Ärsyttävät asiat mediassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vexi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mummolassahan ei oo tosiaan ilmastointia ja kesä onkin ainut vuodenaika kun mummo ei valita kylmästä sisällä ollessaan. Kuumasta ei oo valituksia kuulunu siltä suunnalta

+50 asteessa voi olla enimmillään joitain minuutteja, kuten saunassa. -30 asteen pakkasessa pystyy työskentelemään ulkona koko päivän.
Mites ne tuolla eteläisessä euroopassa on toimeen tulleet, kun lämpötilat oli siellä +45-50 astetta, jopa ylikin, tai jossain etäämmällä idän suunnalla, intia yms ?

Voimalan kattilassa oli lämmin aina aloituspäivänä, mutta jo parin päivän päästä mukavan vilpoisaa.

45 vuotta sitten tuo +50 Celsiusta ei ollut pahakaan.
10 tunnin työpäiviä tehtiin, 2 tunnin ruokalepotauko välissä.
Aika kuivaa kyllä oli, Mosulista reilu 500 km merelle.
Nyt joku 30 astetta jo vähän rauhoittaa menoa.

Naapurin yli 90-v vanhaisäntä taisi kuolla pari tuntia sitten. Lämpötilalla varmaan jonkinlainen osuus asiassa. Talo tavallinen maalaistalo, mun mielestä ei ole ilmalämpöpumppua. Näin, kun ambulanssi lähti pihasta ja heti tuli ruumisauto tilalle. Ruumisauto lähti pois poliisien kanssa samaan aikaan.

No itse kyllä pärjään kylmässäkin vähintään kohtalaisesti mutta kelit missä ei tarkene ilman hanskoja ja lakkia ei ole ollenkaan mieluisia.
Siis ylipäätään ulkona oleminen? No hanskoja ei lämpimillä keleillä tarvii, mutta hattuhan on kesällä talveakin tärkeämpi suojaamassa päätä auringolta. Ja lippa suojaa häikäisyltä, että ylipäätään näkee jotain.

Hanskat suojaavat sormia pienemmiltä nirhaumilta, siksi itse käytän hanskoja lähes aina, kun teen ulkona tai tallissa jotain. Nurmikkoa leikatessa talvimallin hanskat, niin leikkurin tärinä ei tunnu.

Minua ärsyttää MTV:n uutisten taustat enemmän.

Tilannetta vähän parantaa, että vaikka idässä sataa, niin lännessä on Mette.

Eniten ärsyttäviä sanoja (joita toki muutkin kuin media käyttävät):

- etupeltoon (mitä lie tarkoittaa?) :eiei:
- loppupeleissä :hermot:
- pitkässä juoksussa :noey:
- tasan tarkkaan :äklö:
- tavan (kai tavallinen?) :läpäti:

On paljon muitakin, mutta nämä näin aluksi :virne:

Eniten ärsyttäviä sanoja (joita toki muutkin kuin media käyttävät):

- etupeltoon (mitä lie tarkoittaa?) :eiei:
- loppupeleissä :hermot:
- pitkässä juoksussa :noey:
- tasan tarkkaan :äklö:
- tavan (kai tavallinen?) :läpäti:

On paljon muitakin, mutta nämä näin aluksi :virne:
Ajolleen hyvä.
Elikkä nyt ois...

Yks kollega työntää joka väliin että kaikin puolin :rotfl:

Hyvä nosto, focus siihen, saa tulla nykäisemään hihasta, haasteita/haasteellinen, onhan noita.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin