Offtopikkia.Radiossa äsken juttua ankkurin raahaamisesta ja kaapeli viasta.Onkohan tosi että rahtilaivat ajaa öisin automaattiohjauksella ettei kukaan valvo.Järkeen kävisi että olisi mahdollista raahata ankkuria pitempäänkin.
Lie nuissa purkeissa senverran nykyaikaa että ankkuri ulkona ei antais ajaa, ainakaan automaatilla?
Mutta pitäähän sitä selityksiä olla jotta voivat vielä mediassa selostaa.

Vieläköhän siellä jäteproomuletkat kulkee, tuskin kai enää?
Kulkee, suunta manhattanilta staten islandille. Siellä ne nostetaan ranalle ja lastataan junaan ja ajetaan jonnekkin pensylvaniaan poltettavaksi.
1791439988613.webp

1791440078783.webp

Eikait se ankkuri itsestään kenenkään tietämättä valu mereen? Kyllä siinä on suhmuroitu joko tahallaan tai mutenvain surrta huolimattomuutta ollut jos ankkuri alhalla seiltaan pidempiä matkoja.

Eikait se ankkuri itsestään kenenkään tietämättä valu mereen? Kyllä siinä on suhmuroitu joko tahallaan tai mutenvain surrta huolimattomuutta ollut jos ankkuri alhalla seiltaan pidempiä matkoja.
On sellaistakin tapahtunut että ankkuri tippuu itsekseen, mutta harvinaista se on. Yksi ankkuri on vieläkin jossain puolan rannikolla.

Onko mitään määritelmää millainen vahdin ammatitaito on? Kerroit että työsopimuksissa lukee ei saa olla humalassa, mutta pienessä sievässä saisi kumminkin olla :heko:
Vahtiperämiehen kirja pitää olla, lisäksi vahtimies on pimeän aikaan siellä kaverina. Tuo humala kommentti tarkoitti vapaavahtia.

On sellaistakin tapahtunut että ankkuri tippuu itsekseen, mutta harvinaista se on. Yksi ankkuri on vieläkin jossain puolan rannikolla.
Yhden tapauksen tiedän, että vahingossa on ankkurilla kaapeli katkottu. Oli vaan p...ka säkä, että juuri kaapelin kohdalla tippui ja katkoi vaikka heti huomattiin.

Mä oon vetäny uistimella puhelinkaapelin järvenpohjasta, mutta ei ollu koukun piikki menny läpi vaan oli siinä mutkassa se kaapeli.

Joo, määki joskus sain katiskan.
Ei ollut ihan tuore katiska, kun ei ollut enää verkkojakaan ympärillä jäljellä.....

Olen kerran saanut uistimeen erään kjyrvänsyylän kalaverkon. Ei ollut merkkiä ku toisessa päässä. Luulin katiskaksi.
Potkuriakselin ympärille aikoinaan kääriyty samanmoinen.
Ei huudellu jälkeenpäin mitään vaikka vetelin puukolla pätkiksi ja kävin viemässä laiturin nokalle.

Uistimella ei kuulu naarata pitkin pohjaa.....
Juu ei, mutta ku oli painouistin jolla sai varsinaisen syvemmälle niin ku tuli huomattavasti matalampi kohta nii sillon koukkas. Ei ollu siihen aikaan pikkuveneessä kaikua.
Olen kerran saanut uistimeen erään kjyrvänsyylän kalaverkon. Ei ollut merkkiä ku toisessa päässä. Luulin katiskaksi.
Ei ollu merkkiä kummassakaan päässä, naru meni pienen saaren rantapusikkoon. Soitin kalastuskunnan puheenjohtajalle, tuomio oli että verkkojatan 3x30 metriä kalat mulle ja verkot puheenjohtajalle, paikallislehteen oli soiteltu että tietyltä alueelta varastetaan verkkoja, olivat soittaneet puheenjohtajalle lehdestä niin vastine oli että verkot löytyy puheenjohtajalta "hieman" korotettua maksua vastaan...ei oltu noudettu verkkoja.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin