Alkoholijuomia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuo viinit ovat myös sellainen homma, jota ei oikein ole oppinut juomaan. Jos juon, niin lähinnä punkkua. Kyllä hyvä viini on ihan hyvää, mutta liian usein se ei maistu. Siksi ei viitti ostaakaan, kun harmittaahan se pistää pari kymppiä oletettavasti hyvään viiniin vain todetakseen, että ei maistu.

Ihan oli juotava viini. Huomasin että se kestää aika pitkään yksi pullollinen. Olisko pari tuntia mennyt. Samassa ajassa olis olutta tullut kiskottua varmaan paljon enemmän.

Tässä minulle uus tuttavuus, maistuu ja ei tee jälkioireita. Sori tulipa sumea kuva.
20191225_153634.webp

Nyt nautitaan marjaviiniä, mutta kun ostan rypäle viiniä. Niin katson että rypäle lajike on Merlotia.

Sihiä kuuspakki litkitty illan mittaan. Eipä kerennyt glögejä juomaan jouluna joten nyt hyvä tyhjentää niitä purkkeja lämpimänä Absolut vodkan kanssa. Joukkoon hiukan lapponiaa.:huikat:

Alkossa kävin pitkästä aikaa. Tulihan tuossa oltua joulun pyhinä ja uutena vuotena töissä niin tipaton tammikuu jääkööt. Otin vanhaa hyväksi havaittua paikallista Pistole Kors Porteria 2 pulloa ja kysyin punaviinihyllyn kohdalla olleelta myyjältä, että mitä henkilökunta suosittelisi, ei saa olla pistävä maku. Suositteli tälläistä viiniä kuin 19 Crimes Red wine 2018

Ensimmäinen lasi menossa ja voin sanoa että tämä on erinomaista. Tämä on toinen pullo mitä eläissäni olen punaviiniä ostanut ja tämä on ihan huomattavasti parempaa kuin pari viikkoa sitten ostettu Chileläinen.

IMG_20200103_222039.webp

Ite tykkään ehkä parraiten englantilaisista viskeistä joissa on linnun kuva etiketissä. Ja jotai ylämaallista. Siihen olutsiemaisu lepykkeeksi ja joskus sitten vaan keshintasia punkkuja kun sille pääle sattuu. Kaskenmakunen Jallu menee, kylömä vesj ja oikeestaan mikä vaan kuha kohtuuvela ettei känniksi käänny. Sahdin juontia pitää vielä harjotella, konjakki vähän närästää jolsei ota tarpeeks piimää laimikkeeksi. Kirkkaat menee mutta nieltävä vielä kertaalleen kiellon pääle.

Viina on kumminkin muitten alkoholijuomien kanssa viisasten juoma ja siinä olen viisautta tavotellu vaikken muuten niin paljon sillä voi kehuskellakkaan:rotfl:

Nyt on tullut jätettyä nuo eväät vähemmälle käytölle, mutta silloin kun tuli harrastettua niin single malt viskit ja vieläpä Islay-alueen oli se mieleisin. Olutpuolella IPA ja APA sekä sitten etenkin talviaikaan luostarioluet. Viini ei ole ollenkaan minun juttu, valkoisista en tykännyt mausta ja punaisista tulee niin tolkuton päänsärky että oksat pois.

Mulla ei riittänyt se viisaus, vaikka useampaa päivää en edes ole kyennyt koskaan juomaan niin päivässäkin saatiin aikaan pahimmillaan viikon toipumista vaativa kunto. Viimeistään kolmannen tuopin jälkeen vedettiin aina päätyyn asti, joskus kävi tuuri pilkun tai juomisten loppumisen suhteen, useimmin ei...

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin