Harmain automerkki.

Viestiketju:
Harmain automerkki.

Sain muuten omasta takapyyhkimen pelaamaan. Ensin meinasin purkaa ja hioa, mutta loppupeleissä vain lasi auki, ulkopuolelta reilusti wd-40 ja sitten voimalla vääntämään ja lähti liikkeelle. Pientä nitkutusta ja nyt se pelaa. En oikein koskaan käytä, mutta hyvähän sen on toimia. Vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon... :rotfl:
lasi auki meinaatko että aukee :D konttia en myöskään avaa kun pakon edessä saattaa nääs jäädä vetokiekko auki asentoon....joo johtoniput on pashana saranan kohalta ollu jo vuosia mutta ei haittaa :autoilee:
 
Sain muuten omasta takapyyhkimen pelaamaan. Ensin meinasin purkaa ja hioa, mutta loppupeleissä vain lasi auki, ulkopuolelta reilusti wd-40 ja sitten voimalla vääntämään ja lähti liikkeelle. Pientä nitkutusta ja nyt se pelaa. En oikein koskaan käytä, mutta hyvähän sen on toimia. Vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon... :rotfl:

Onhan se hyvä, että edes yksi laite toimii.
 
vw golf plussa harmaana, harmaita on kuskitkin jo yleensä.
 
Kyllä ne 80 -luvun Saabitkin aika harmaata massaa olivat. Tavan tallaaja ei osannut edes sanoa, että oliko kyseessä 99, 90 vai 900 malli, ellei mallimerkintää nähnyt.
 
Kyllä ne 80 -luvun Saabitkin aika harmaata massaa olivat. Tavan tallaaja ei osannut edes sanoa, että oliko kyseessä 99, 90 vai 900 malli, ellei mallimerkintää nähnyt.
Katoin videon eetunvöljyssä tupettajalta, vaihto saapin takajarrupalat. Edes väliä ei tarvint levittää ku uudet palat tunki vanhojen, metallille kuluneijen tilalle. Joten hyviä ne oli, eihän netti valentele:D
 
Harmaimmista merkeistä tulee mieleen lähinnä Opel ja KIA, varmaan koska kummastakaan ei ole minkäänlaista kokemusta tai edes mielikuvaa. Kyydissä olen saattanut olla, tai en. Kumpikaan ei herätä huomattavaa omistamisen halua tai inhoa.

Aiemmin mainitun Nissanin ymmärrän "harmaaksi". Markkinointi ja muotokieli ovat melko maltillista (poikkeuksena ehkä Juke, joka on... miksi se ylipäänsä on?), menee samaan sarjaan Sutsukin kanssa. Nissaneita kuitenkin on perhe- ja tuttavapiirissä ollut useita - osasyynä ehkä se, että isä oli vajaat parikymmentä vuotta merkkihuollossa töissä ja pääosin teki vaihtoautojen kuntotarkastuksia, remppoja/huoltoja ja käytti leimalla. Tiesi siis, minkä mallin kanssa ei työnnä käsiään p@skaan, ja varaosat pääosin inhimillisissä hinnoissa. Itsekin omistin onnellisesti kaksi P11-144 Primeraa.

Viimeiset rapiat kahdeksan vuotta on rullailtu luu ulkona (ilmastointi ei toimi) farmari Skoda Octavialla, koska se nyt vaan on niiiiin V***N retee! :cool:
 
Kiahan on lyhenne sanoista köyhien ihmisten auto. Kriteerit omistukseen toki täyttyy itselläkin joten sen puoleen voisin hankkiakin sellaisen :persauki:
 
Kia on vain kymmenen vuotta nuorempi automerkki kuin toyota.
Ja kuulemma pirun hyvälaatuinen auto . Pakko ollakkin kun niin hyvät takuutkin . Eikä ole silmiinpistävästi tienposkessa sipanneen näköisenä esiintynyt .
Vaan minä olen niin jäljessä näistä nykyautoista . 60- 90 lukuisista on jotain kokemuksia ja muistijäämiä hatarassa ajatusmaailmassa .
Kuten olette joutuneet lukemaan ..
Aikoinaan Talbot oli vähän harmaahko , vallankin se 1510 malli . Samoin ehkä tylppäperä Polo .
Ja onhan näitä . Makuasioita kaikki .
Paitsi että Lada Samara on tyylikäs .
 
Emäntä ajanu 15 vuotta KIAlla, on ollu tyytyväinen. Aika hyvän välirahan saa vileä ku 5 vuotiaana noin 120 tonnia ajetuna vaihto aina uuteen, nyt ei enään vaihtanu vaan antaa olla vanhan 85 tonnia ajetun vaikka just tuli se viis vuotta....
 
Emäntä ajanu 15 vuotta KIAlla, on ollu tyytyväinen. Aika hyvän välirahan saa vileä ku 5 vuotiaana noin 120 tonnia ajetuna vaihto aina uuteen, nyt ei enään vaihtanu vaan antaa olla vanhan 85 tonnia ajetun vaikka just tuli se viis vuotta....
Justiinsa tuossa yksi kaveri kehui eukkonsa ottaneen jonkun Cia Ceedin , vai minkä lie en ole varma . Mutta valittelee kamalaa bensankulutusta . Joku 1,2 moottori siinä , jotta onko liian pieni ? Ajotapaa ja lyhyehköjä matkoja epäilisin ..
 
Kyllä ne 80 -luvun Saabitkin aika harmaata massaa olivat. Tavan tallaaja ei osannut edes sanoa, että oliko kyseessä 99, 90 vai 900 malli, ellei mallimerkintää nähnyt.
Se 90 malli ainakin oli vähän outo veto tehtaalta . 99 edestä ja 900 sedan takaa .
Olisko ollut tehtaalla joku laskuvirhe että jäänyt etu ja takapäitä ylimääräisiä .
Mitä tehdään ? Liitetään yhteen ja myydään Suomeen .
Ehkä ,ehkä ei ,tiä häntä
 
Justiinsa tuossa yksi kaveri kehui eukkonsa ottaneen jonkun Cia Ceedin , vai minkä lie en ole varma . Mutta valittelee kamalaa bensankulutusta . Joku 1,2 moottori siinä , jotta onko liian pieni ? Ajotapaa ja lyhyehköjä matkoja epäilisin ..
Emolla ollu dieseli koko ajan...
 
Harmain auto minkä muistan oli naapuriin hankittu Volvo. Jokin Amazonin jälkeinen malli mutta se väri. Ferreksinharmaa uusi Volvo
 
Se 90 malli ainakin oli vähän outo veto tehtaalta . 99 edestä ja 900 sedan takaa .
Olisko ollut tehtaalla joku laskuvirhe että jäänyt etu ja takapäitä ylimääräisiä .
Mitä tehdään ? Liitetään yhteen ja myydään Suomeen .
Ehkä ,ehkä ei ,tiä häntä
Eiköhän tuo 90 tullut tarpeeseen 99:n valmistuksen loputtua. Piti saada työsuhdeautomarkkinoille joku pienempi ja halvempi (verotusarvoltaan), kuin 900. Eikä 99:a enää haluttu ottaa uudelkeen tuotantoon. Tehtiin olemassa olevilla osilla ja työkaluilla halpismalli 900:sta laittamalla siihen 99:n keula ja jättämällä varustus köyhäksi.
 
Milläs kohtaa näihin tuli ne opelin osat mukaan. Joku mallihan tehtiin samalle pohjalle.
 
Takaisin
Ylös