DVD/BD toistimet

Viestiketju:
DVD/BD toistimet

kymi

Rahtari
KK Plus ADpack
Liittynyt
19 Toukokuu 2018
Viestit
18,446
Syksyllä tuli tätä jo pienehköissä kysymyksissä pohdittua:

Onkos arvon raadilla suosituksia tölsyyn liitettäväksi dvd/bd levytoistimeksi (ja mahdollisesti myös cd-audio)? Muussa mediatoistossa AppleTV tölkki on osoittanut vahvuutensa, mutta perinteistä fyysistä mediaa olisi kiva myös päästä pyörittämään.

Mulla meni kuppi nurin kun syksyn sähkökatkoissa PS4 tiedostojärjestelmän hajoamisen takia oon nyt pari kertaa tuon asentanut tyhjästä uudelleen.

Plussaa internet-of-shit toiminnoista, eli kiva olisi kun ei olisi sen yhden huonosti toimivan kaukosäätimen orja.

Nyt kuitenkin tilanne on se, että PS4 has left the building, joten on pakko vetää ostohousua jalkaan ja varmaan takkia myös.

Tiedän, että varmaan iso osa porukasta ei välttämättä fyysiseen mediaan enää nykyään koske ja/tai toisaalta asit voiolla kuten itselläkin, että on joku ajan saatossa hyväksi havaittu toistin. Itselläkin on kaapissa hakkeroitu Pioneerin DVD-soitin, mutta se ei valitettavasti noihin BD levyihin pure. PS4 kanssa toisaalta vastaava ongelma oli se, että sillä ei voi toistaa CD-levyjä.

Noita levyjä on kuitenkin nurkissa viittä vaille v.tusti, eikä aika tai muutkaan resurssit riitä niitä muuttamaan johonkin verkkolevylle, jota mulla ei ole ja joka heittämällä maksaa laiteinvestointina kuin 24/7 sähkönä rahaa.


Itse en ominaisuuksien puolesta tarvitsisi kuin pelkän "levysoittimen", eli kaikki netflixit, youtubet ja areenat on turhaa. Digi-TV ominaisuuksista en ala maksamaan. Toisaalta tosiaan jos laitteen saa verkkoon ja siellä toimii esim. nettiselaimella kaukosäädin, on se plussaa (tai esim. HomeBridge-plugin vielä enemmän).

Tämän hetken vaihtoehtoina nousi pari mallia:
Sony UBP-X800M2: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/549517/Sony-UBP-X800M2-Smart-Ultra-HD-Blu-ray-soitin
Panasonic DP-UB820: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...-DP-UB820-Smart-Ultra-HD-Blu-ray-soitin-musta

Tuo Panasonic on kerännyt positiivisia kommentteja ja melkoisesti kaltaisteni käyttäjien kokemukset ovat olleet positiivisia. Mulla ei oo kuitenkaan mitään aikaisempaa kokemusta Panasonicin viihde-elektroniikasta. Sonyn jotain melko vanhaa bd/dvd soitinta olen käyttänyt, enkä täysin pitänyt käyttöliittymästä (vertailukohtana ehkä tuo Pioneerin DVD ja osin PS3/PS4).
 
Itse hommasin joku aika sitten PS5 konsolin BD asemalla. Oli se vähän kalliimpi mutta eipä tartte erillistä BD soitinta hommata. Leffat olen lähes kaikki lahjoittanut jo pois mutta musa DVD ja BD osastoa on vielä viitisenkymmentä kpl jäljellä.

Noista kahdesta ostaisin itse Panasonicin.
 
Ajattelin nyt hylätä tuon PS-maailman, vaikka olihan niissäkin mediatoistimina puolensa. Navigaatio monasti jouhevampaa peliohjaimella, kuten tuossa sanoin tuosta Sonyn bd/dvd soittimen kokemuksesta. Toisaalta taas kesken levyn aina hirveä arpominen mikä nappi avaa minkäkin menun ja etenkin dvd-käytössä häiritsi se, että ei ole erikseen "top menu" ja "menu" näppäimiä.

Nyt kuitenkin verkkotoistot on siirtyneet parempien softien myötä AppleTV:lle (tämä on taas HomeKit taloautomaation takia laitteena "välttämätön"), niin ei ole tarve kuin fyysiseen mediaan. Perinteinen CD-toisto on plussaa.

Kovasti kyllä itsellä jalat tahtoisi kipittää Panasonicin perässä...
 
Johan nyt. Nojatuolimies on saanut haastajan. :eek:
Pöh .... Ei vielä .... Nojatuolimies olisi ensin hoitanut homman liikkestä asti hakien kotiin - ja vasta sitten alkanut täällä arpomaan ajatuksiaan, että mitäköhän tuli hankittua ......
 
Takaisin
Ylös