Ebay-ostamisen turvallisuudesta

Onkos kokemuksia Sveitsistä ostamisesta (ebay)? Aika moni kinkkimyyjä kauppaa ainakin näennäisesti Sveitsistä käsin. Olikos Sveitsillä jotain kauppaliittoa EU:n kanssa? Nimittäin miten menee arvonlisäverot ja tullit?
No ostin lämmittimen sveitsistä. Sitten vasta maksaessa huomasin pienellä jossain isomman sepustuksen seasta, että huomioithan, että tuote postitetaan saksan varastolta. Vaikka ihan selvästi oli siinä sarakkeessa mistä postitetaan, mainittu sveitsi.

Mikä tässä tapauksessa oli tietysti pelkästään hyvä asia.

Edit: eli tämä. Kun klikkaa item description ja sieltä lopusta löytyy delivery details, mainitaan että euroopan toimitukset lähtee saksan varastolta. Herkästi tuollainen jää huomaamatta.

https://www.ebay.com/itm/12V-Vehicl...403628?hash=item341b8b26ac:g:V4QAAOSwnAJd53d5

Viimeksi muokattu:
Tuli viestiä Ebayn staffilta. Sen kiilaura-aventimen kun tilasin niin nyt on Coronan vuoksi tavara vähän jumissa tuolla Kiinan päässä. Sanoivat että luvatut toimitusajat eivät päde ja rahat saa takaisin jos haluaa perua tilauksen. Vastasin että voin odotella pari kuukautta ja perun sitten jos ei tule.

No kerpele! Oon koko eilisillan etsinyt tavaraa ebaysta. Eipä nyt hetkeen kannata kinkeistä tilata, jos kuukausikaupalla saa odotella.

Lentorahti on aika jumissa kun suurin osa reittilennoista on peruttu toistaiseksi.

Jossain oli juttua että rakentavat postipakeiteille uusia varastoja lähes yhtä nopealla syklillä kuin sairaaloita.

Tässä on osa siitä viestistä mitä sieltä tuli

Dear customers and friends:
This is Helen from Ebay .Thanks for your order in our store.
You surely know what’s happening in Wuhan due to the new coronavirus infection.
Our area also has luckily only few cases. To avoid the virus spreading the Wuhan area has been locked. In our area all companies will not start working before February 10.
We at Fast to Buy follow the advice given by the health department: self-isolation, wearing protective masks, deep disinfection.
Some of our employees will start remote working on February 1st, while the other will simply stay at home till we will start again our usual activity.
In the meanwhile, our offices, factories, warehouse and goods will be disinfected as a prevention.
As a consequence, all our production and shipping will be delayed accordingly.

Tilasin kolme LED-työvaloa, joista on tarkoitus rustata jossain vaiheessa ha-peräkärryyn peruutusvalot. Ostin 29.1 ja tulivat tänään perille. Myyntipaikaksi on laitettu Shanghai, mutta en tiedä mistä lähti. En osoitelappua tarkemmin aamulla tutkinut.

Tilasin kynsisienen hoitoon penstauskynän kiinasta joulukuun alussa ja ku ei näkyny niin rutisin Ebaylle,myyjä kilautti heti rahat takasi.
1.85 tollaria.:p

Mä tilasin Ebaystä joskus syksyllä heittokellon Kiinasta.
Ei kuulunut pariin kuukauteen ni laitoin viestiä myyjälle. Hän kysyi, että haluanko rahat takaisin, vai että indikaattori lähetetään uudelleen.
Sanoin, että kellolle on käyttöä, että antaa tulla vaan.
No tossa hetki sitten tuli Mieleen, että eihän sitä ole tullut vieläkään. Olin uudelleen yhteydessä myyjään. Hän sanoi, että kaupoista on jo yli puoli vuotta, niin hän ei pysty Ebayn kautta palauttamaan rahoja, mutta Paypalilla onnistuu, jos minulla on sellainen.
Sinne rahat myös tulivat. Oli rehti myyjä. Palautetta olisin antanut, muttei niin vanhaan ostotapahtumaan onnistunut enää sekään.

