Akkukäyttöiset työkalut; porat, rälläkät jne. | Kehuja ja kiroja

Huoltoon laittavat sen todennököisesti. Pitää viedä kun saa keittiöremontin valmiiksi. Nyt tarvii vielä ruuvata

Kotona Hitachi akkupora ja Ryobia useampia koneita. Hyviä on nuokin Ryobit kun ei ota sitä halvinta vaihtoehtoa.

Töissä harjattomat Milkkarit pora, kulmuri ja isompi 1/2" pulttipyssy. Ja Wurthin pikku iskuruuvinväännin.

Pakko moittia kun tuli tämä ketju esille, nuo Röhmin pikaistukat mitä boschissa on ovat silittäneet leukansa. Mitenhän ne istukat on edes kiinni siinä akselissa että sais irrotettua.

Pakko moittia kun tuli tämä ketju esille, nuo Röhmin pikaistukat mitä boschissa on ovat silittäneet leukansa. Mitenhän ne istukat on edes kiinni siinä akselissa että sais irrotettua.
Lukitusruuvi istukan pohjalla (ainaki useimmissa) ja istukka kierteellä kiinni akselissa..

Lukitusruuvin sain irrotettua kun kokeilin joskus, mutta itse istukka ei tuntunut lähtevän mihinkään, sehän pitäs olla oikeankätisellä. Hajoaa varmaan ennemmin poran runko kuin se lähtee jos se edes kierteeellä on, onhan se varmaan paikkansa hakenut jos se kierteellä on kun vääntöä on kuitenkin 80Nm ja se vääntö on ollut käytössä

Monessa pylväskoneessakaan ei oo muuten tuommoisia vääntöjä, mukaanlukien tiettävästi tuo hommaamani Valmet amo, ja siitä huolimatta se veivaa 30mm terän teräkseen ilman alkureikää.

Meillä töissä silvottu rälläkällä boscheista vanha istukka pois ja uusi tilalle:hitsari:. Nuo on kyllä ollut yllättävän paskoja istukoita:facepalm:

Mitäs iinä istukan kyljessä lukee, yleensä on merkinnät kiinnityksestä, onko joku kartio vai kierre. Kartiotahan ei välttämättä saa kuin kiiloilla.

Tuollein olen irroittanut, ei vielä ole planeettoja mennyt...
Oliko kyseessä metallisella ulkopuolella olevalla Röhmillä oleva Bosch? Netistä ei löydy mitään specsiä mikä kiinnitys noissa on istukalle. Kyllä minäkin oon muista irrottanut ja hyvin lähti ilman pulttipyssyä

Oliko kyseessä metallisella ulkopuolella olevalla Röhmillä oleva Bosch? Netistä ei löydy mitään specsiä mikä kiinnitys noissa on istukalle. Kyllä minäkin oon muista irrottanut ja hyvin lähti ilman pulttipyssyä
Ei, kun yleensä olen pulttikoneella irrottanut tuolla tavalla.

Jos kerran lukitusruuvi on, niin kyllä se sitten kierteellä on kiinni. Sillä mutteri mopolla tai kuusiokoloavaimella mätkäisee irti.
Eli se avaimen lyhyt pää istukkaan kiinni, sitten huitaisee vasaralla sitä pitempää päätä.

Ei, kun yleensä olen pulttikoneella irrottanut tuolla tavalla.
Tarkoitin porakonetta :virne: epäilen kiinnityksen olevan joku spesiaali

Edit. Se kaikista vanhin boschi (2011) kärähti muuten joku aika sitten, joten väännän siitä väkisellä niin katsotaan sitte oliko kierrettä vai ei.

Viimeksi muokattu:
Kaikki istukat on tähän mennessä lähteny ku laittanu 10mm kuusiokoloavaimen kiinni ja avaimesta ruuvipenkkiin.. sit porakoneen pakilla pyöräyttäny..

Tarkoitin porakonetta :virne: epäilen kiinnityksen olevan joku spesiaali

Edit. Se kaikista vanhin boschi (2011) kärähti muuten joku aika sitten, joten väännän siitä väkisellä niin katsotaan sitte oliko kierrettä vai ei.
Se pitää muistaa, että jos istukan pohjalla ei ole sitä vasenkätistä lukitusruuvia, niin sitten luultavimmin on kartiokiinnitys.

Tosin jos on vanha pora, jossa ei ole suunnanvaihtoa, saattaa olla istukka kierteellä, mutta lukitusruuvia ei ole, koska sille ei ole tarvetta.

Siellä on se lukitusruuvi, ja olen vääntänyt sitä istukkaa niin lujaa että runko on alkanut joustaa, mutta ei lähtenyt. Netistä löytyi vaan yksi englanninkielinen ketju jonka lopputuloksena istukkaa ei saatu irti...

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin