/min 320 Nm /
2000–2250 r/min
Vetotapa Etuveto
Vaihteisto 6-portainen manuaalivaihteisto 7-portainen DCT 6-port. manuaali 7-port. DCT
Hybridimalli[muokkaa]
Ceed Sportswagon 1.6 GDI Plug-in Hybrid
Vuosimalli
2020–
Järjestelmän rakenne PHEV (Pistorasiaan kytkettävä hybridisähköauto). Vaihteistoon integroitu sähkömoottori. Polttomoottori ja sähkömoottori liikuttavat auton etupyöriä ja mahdollistavat täysin sähköisen tai sekatoiminnollisen liikkumisen.
Polttomoottorin rakenne R4-bensiini, DOHC 16v, D-CVVT, suorasuihkutus
Moottoriperhe Hyundai Smartstream G 1.6 Hybrid
Iskutilavuus 1580 cm3
Suurin teho, polttomoottori 77 kW (105 hv) / 5700 r/min
Suurin teho, sähkömoottori 45 kW (61 hv) / 1800–2500 r/min
Järjestelmän teho 104 kW (141 hv) / 5700 r/min
Suurin vääntö, polttomoottori 148 Nm / 4000 r/min
Suurin vääntö, sähkömoottori 170 Nm / 0–1800 r/min
Järjestelmän suurin vääntö 265 Nm / 1000–2400 r/min
Vetotapa Etuveto
Vaihteisto 6-portainen DCT
Akun kapasiteetti 8,9 kWh
Mitat ja massat[muokkaa]
Malli Hatchback Sportswagon
Pituus
4010 mm 4600 mm
Leveys 1800 mm
Korkeus 1447 mm 1465 mm
Akseliväli 2650 mm
Raideleveys
vakiorenkain e / t
1559 – 1573 mm / 1567 – 1581 mm


Malli Hatchback Sportswagon
Omamassa
1297 – 1438 kg 1334 – 1452 kg
Kokonaismassa 1800 – 1900 kg 1790 – 1940
Perävaunupaino
jarruton
600 – 650 kg
Perävaunupaino
jarrullinen
1200 – 1500 kg
Aiheesta muualla[muokkaa]
Lähteet[muokkaa]
  1. Siirry ylös↑ Slovakia Zilina Plant – PR KIA, Viitattu: 19. tammikuu 2019.
  2. Siirry ylös↑ Made in Europe: the all new Kia Ceed – Kia Media, Viitattu: 20. tammikuu 2019.
  3. Siirry ylös↑ Aake Kinnunen: Heittomerkki pois ja asiaan: tässä on uusi Kia Ceed – Moottori, 8. maaliskuu 2018. Viitattu: 19. tammikuu 2019.
  4. Siirry ylös↑ Uusi Kia Ceed ensiesittelyssä syyskuussa – Kia Motors Finland, MyKia Magazine, Viitattu: 19. tammikuu 2019.
  5. Siirry ylös↑ Kia Ceed GT: 204-hevosvoimainen sporttipainos esitellään Pariisin autonäyttelyssäAuto Bild Suomi, 25. syyskuu 2018. Viitattu: 9. lokakuu 2019.
  6. Siirry ylös↑ Kia Ceedin ladattavat hybridimallit saivat hinnat – Kia Suomi, Lehdistötiedote, 14. tammikuu 2020. Viitattu: 14. syyskuu 2021.
  7. Siirry ylös↑ Eetu Kokkonen: Koeajo: Kia Ceed Plug-In Hybrid SW tarjoaa lähes kaiken mitä ladattavalta autolta halutaan – kohtuuhintaanMoottori, 30. kesäkuu 2020. Viitattu: 14. syyskuu 2021.
Kia Motorsin mallien aikajana 2010–2040 (Euroopassa myydyt mallit)
Luokka
2010-luku 2020-luku 2030-luku
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Kaupunkiauto (SA) Picanto (TA) Picanto (JA)
Pieni auto Rio (JB) Rio (UB) Rio (YB)
Kompaktiluokka cee'd (ED) cee'd (JD) Proceed (CD)
Keskiluokka (MG) Optima (TF) Optima (JF)
Ylempi keskiluokka Opirus Stinger
Crossover Stonic
XCeed
Niro (DE)
e-Niro
SUV Sportage (SL) Sportage (QL)
Sorento (XM) Sorento (UM) Sorento (MQ4)
Tila-auto Venga (YN)
Soul (AM) Soul / Soul EV (PS) e-Soul
Carens (UN) Carens (RP)
Carnival (VQ)
Luokat:

Navigointivalikko
Haku
Työkalut
Ads by improveads.fi
 
Kyllähän jollain vapaastihengittävällä 1,6l bensamoottorilla pitää käyttää niitä kierroksia, jos tahtoo esimerkiksi moottoritielle liittyä turvallisesti. Tuo ukon sitikkakin tuntui hengettömältä, vasta jossain 5-6t rpm paikkeilla alkoi sitä tehoa löytymään.
Kyllä itse tulkitsen, että normaali käyttöalue on tyhjäkäynnin ja punarajan välillä. Tilanteen mukaan sitten valitaan vaihde ja kaasun asento.
 
tuommosella konetielle :eek: toivottavasti on piiiiiitkä kiihdytyskaista......no ehkä satkun alueelle :D
 
Takaisin
Ylös