aura auton rakentelua ja tartteis hydrauli apuja

Viestiketju:
aura auton rakentelua ja tartteis hydrauli apuja

kyllä se vaara on olemassa mut paukku se on joka tapauksessa oli se aura miten tahansa kiinn jos kiveen tai kantoon ajaa.
 
Ite oon vastaavan rakennellu silleen, et autos on holkit ja ylös-alas liikkuvan kiinnikkeet auralle. Auran tukipiste tulee silloin ihan oikeeseen kohtaan eikä ole muulloin vaikeuttamas ajova. Äkkipyssäys tietty on yhtä kova jos ei kovempi kun yhtään enerkiaa adsporpoivaa niveltä ei oo taipumas.
 
Kokemuksen syvällä rinta äänellä voin kertoa että toi aura menee tiukemmassa työntelyssä auton alle että heilahtaa tai ainaki etuset on ilmassa ja vauhtia ei tarvi olla kun sen verran että auto liikkuuo_O aisojen pitäisi olla vaakatasossa tai jopa auton puoli päässä hieman Alempana niin ei haukkaa niin voimallisesti:) on meinaan tullu useempi karseen näkönen viritys tehtyä ja sitä kautta opeteltua:D
 
tämä tuli erittäin selväksi tänään testi ajossa eli auton pään kiikkikkeitä se 40cm alemmaks tulee heti auton alle kun vähänki tiukempi työntö ja sukset tein muös tänään pitää nekin laittaa paikalleen kolmas juttu on tuo sylinteri kulma että ei jaksa auraa nostaa kun on nuo aisat noin korkealla autossa oppia ikä kaikki mut onneks ei ole iso töinen muuttaa.
 
Toivottavasti ei hajonnut mitään, laitat alemmas ja jos mahdollista vähän matkaa pohjan allekin aina parempi.
Tai sitten päällekkäiset työntövarret jotka nivelöity molemmista päistä. Kaks alas ja yks ylös, niinkuin traktorin kolmipiste nostolaite.
Hienoa kun kirjoitit koeajosta ja kerroit muutoksista.
 
Olisiko tuollainen aura helpommin hallittava, jos aisat olis auton alta läpi ja kiinni vetokoukussa?
 
Vanhemmis traktoreissakin aikoinaan oli tuo etuauran puskutuki vetokoukulta asti tuotuna......
 
Vanhemmis traktoreissakin aikoinaan oli tuo etuauran puskutuki vetokoukulta asti tuotuna......
Ja sit tuli ne vaijerit etuakselista tai rungosta rissojen kautta vetovarsiin, ni aura saatiin nostettua traktorin omalla hydrauliikalla.
 
Niin oli juu, et ihan nostolaitteen voimin etuauraa korkeussäädelttin, siis joko maahan tai ilmaan.....
 
Vanhemmis traktoreissakin aikoinaan oli tuo etuauran puskutuki vetokoukulta asti tuotuna......
Mulla on käytössä tuollainen aura, se kun nappaa kunnolla kiinni johonkin, niin kuski poistuu penkiltä nopeasti, ei kauas, mutta kipeästi...:confused:
 
Joskus varmaan kertonutkin jo.... eräs joka Turus urakoitsi aikoinaan parkkipaikojen ym aurauksia, Case MX 155 koneella +..
Oli alue-aura etukuormaajan aisoissa jousilaukaisulla törmäyksiä varten, ja normi hydeohjattu taiteltava 3.5m perälevy takana....
Erääs pihas oli pelkällä perälevyllä eteenpäin ajaen auraillut, levy suorassa, ja sattus korkeempi kaivonkansi kohdalle....
Oli turvavyö ollu sentään ( vaiko epäonneksi ? ) kiinni, mut niin hätäseen oli case sihen paikkaan pysännyt, et naaman kopsautti ohjauspyörään, ja 4 hammasta siinä samalla palasiksi yläpurennasta.... vaikkei vauhtia ollu kait ku jokin 10- max 15kmh...
 
Ei kerenny särkyä kun ajoin erittäin varosasti testiä ja rupes pikku hiljaa nostamaan pyöriä ilmaan. Eilen jo rälläköin auran irti ja huomis aamuna lasken rungosta aisoja sen 48cm alemmas tein palikat jo valmiiks sit lisään ne sukset myös niin sitten pitäis toimia. Mulla on tässä onneks oma tiedettävä piha eikä pitäis olla mittän pahoja kiviä mut koskaan ei tiedä mitä käy kokeillaan tällä uudella tyylillä uudestaan.
 
tässä olis uudistus kuvia

DSC_0066.JPG DSC_0067.JPG DSC_0068.JPG
 
pakko oli hydrauliikkaan laittaa säädettävä venttiili öljyn paluuseen kun aina tyrkkäs öljyt pihalle kun auran laski alas ja pumppu otti ilmaaeikä nostanu enää mutta nyt toimii erittäin hyvin.
 
Minulla on sellanen halpa kiinalainen mönkkärin vinssi karjapuskimen yläputkessa siitä vaan vaijeri auraan:) vinssin ohjain palikan pujottelin läpiviennistä kabiiniin passaa hyvin vaihdekeppiä heiluttavaan käteen:) vaijerin vaan joutuu aina välissä entraamaan ku se nirhautuu mutta se on pikku juttu:)
 
Minulla on sellanen halpa kiinalainen mönkkärin vinssi karjapuskimen yläputkessa siitä vaan vaijeri auraan:) vinssin ohjain palikan pujottelin läpiviennistä kabiiniin passaa hyvin vaihdekeppiä heiluttavaan käteen:) vaijerin vaan joutuu aina välissä entraamaan ku se nirhautuu mutta se on pikku juttu:)
Investoit kerran dyneeman siihen vaijerin tilalle, ni kestää moninverroin vaijeriin verrattuna. Ja vielä jos sen alkupään sukittaa vaikka metrin matkalta, ni ei kita kuluta sitä senkään vertaa.
 
nyt on testi ajot takana ja todettu toimivaks aura sen verran joutuu et ketjut laitan varmaan auton etu pyöriin. lumi kyllä liikkuu mukavasti ja on kyllä kätevä tuolla sylinterillä tuo nosto mulla vaan oli nuo osat lähes ilmaisia koneikko makso 50e niin en edes vinssiä harkinnu ja muutenki olen vähän hydrauliikan kannalla.
 
Mullakii toimii väkipyörien, pylpyräin sekä Tojotan mekaanisen vinssin toimin ja toimii. Mutta nostan hattua kun joku tekee hydrauliikalla:peukku:
 
Mullakii toimii väkipyörien, pylpyräin sekä Tojotan mekaanisen vinssin toimin ja toimii. Mutta nostan hattua kun joku tekee hydrauliikalla:peukku:

Eikö se ole monimutkainen käyttää sillä mekaanisella:eek: on mullaki tässä Mitsussa mekaaninen mutta kyllä siinä kerkeisi järki lähtä tällä pihalla ;) ton näkönen viritelmä mulla on kolmipiste kiinniteinen niin levy pysyy koko ajan pystyssä ei nuoska lumikaan tartu kasaan lykätessä levyyn:)
DSC_0249.JPG DSC_0251.JPG DSC_0250.JPG levyssä on vielä murto pultti jos sattuu tökkäämään lujasti.
 
Takaisin
Ylös