Automaattivalo polkupyörään

No oon mä 4 jo saanut tehtyä ja urakka on mun osalta valmis. Sitähän sanotaan että vasta kolmannesta voi olla varma että se on oma :D Tai jos lapsi näyttää isältä asiaan on vaikuttanut perintötekijät. Jos lapsi näyttää naapurin sedältä niin asiaan on vaikuttanut ympäristötekijät..

Jäi vaivaamaan tuo napadynamon moottorina käyttö. Onko ne oikeasti noin tehottomia? Miten paljon tehoa ylipäätään pitäis olla että se tuntuisi missään? Luulis että 50W auttais jo kummasti. Onko noita jotain suurtehomalleja jos haluaa Hellan rallivalot polkupyörään? :)

Sekin jäi vaivaamaan että jos sen 9 voltin patterin laittais persvakoon, sitten kun alkaa hyydyttämään ja hikoilemaan niin se antais lisävirtaa.

Josko lampussa olisi akku ? Ja napadynamo, joka lataisi akkua.....
Toki, kaikkihan tietää, että sähkön tuottaminen ottaa energiaa, siis vastustaa kulkemista, varsinkin se perinteinen dynamo.

Monet nykyfillarit on kuitenkin etu ja takarenkaisiin vaikuttavilla käsijarrukahvoilla varustettuja, että josko dynamon latausominaisuuden kytkisi jarrukahvaan sijoitetulla katkaisijalla, eli vain jarrutettaessa lataisi akkua ???
Näin ei ottaisi voimaa normaalisti polkiessa tasaisella, vaan vain hyödyntäisi ja kierrättäisi jarrutusenergiaa .......

No jos se teho tosiaan on muutamia watteja niin ei se paljon pätkittäisessä lataamisessa auta, puhumattakaan jarruttamisessa. Napadynamo ei oikeastaan tunnu miltään poljettaessa, yhtään ei tiedä onko valo päällä vai ei. No siis ellei näe valoa ehehehe.. Perinteisen kuminsyöjän kanssa huomas kyllä heti.

jos sen 9 voltin patterin laittais persvakoon, sitten kun alkaa hyydyttämään ja hikoilemaan niin se antais lisävirtaa.
Ajatus on hyvä, kun ollaan näin pohjoisessa. Paristot tykkäävät lämpimästä. Pieni varoituksen sana kuitenkin röykkypyöräilyn suhteen.

No tosa pikaisesti guuglasin nii normi napadynamo on 6 volttii 3 wattii....ei ihan taida fillarin rengas bunouttia ottaa noilla tehoilla...

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin