Antin Hitatsi ja sen aiheuttamat työt

En kyllä muista nyt tarkkaan miten tuo on toteutettu, kone on tuossa toisessa naapurissa taas..pitää käydä oikein kurkkaamassa miten tuo on tehty.

Alibabasta tuollainen pyöritysyksikkö se9, lähinnä kouran kanssa touhutessa olisi kätevä. Saa tukkeja käänneltyä sopivimpaan suuntaan. En tiedä mahtaako kestää kauhan kanssa touhuta.

Liian monta projektia vaan menossa niin kaikki hidastuu.:(

Screenshot_20210529-091435_WhatsApp.webp
 
Kaikista helpoin tolla perus venttiilillä toteuttaa jos pelkillä napeilla haluaa käyttää ja jos joku toiminto liian hätäinen niin laittaa säädettävät kuristimet mallia säädettävä vastusvastaventtiili.

Karppa12 ehdottama myös vaihtoehto ja tyylihän on vanhan tiltin ohjaustapa. Tällä tapaa menis cetopitkin.

En tiä löytyykö noita liimanappeja engconilta enää ja hintasuojattuja oli useempi vuosi sitte. Melkeinpä katsoo elektroniikka liikkeiden tarjonta eka jos löytyis vaihtoehtoja tai ideoita. Bepek tai vastaava.
Itselläkään noita ei enään jemmassa ole Kaverin ååkkeriin meni viimeiset.
 
Eikö se kun kertojaventtiilipaketin kasaa ja jalkapolkimella käyttö + napista toiminnon valinta.. noin ollu monessa koneessa millä ajanu ja äkkiä tottuu käyttämään..
Virtauksen kuristimia saa myös niitä nipan alle asennettavia niin helppo rajottaa nopeutta jos sille tarve..
 
Joo tiedän nuo kiinankahvojen hinnat.. tämä kuitenkin ykkössarjan kone..

Ja on melkoinen ergonomian riemuvoitto ;), pitää joskus kuvata tuo hantaakien sijoittelu.
 
^ Jaa että oikein hitekkiä 20 vuoden takaa.

Voin oikein kuvitella minkämoiset naamanvääntelyt nuorella asentajan alulla on kun tollasta päässy rassaan :rotfl:
Monen monta kertaa nähny kun vähintään päivä pilalla kun uuden koneen sijasta töissä joutuvat vanhempaa konetta korjaan.
Parhaat ilmeet oli yhdellä hepulla kun käskin sadetakin ottaa mukaan ja perään totesin ettet sä sitä vesisateen takia tartte.
 
Cetop-venttiili on ihan käyttökelpoinen monessa sovelluksessa. Pohjalevyä valitessa on hyvä tietää tuleeko järjestelmästä läpipumppaava vai onko säätötilavuus pumppu kyseessä. Etenkin jos Cetoppeja laitetaan useampi rinnan samalle pohjalevylle. Sitten venttiilin voi valita tarpeiden mukaan sekä tarpeen muuttuessa on venttiili helppo vaihtaa sopivaksi
 
Niin ajoihan se yksi mielipuoli Hangosta Kuusamoon..
No, turvesuolla ollessa ja kuokkaa ajellessa, oli toispuolelta aluetta perimmäisestä kulmasta , alueen halkovalle pikitielle oli ajomatkaa sen reilun 2km, siittä toiselle laidalle peräkulmille, reilun 2.5km eli noin 5km ja ehkä + , yhteensä, ja lähtöpaikkana aina kun oli turvesuon varikko, eli sellatteen 10km tuli helposti päiväs.....
"Linnuntietähän" matkat ei ihan tollasia olleet, mut suon ojituksen ja sarkaojien takia joutu ajelemaan pikkasen siksakkireittiä, väkisinkin.
 
No, turvesuolla ollessa ja kuokkaa ajellessa, oli toispuolelta aluetta perimmäisestä kulmasta , alueen halkovalle pikitielle oli ajomatkaa sen reilun 2km, siittä toiselle laidalle peräkulmille, reilun 2.5km eli noin 5km ja ehkä + , yhteensä, ja lähtöpaikkana aina kun oli turvesuon varikko, eli sellatteen 10km tuli helposti päiväs.....
"Linnuntietähän" matkat ei ihan tollasia olleet, mut suon ojituksen ja sarkaojien takia joutu ajelemaan pikkasen siksakkireittiä, väkisinkin.
Kuulostaa aika tehottomalta työskentelyltä jos vuoron aikana pari tuntia menee koneen siirtelyyn.. Ja tokko oli minikaivuri..
 
Kuulostaa aika tehottomalta työskentelyltä jos vuoron aikana pari tuntia menee koneen siirtelyyn.. Ja tokko oli minikaivuri..
Maanmuokkauksia eli mätästyksiä ja laikutuksia hakkuille kun tein, niin parhaillaan oli siirtymät metsässä 1-2 km luokkaa. Yleensä onneksi vähemmän. Siellä ajouralla sitten nostelet Koppelolla vuormuutaen teloja kantojen yli kauhalla avustaen, kun ei viitsi alustaa turhaan rikkoa. Oli kyllä sukset 800 mm teloja tukemassa. Helposti meni tunti, että pääsi työkohteeseen.

Työkaverilla katkes perusketju teloista yli kilsan päässä tiestä. Yhdellä telalla toi koneen tien laitaan ja katkenneen telan mukana. Ei muuta kuin telan koukkii kauhaan ja heittää eteen mitä saa. Sitten kauhalla kannatellen koneen mitta eteen ja sama uudestaan. Vissiin koko työvuoro siihen meni... Helpompi oli kuitenkin korjata pajalla, kuin suolla hevonsiellä...
 
Kuulostaa aika tehottomalta työskentelyltä jos vuoron aikana pari tuntia menee koneen siirtelyyn.. Ja tokko oli minikaivuri..
Ei se vaan auta, jos hommien takia on kolkoteltava nevan päästä päähän, ajonopeus ehken sellasen 4kmh , välillä kilsan päästä kolkoteltava aumalle, jos pari täysperäyhdistelmällistä turvetta tullaan hakemaan....
Jokin Koppelo, vaiko Hitaasti 130 vaiko 150 Lc , vaiko mikä oli se kampe, 900 ? lapuin ...
Ja ne työvuorot nevahommissa, sesonkiaikaan ne saatto hyvinkin olla joskus 16h pituisia ( paras yhtäjaksoinen "vuoro" oli vissiin 30h ) ja josko sattu sateisempaa kautta, niin ei viikkoihin ollut kuin pari päivää, koneiden huoltoa kummempaa hommaa.....
 
Maanmuokkauksia eli mätästyksiä ja laikutuksia hakkuille kun tein, niin parhaillaan oli siirtymät metsässä 1-2 km luokkaa. Yleensä onneksi vähemmän. Siellä ajouralla sitten nostelet Koppelolla vuormuutaen teloja kantojen yli kauhalla avustaen, kun ei viitsi alustaa turhaan rikkoa. Oli kyllä sukset 800 mm teloja tukemassa. Helposti meni tunti, että pääsi työkohteeseen.



Ikivanha traktori polku joka painunu hiekka kankaaseen sitä myöte 907 koppelolla muuan kilometri 900laput ja tuki sukset kahta puolen perus ketjun. Se taival lappujen ulkolaidan varassa hiukka lämmitti lappuja ja suksia:confused:.
 
Kaikenlaista murhetta..

Tossa samalla huomasin et yksi alarulla on keskeltä poikki.. ilmankos kiersi vähän laputellessa kotio..

IMG-20210611-WA0012.webp
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös