Ha peräkärryn laatu, laidat, varusteet, paino, kuormaus, jne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kontsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tällainen pitkän tavaran tuki. Sille on ollut paljon käyttöä.
Putken tai lautanipun saa sidottua tukevasti kolmella liinalla. Tuen ympäri, aisaan lavan etupuolelta ja perästä rekisterikilven molemmin puolin lisättyihin lenkkeihin.

IMG_20210608_144800.webp

Ny vasta katoin tarkemmin, toihan on vanha kuva, ollu täällä ennenkin ku siinä on toi punanen Teekolmonen...

Ny vasta katoin tarkemmin, toihan on vanha kuva, ollu täällä ennenkin ku siinä on toi punanen Teekolmonen...
Juu voi olla en muista mistä oon joskus vanhalle koneelle tallentanu.
Tuli vastaan kun tsekkailin vanhoja valokuvia.
Ehkä joskus offipalstalta. ??

Laitetaas vielä pari.
Tää löyty samasta kansiosta.
kuorma02.webp

Tää toinen on sitte niin sanottu oma kuljetus joka tarkastettiin virkavallan toimesta (kolme partioo sama pysäytys kuitenniin) korkeus ,aisapaino sekä konaispaino meidän arvio kelpas.
Ainut huomautus oli että toinen etuparkki palanut.
Sivu kuva hävinny mutta jos tosta etukuvasta jotain.
volkkari.webp

Onhan näitä montaa lajia, mutta en sitte löytänykkä sitä kuvaa, jossa oli säästetty peräkärryssä kokonaan ja lipputanko oli kahden auton katolla :eek:

upload_2021-6-8_20-5-9.webp

Toisella konstaapelilla näyttää olevan hauskaa ilmeestä päätellen. Varmaan ollu mielenkiintoinen ajettava tolla kuormalla.

Pari pappaa oli kans "pikku" lautakuorman puutoimesta hakenut. Oli ehkä 20cm lavan etureunasta ylitte ja perästä varmaan sen metrin verran. Oli muuten farkku golffin perä ylhäällä. Vaapotusta oli jo 30 vauhdissa eikä suoraan liikenneympyrästä menojaan ihan ongelmitta sujunut, golffin perä luisti sivulle ja kesällä tää tapahtu. Hokasivat pysähtyä linkkapysäkille ihmetteleen.

Mulla on jossain kuva kun Taron katolla oli nippu kuuden metrin salkoputkia. Ei se poliiseita näyttänyt kiinnostavan.
Ei kait tuo mitenkään kiellettyä ole. Ylitykset eikä korkeus ylittyne?

Sähköyhtiöillä on poikkeuslupia ylityksiin pylväiden kuljetuksessa. Kerran pojilla oli kaks 16 m pylvästä 609 Mersun sermillä. Saattoi olla jo vähän laiton, ainakin ylöspäin... :D

Aikanaan kuljetin 12 m pitkän purjeveneen maston sillein, että toinen pää oli auton peräkärrissä ja toiseen päähän 2/3 kohdalle oli liinoilla sidottu nokkakärrit. Ei tosin yleisellä tiellä menty kuin alle puoli kilometriä ja sekin kävelyvauhtia.

Mulla on jossain kuva kun Taron katolla oli nippu kuuden metrin salkoputkia. Ei se poliiseita näyttänyt kiinnostavan.
Mä kuljettelin muutamaa kakkosnelosta 1984-mallisen Nissan Sunnyn katolla 66 km ja 100 metriä ennen kotipihaa, sattui poliisin ratsia kohdalle. Melkein piti ääntä korottaa, kun alkoi inttämään ylityksistä ja lähinnä merkkilipun puutteesta. Olin käyttänyt rullamittaa luotilankana ja tiesin, että etuylitystä ei ole milliäkään ja takaa vain 49 senttiä. Piti demonstroida sama poliisille.

Toisella kerralla toin 100 mm:n salaojaputkirullaa, onkohan 50 metriä tjsp., saman Sunnyn kattotelineellä. Melko tarkkaan puolessa matkassa (eli 33 km) tuli mustamaija vastaan. Kyllä oli molempien poliisien katseet tiukasti mun kattotelineessä, mutta eivät lähteneet perään. Jos olisivat lähteneet, niin olisi korkeintaan tullut kehuja kiinnityksestä. Rulla oli sidottu kattotelineen joka nurkasta omalla liinallaan. Rullahan ei paina paljon mitään. Netistä katsottuna 50 m rulla painaa 22 kg.

Aika moni kurttuputki alkaa viheltämään, kun virtausnopeus on riittävä. Esim. jos laittaa pölynimuriin jatkoksi 28mm pex suojaputken.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin