Tilasin kaukomailta tavaraa Ebayn välityksellä tässä helmikuun alkupuolella. Tavara lähti nopeasti liikkeelle, mutta päätyikin jostain syystä britteihin.
Yhteyttä myyjään ja sieltä uusi vastaava paketti tulemaan... Ebayssä näkyi että paketti on lähetetty. Myyjältä saatu seurantakoodi näytti, että DHL on saanut kyllä tiedon että heille on tulossa express paketti lähetettäväksi mutta sitä ei vaan seurannan mukaan koskaan DHL:n haltuun tullut. Myyjä väitti että paketti on DHL:n Dubain varastossa tulossa yms...
Tässä vaiheessa paketin tilaamisesta oli jo kulunut puolitoista kuukautta. Kun aikaa alkoi olla jo kulunut näinkin kauan, alkoi ebaykin jo tulla isommassa määrin kuvioihin mukaan kun myyjän selittelyt eivät enää vakuuta minua eikä ebaytä.
Joten sain sitten palautuksen rahoista.
No, annas olla. Viimeviikolla sain Fedexiltä ilmoituksen, että minun pitäisi tullata maahan tulleva lähetys. Hieman ihmettelin, että mikähän lähetys tämä nyt on, kun mitään ei pitäisi olla tulossa. Ja ennenkaikkea kun kuriiri on Fedex.
Tein tullauksen ja loppuviikosta kuriiri toimitti ovelle sen paketin minkä olin helmikuun alussa tilannut.
Se vaan herätti ihmetyksen, että missä vaiheessa DHL oli vaihtunut Fedexiin. Paketti kun oli vielä DHL:n express muovipussissa.
Noh, en aio kyllä ilmoitella myyjälle mitään, että paketti löytikin vihdoin ja viimein perille. Oli siinä sähköpostiviestittelyssä niin paljon vääntämistä ja vaivaa asian tiimoilta, että myyjä saa nyt kärsiä nahoissaan tuon vajaan 100€ kaupan menetyksen.
Eli. Minä sain tilaamani tuotteen, - toki reilusti myöhässä, mutta kuitenkin sain vielä rahan palautuksen "kadonneesta" tuotteesta.