Kummastuttaa vaan, että mihin ne kaksi "lähetettyä" heittokelloa jäivät?

Mä tilasin Ebaystä joskus syksyllä heittokellon Kiinasta.
Ei kuulunut pariin kuukauteen ni laitoin viestiä myyjälle. Hän kysyi, että haluanko rahat takaisin, vai että indikaattori lähetetään uudelleen.
Sanoin, että kellolle on käyttöä, että antaa tulla vaan.
No tossa hetki sitten tuli Mieleen, että eihän sitä ole tullut vieläkään. Olin uudelleen yhteydessä myyjään. Hän sanoi, että kaupoista on jo yli puoli vuotta, niin hän ei pysty Ebayn kautta palauttamaan rahoja, mutta Paypalilla onnistuu, jos minulla on sellainen.
Sinne rahat myös tulivat. Oli rehti myyjä. Palautetta olisin antanut, muttei niin vanhaan ostotapahtumaan onnistunut enää sekään.

Kummastuttaa vaan, että mihin ne kaksi "lähetettyä" heittokelloa jäivät?
Saahan sitä lyhyttä rahoitusta hankittua noinkin. Ja tietty kaikki ei viiti jostain halvasta reklamoida, niin ei tarvii kaikkea edes takaisin maksaa...

Mikähän siinä on, että Ebay ei anna hakusanalla kaikkia tuotteita?

Huomasin sitten että "Similar sponsored items" -palkissa oli haluttu tuote. Yritin vielä hakea sitä täsmällisellä nimellä (kirjoitusasukin täysin sama), mutta hakutulos vain ilmoitti, että "No exact matches found".

No, homma tältä osin kunnossa. Sain tilattua mitä halusin, mutta olen huomannut aikaisemminkin saman jutun.

Mikähän siinä on, että Ebay ei anna hakusanalla kaikkia tuotteita?

Huomasin sitten että "Similar sponsored items" -palkissa oli haluttu tuote. Yritin vielä hakea sitä täsmällisellä nimellä (kirjoitusasukin täysin sama), mutta hakutulos vain ilmoitti, että "No exact matches found".

No, homma tältä osin kunnossa. Sain tilattua mitä halusin, mutta olen huomannut aikaisemminkin saman jutun.

Saattaa olla toimitusrajoituksia, riippuu varmaan asetuksistakin. Mulla on Amazonin kanssa ollut noita vaikeuksia.

11.2 tilattu heijastinteippirulla saapui tänään. Pussukassa luki lähtöpaikkana Taiwan, vaikka profiilin mukaan myyjän maallinen sijaintaipaikka on Kiina.

Paketin kääremuovin osoitelappuineen ruttasin jo ulkoroskikseen, mutta luultavasti Kiinasta eilen saapunut paketti noudettu postista. Ostettu 3.3, eli varsinaiseen matkaan meni n. 3 viikkoa.

Onkos täm Ebayn Global Shipping Centre tuttu?

Tilasin tuossa sumujen saarilta käikäleen. Enpä ollut ennen tietoinen tälläisestä toimituksesta. Yleensä maksu toimituksesta mennyt myyjälle, mutta tässä toimitus on täysin eriytetty myyjästä. Onko tämä joku uusi palvelu, vai olenko minä vai tiedoton tästä?

Onkos täm Ebayn Global Shipping Centre tuttu?

Tilasin tuossa sumujen saarilta käikäleen. Enpä ollut ennen tietoinen tälläisestä toimituksesta. Yleensä maksu toimituksesta mennyt myyjälle, mutta tässä toimitus on täysin eriytetty myyjästä. Onko tämä joku uusi palvelu, vai olenko minä vai tiedoton tästä?
Olen törmännyt Briteistä ostaessani. En tiedä mikä juttu se tarkalleen on mutta tuote tuli ajallaan niin kuin pitikin.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin