aivan hyvä majori

Viestiketju:
aivan hyvä majori

melkeinpä tuo perässä on ylempänä... tikku kuvassa nuolen oikealla puolella on aika lyhyt...

ihan höpö juttu, muisti petti pahemman kerran. pitkähän se on kun nälkävuosi.
 
Viimeksi muokattu:
Tulikos näissä mitä ongelmia jos vaan antaa oljyn mennä perään niin kauan että öljynpinta on samalla tasalla kun vaihteistossa ?
Ainakin menee hitokseen öljyä 😄
Punanen viiva high ja sininen viiva missä itellä öljytaso, palttiaralla tuplatäyttö.
IMG_20240505_183928265~2.jpg
 
piti käydä omasta major problemista katsomassa, mulla on taso suunnilleen tuossa maksimimerkissä
 
Mahdollisuus on, että joku öölinvaihtaja on voinut kuvitella perän / vaihteiston olevan samaa öljytilaa - jota se ei noissa ole....
 
mustanahan toi on koko maha tuosta kököttimestä, että kai se jostain vähän vuotaa... :baghead: ehkä pitäis hieman pestä mutta eipä viitti nyt pihaa sotkea tuolla..

mitäs öljyä tonne laatikko/peräosastolle laitetaan? 80w90 vai jotain 10w30, ei nyt suoraan löytyny selittävää vastausta internetistä paitsi että molempia ilmeisesti käytetään? ... mistähän noita saa suht järelliseen hintaan? puuilosta just tuota farmariöljyä (10w30) sai 80e/20l, mut 80w90 maksaa sitten jo 100e
 
Viimeksi muokattu:
ja sen syylärin tarviis jostain niin pääsis melkein pärtsäämään.. uutta en taida tarvita kun oon köyhä.. tietäskö joku mistä sais edes etäisesti sinne päin sopivan.. ? näkyy vuotavan jostain kennon sivusta tai pohjasta aika huolella
 
ja sen syylärin tarviis jostain niin pääsis melkein pärtsäämään.. uutta en taida tarvita kun oon köyhä.. tietäskö joku mistä sais edes etäisesti sinne päin sopivan.. ? näkyy vuotavan jostain kennon sivusta tai pohjasta aika huolella
Jos budjetilla liikkeellä niin vois koittaa eka tinata sen, mitään menetettäväähän siinei ole vaikka ei onnistukaan. Joku viisas varmaan osaa neuvoa kuinka se oikeaoppisesti tapahtuu, itsekin sain jotain kiinni tarttumaan vaikka en mikään alan asiantuntija ole. Tinasin lyhemmän täyttöputken siis massikan syyläriin.
 
Jos budjetilla liikkeellä niin vois koittaa eka tinata sen, mitään menetettäväähän siinei ole vaikka ei onnistukaan.
näinhän se pitää koittaa varmaan jos se jotenkin tinattavissa on.. pitää purkaa ja kahtoa mitä se on syöny. mutta jos jostain ois "halvalla saanu"(tm)
 
näinhän se pitää koittaa varmaan jos se jotenkin tinattavissa on.. pitää purkaa ja kahtoa mitä se on syöny. mutta jos jostain ois "halvalla saanu"(tm)
Hiotaan maalit pois ja hapotetaan ja isolla kolvilla tinataan. Toki jos itse kenno vuotaa, niin on hankalampi, mutta usen nuo vuotaa kennon ja päädyn välistä tai jonkun kiinnikekorvallisen sauma on ratkennut. Jos ei itse osaa tai uskalla, niin kannattaa kysyä jäähdytinkorjaamosta. Ovat katoavaa kansanperinnettä, mutta vielä niitä on. Itse olen käyttänyt Tähtikennon palveluita Heinolassa, tämäkin yrittäjä on hyvin iäkäs, tuskin enää pitkin tekee, ellei ole jo lopettanut.
 
se farmari eli yleisöljy käy majorissa joka paikkaan missä öljyä on.. jäähdyttäjän jos pilli vuotaa voi pillin juottaa molemmista päistä umpeen ja vuotava pilli jää näin pois käytöstä.
 
tuli tiskattua supermarsu, löyty erilaisia sinisiä ja alumiineja tuolta paskakerroksen alta

1715143015990.png



laitoin öljyä laatikkoon ja vuotaa kytkinkopasta(?) ulos :kiroaa: (kuvassa strateginen laastiämpäri)
 
Tais nyt selvitä, että miksi se on jäänyt talliin seisomaan...
 
jaaa, eipä vuoda kun vaan ajon jälkeen, jollakin se pumppaa sinne sitten öljyt ja sitten jonkin verran tiputtaa jälkeenpäin :raaps:
 
Onkohan majurin kytkinkopassa juorureikää...meinaan jos sais kopan tyhjäksi. Onko se puhasta öljyä vai jotain muuta mikä vuotaa?
Tässä illankuhjossa tyhmiä mietin :raaps:
 
Onko väliä, parkkeeraako keulan ylä- tai alamäkeen?
 
Takaisin
Ylös