Avopaisunnasta katoaa ilma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En usko, että luukusta vuotaa, jos kukaan ei ole siihen koskenut. Sen jälkeen kyllä vuotaa.

Kerran vuoteen oon ilmaa lisännyt ja joskus mennyt kaksikin vuotta

Voi olla vaikeaa saada luukkua pitämään avaamisen jälkeen jos on hankala paikka/hapettumaa/ruostetta.

Voisiko yläosassa olla jossain takana kuitenkin olla yhde josta ilma vuotaa? Teflonteipillä itse olen tiivistänyt tuon, avaan sen aina niin pohjahanasta tulee vedet pois nopeammin.

Ilmaus kerran vuodessa riittää minullakin.

kannattaa opetella hampun ja unipak kitin käyttö,, se on edelleen ylivoimainen verrattuna teflonteippiin käyttövesi ja lämmityskierron liitoksiin. Toiseksi hyvä on asiaan soveltuva liima (juomavesikelpoinen) esim. loctite 5776

kannattaa opetella hampun ja unipak kitin käyttö,, se on edelleen ylivoimainen verrattuna teflonteippiin käyttövesi ja lämmityskierron liitoksiin. Toiseksi hyvä on asiaan soveltuva liima (juomavesikelpoinen) esim. loctite 5776
heh kyllähän liima tiivis on mutta en kyllä laittas semmoseen paikkaan mikä joskus pitää saada avattuakin helposti

Sitä on tullut viime vuodet käytettyä...tefloniteippi on periaatteessa ihan hyvä, mutta jos joutuu asennuksen jälkeen kiristämään niin monesti uusiksi menee...Hamppu ja kitti on semmosia että niitten kanssa pystyy jälkikiristämään.

Voi olla vaikeaa saada luukkua pitämään avaamisen jälkeen jos on hankala paikka/hapettumaa/ruostetta.

Voisiko yläosassa olla jossain takana kuitenkin olla yhde josta ilma vuotaa? Teflonteipillä itse olen tiivistänyt tuon, avaan sen aina niin pohjahanasta tulee vedet pois nopeammin.

Ilmaus kerran vuodessa riittää minullakin.
Joo siitä tiivisteen kunnosta ei ole tietoa eikä myöskään tietoa siitä, koska talon aiempi omistaja on mahdollisesti tuon luukun viimeksi avannut vai onko avannut koskaan...
Edellisellä työpaikalla oli saman valmistajan pönttö yhdessä maatalouden vesikastelu -systeemissä, niin sinällään tuo luukku+tiiviste ovat tuttuja.

tuli tehtyä moneen painesäiliöön ilman lisäys venttiili, ei aina tarvinnu tyhjentää.. ja ihan perus kompuralla ilmaa.. isännil oli välil iso halli kompura traktorin kauhas ladattuna kun ei sinne pellon pumppukoppiin ollu pistorasiaa raaskittu.. nythän tuo jo hoituis akku tekniikalla. mut jos tyhjentää pytyn niin sinne jää ihan sopiva ilma ei tarvi muuta.. jos se noin tiuhaan häviää niin vuotaahan se.. on niitä vuotanu saumoista ym. ilma voi tulla hyvinkin pienestä ja vesi ei siitä välttämättä näkyvästi tule.. usein on yhde pytyn päällä ja painemittari tai tulppa ja se vuoti.. fairyä ja vettä sumupulloon ja ruiskuttelee kyllä se vuoto näkyy.. älä nyt ainakaan saunan edeltä ala sitä luukkua turaa auki on yleensä melko savotta sen tiivisteen kans.. ja kerran noin ahas paikka.. ite alottasin fairyllä..
Ei tässä ole tarkoitus tyhmäilemään sentään alkaa. Kattellaan tuota jonain sopivana hetkenä, kun ei ole mitään pakollista vedenkäyttötarvetta ihan hetkeen. Monesti näiden kanssa joo tulee "yllätyksiä" ja katkoksia.

heh kyllähän liima tiivis on mutta en kyllä laittas semmoseen paikkaan mikä joskus pitää saada avattuakin helposti

Kyllä nuo kyseisellä liimalla laitetut liitokset olen saanut käsityökaluilla auki. Tuuma ja varttista isompia jenkoja kotona en ole tuolla tiivistänyt. Töissä jotain 2 1/2" messinkiä ja ne on pitänyt lämmittää että saa auki.

Tarkoittaa siis yleensä Bahcon isot putkitonkit ja yhtä pitkät knipexin siirtoleukapihdit.

heh.

Hamppua ja päälle teflon teippiä. Tällä mallilla teki putkari mulle kierreliitokset.
Hyvin on pitäneet. Teippi pitää hampun kierteessä kasatessa, itsekkin kokeillut jtuolla mallilla, ihan hyvin on pitäneet.

Teflonteippiä parempaa on teflon naru, vaikka Locktite 55. Ei se silti kittiä ja tappuraa voita.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin