Ebay-ostamisen turvallisuudesta

Ei muistakseni oikein pystynyt eskaloimaan kun myyjä oli tarjonnut vastauksen ("accept full return"), joka periaatteessa olisi ollut ihan ok, ja ilmoituksessa oli myös mainittu, että full return in x days (ilman palautuskustannuksia). Muutaman kerran kyllä yritin hyvitystä kysellä, ensin avoimemmin ja sitten ihan että josko vaikka parikymppiä.

Kuten sanoin niin tuli sen verran mulkku fiilis ja yksityismyyjä, että mieluummin sitten näin. Ei oo tuota johtosarjaa tullut sittemminkään hommattua, varsin mainiosti pärjännyt ilman.

On tää kyllä. Joutua nyt toivomaan, että myyjä ois ahne, ja tarttuis luvattuun "happy to pay more":outs:,
mutta ei kuitenkaan liian ahne, koska budjetti tähän kuitenkin olemassa on:persauki:. Vastausta odotellessa:sormetristiin:.

Ebayssa taitaa kuitenkin lukea, jos tuote ei ole kuvatun lainen, niin myyjä maksaa palautuksen. Taas yhtä sotkua itekkin selvittelen. Ei kyl oo isosta summasta kiinni, mutta kuitenkin.

Itse oon pyrkinyt aina siihen että rahat takaisin mutta pidän myös tuotteen noissa tapauksissa. Ei se ihan joka kerta oo onnistunut mutta melkein

Ebaylta tuli vastaus, että 5 päivää myyjällä aikaa lähettää palautustarra tai sitten jää tuote minulle ja rahat palautetaan. Odotellaan...

No pian on:homer:. 360gbp mittaristo, ja UK:n sisällä 20gbp lähetyskuluja ebayn kautta yksityiselle myyjälle nyt maksettuna:paniikki:.
Edennyt sen verran, että myyjältä tuli jo viesti, ja paketinkin oli jo royal mailille toimittanut.
Otin kuvakaappauksen ebay tilauksen tiedoista, ja uppasin sen tuonne forward2me, jonka
jälkeen sinne ilmestyi ensimmäinen saapuva paketti näkyviin, jolle nyt sitten lisäsin vielä
manuaalisesti itse tuon UK lähetystunnuksen.

Royal Mail ei näköjään kerro tarkemmin paketista mitään kokoa tai painoa, niin toimituksen
lopullinen hinta on vielä täysin auki, mutta muutoin hyvin positiivinen kokemus ollut tähän asti:sormetristiin:.

Ebay palautti rahat ja magneettipora jäi minulle. Ongelmana oli se, että kone oli 110v, kun myyjä lupas, että on 240v. Että semmosta.

Mahtaako nahkahousu osoittaa mieltään, kun yritin englannilla selostaa ongelmaani? Kun pääsääntöisesti aina hyvin vastaavat sähköposteihin. Siis ebayn myyjät?
Ei tuo nyt mahoton rasti oo, käyn sitten viikonloppuna hakemassa veneellä paketin. Mutta ihan periaatteesta hieman vituttaa.
Tai jos koktaktoin suoraan ebaylle, onko tuo sellainen virhe, jonka noteeraavat?
Screenshot_20231023-155249~2.webp

Ei sitä sieltä Matkahuollolla lähetetty ole, että epäilisin olevan ns. sinun ongelma nyt,
mutta yrittäisin kuitenkin suoraan Matkahuollon kanssa järjestää se paketin siirto lähemmäs.

Aloittaisin puhelun kertomalla, että myyjälle antamasi osoite ei ole muuttunut, joten Matkahuolto on nyt tehnyt virheen.

Asennat sen matkahuollon apin puhelinelimeen, niin sillä tsätillä onnistuu halvasti paketin uudelleen ohjelmointi, en kerro mistä tiiän :mitenlie:

Ei sitä sieltä Matkahuollolla lähetetty ole, että epäilisin olevan ns. sinun ongelma nyt,
mutta yrittäisin kuitenkin suoraan Matkahuollon kanssa järjestää se paketin siirto lähemmäs.

Aloittaisin puhelun kertomalla, että myyjälle antamasi osoite ei ole muuttunut, joten Matkahuolto on nyt tehnyt virheen.
Kerran ennenkin näin käynyt. Silloin luonnollisesti otin matkahuoltoon yhteyttä, mutta sanoivat, että lähettäjän tulee se uudelleenohjaus tehdä. Minäkin sen olisin voinut tehdä, mutta siitä olisi tullut minulle kuluja.
Jokuhan heidän systeemissään mättää. Vai onko siellä muka joku välikäsi, joka manuaalisesti valkkaa toimipisteen, jonne paketti lähetetään?

Kyllä välillä itteäkin ketuttaa noi jotkin ihmisten lähettämät paketit, kun menevät tuonne n.25km päähän, tuon lähimmän 2.5km sijaan .....
Ja vastaanottajahan ei oikein postin lähetyksiä voi pyytää uudelleenlähettämään.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin