Akkukäyttöiset työkalut; porat, rälläkät jne. | Kehuja ja kiroja

Eikö noissa chrystal setoreissa ole kompuraa moottorin kyljessä, oletan että kyseessä on se kalkki setka, pienemmissä ur1 setkoissahan on kompura aina siinä jakopään ja syöttöpumpun välissä ja ainakin uutena on tullut renkaan täyttöletku mukana
Se otettiin joskus 10-15v sitten pois haitoilta, ja tais se vähän olla remontinkorjuun tarpeessakin,

Joskus vähimmällä vaivalla pääsee kun tekee itse rengastyöt... riippuu renkaastakin. 18.4/34 Goodyearit oli Casessa semmoiset loppanat, että melko vähällä vaivalla väänteli toisen puolen vanteelta ja paikkasi sisuskummin.

Joskus vähimmällä vaivalla pääsee kun tekee itse rengastyöt... riippuu renkaastakin. 18.4/34 Goodyearit oli Casessa semmoiset loppanat, että melko vähällä vaivalla väänteli toisen puolen vanteelta ja paikkasi sisuskummin.
Oisko joku nelisen vuotta aikaa, naapurin pellonvuokraajan jontikasta loppu ilma takarenkaan alapuolelta. Pääs just ja just toho pihaan, laitettiin paksu vaneri sorapinnalle, isäntä toin tunkin ja isot rengasraudat, ei kauaa kestäny kun oli uusi sisärengas paikoillaan, jonkun aikaa sai mun pikkukompura jurista että oli soppelipaineet ja kylvöt jatku.

Tämä olikin hyvä tieto niin ei tullut väärää ostettua.:peukku:
Ja Power For All sen moneen merkkiin sopivan sokkelin nimi tosiaan on.

Mielestäni on hinnoiteltu hiukan yläkanttiin ihan pienetkin akut. Kennojen laatukin hiukan epäilyttää kun on selvästi kuluttajakäyttööön suunnattu.
Jula myy pakettina 2 kpl 2,5Ah akkua ja laturi 99€. Mieluummin vaan saisi oll 3 tai 4 Ah akkuja mutta ehkä noihin on tyytyminen.
Moponetissä näkyy olevan taas tarjous että ostaa minkä vaan vihreän boshin niin saa 2Ah akun kaupan päälle (jälkitoimituksena tosin). Vähän tossa katselin että pitäiskö sitä pistosaha runkona tai yks pora akulla 69e lisää ostaa, parille akulle voisi olla käyttöä.

Sitkeitä noi vihreän sarjan pikkuakutkin on, mulla on vissiin 3 1.5Ah ja pari 2Ah, eilen just katselin pikkuakkua käyttöön ottaessa että vuodelta 2014. Ei niillä toki rälläkkää tai sirkkeliä kauaa pyöritä, mut hyvin käveli lehtipuhaltimen kanssa taloa ympäri taas ihan rauhassa, oiskohan joku 10 minuuttia ajoa, ja ruuveja toki pyörittelee kevyessä käytössä ihan niin kauan mitä käyttäjä jaksaa puuhata.

Taidan hankkia tämän paketin niin saan pikalaturin. Ainoa näitä akkuja käyttävä kone on Boschin syklooni-imuri pyörivillä lattiaharjalla ja mopilla. Siistimpiä pikkuaskarteluja varten olen ajatellut ostaa akkuporan runkona.

Milkkarin 12 volttisissa olen akkuvahdissa havainnut ajoittain ongelmia. Ainakin pulttikoneessa ja popparipihdeissä. Topaa niin kuin akku olis loppu, mutta korjaantuu kun akun käyttää irti. Mutta ei Makitankaan pulttikone tunnu toimivan. Eipä silläkään pultit näytä aukenevan.

Eikös jotkut milkkarin koneet ole hyvinkin tunnettuja siitä, että akun kiinnikehahlot on helkkarin väljiä jo alkujaankin, ja päästää patteria heilumaan / tärisemään ( varsinkin iskevissä koneissa ) , aivan turhan paljon, joka voi jo melko lyhyelläkin aikajaksolla aiheuttaa ongelmia.
Siis sen virran kulkemisen kanssa.

Eikös jotkut milkkarin koneet ole hyvinkin tunnettuja siitä, että akun kiinnikehahlot on helkkarin väljiä jo alkujaankin, ja päästää patteria heilumaan / tärisemään ( varsinkin iskevissä koneissa ) , aivan turhan paljon, joka voi jo melko lyhyelläkin aikajaksolla aiheuttaa ongelmia.
Ei ole M12 ongelma. Joku elektroniikan puolen vika on tämä.

Onko Makitan ruohonleikkureista kokemusta, tarvisi appiukolle ehkä päivittää kone ja tuntuisi järkevälle, ettei joka vispilässä ole eri akkumalli, niin tekeekö ko. Leikkureilla mitään, pieni pinta- ala nurmea ja polttomoottorileikkurilla voi avustaa.

Ainoo missä oon huomannu on sirkkeli, eilen viimeks pätki ja kyl oli hermo pinnassa.

Ainoo missä oon huomannu on sirkkeli, eilen viimeks pätki ja kyl oli hermo pinnassa.
Esim iskevä ruuviväännin ja pulttari sellaisia koneita että jos on kara alaspäin jolloin akku roikkuu lukkokynsien varassa niin saa miltei kokoajan pidellä toisella kädellä akkua pohjassa että toimii

Esim iskevä ruuviväännin ja pulttari sellaisia koneita että jos on kara alaspäin jolloin akku roikkuu lukkokynsien varassa niin saa miltei kokoajan pidellä toisella kädellä akkua pohjassa että toimii
Miten isoja ruuveja väännät, että tarvii 18 volttisen ruuvinvääntimen? Itse olen hyvin pärjännyt M12 -sarjaisella, joku vaikkapa 10 mm WAF-ruuvi menee hyvin.

Miten isoja ruuveja väännät, että tarvii 18 volttisen ruuvinvääntimen? Itse olen hyvin pärjännyt M12 -sarjaisella, joku vaikkapa 10 mm WAF-ruuvi menee hyvin.
Tollane +500mm saattaa vaatia enempi ruutia 😄
En oo koittanu.
IMG_20250529_174959692_MFNR.webp

Tollane +500mm saattaa vaatia enempi ruutia 😄
En oo koittanu.
6x400 oon ruuvannu 18 volttisella, kyllä siinä Ryobikin jo lämpes ku 20 sellasta veti kakkosnelosesta läpi, pelti-villa-pelti elementin läpi ja taas puupalkkiin jonne sen mittojen mukaan piti upota sellanen reipas 100 milliä.

Mihin tuollaista käytetään? On läpikierteinen, niin ei kiristä lainkaan ruuvattavaa kappaletta. Ja ohuen poratulla reiällä kiinnttämiseen taas ei tarvii noin pitkää.
Sellasen kasan mukana, missä oli isoja alumiinipalikoita, reikälevyjä, pienempiä ruuveja jne mukana tuo tuli. Joku kalliilta näyttävä palapeli se oli, jonkuk katto tms tukirakenteen osasilta näyttivät. Joku raksaukko voi tietää. Luultavasti menee jonkun metalliosan läpi, jolloin kanta kiristää.

Mullahan ei ole itsellä ollenkaan iskevää ruuviväännintä eikä ensimmäistäkään milwaukeen akkukonettaeikä aivan heti kokemusten perusteellq tule, edellisellä työpaikalla oli sellainen m18 combo setti ja ruuvattiin lavanpohjaan uusia vanereita toinen väänsi akkuporalla ja toinen sillä iskevällä kun ei kahta porakonetta ollut, minä kun väänsin sillä iskevällä niin siitä ei oikeastaan tullut juuri mitään juurikin tuon akun takia, samoten 8Ah akulla ei mitään virkaa kun 5Ah akku kestää ainakin 5 kertaa kauemmin kun se 8

Mullahan ei ole itsellä ollenkaan iskevää ruuviväännintä eikä ensimmäistäkään milwaukeen akkukonettaeikä aivan heti kokemusten perusteellq tule, edellisellä työpaikalla oli sellainen m18 combo setti ja ruuvattiin lavanpohjaan uusia vanereita toinen väänsi akkuporalla ja toinen sillä iskevällä kun ei kahta porakonetta ollut, minä kun väänsin sillä iskevällä niin siitä ei oikeastaan tullut juuri mitään juurikin tuon akun takia, samoten 8Ah akulla ei mitään virkaa kun 5Ah akku kestää ainakin 5 kertaa kauemmin kun se 8
Ehjillä tarkoitukseen sopivilla työkaluilla on mukava tehdä töitä.

Yhdessäkään omassa akkukoneessa ei ongelmia tähän mennessä ole akkujen kanssa ollu. Molempia milkkareita M12 ja M18 useempia. Noita nyt ei muut käytäkkään.
Ilmeisen hyvin milkkarin kampanjointi ja myynti on onnistunut kun ei juurikaan muita enään korjaamoilla näe.
Kaverilla on jonkinmoinen läjä makitan koneita, sai ne työmaaltaan kun päällikkö oli äkisti hakenut milkkarit tilalle.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin