Antin Hitatsi ja sen aiheuttamat työt

Itellä kerran tullut vastaa sisältäpäin puhkiruostunut polttisfilsu......

Jälleen kerran lipsahtaa....

Meille kun tuli tuo ferku äitin velipuolelta, niin paikallaan olleet polttisfiltterit oli vielä aidot CAV:T ja maalattu muutamaan kertaan yli......
 
Viime joulukuussa tuota käyntiongelmaa selvittelin ja silloin vaihdoin. Käsin sen sinne kiersin.

Noh, saipa syyn lopettaa lauantaityöt ja keskittyä olennaiseen, pitänee huomenna kipaista uus suodatin ja ruuvailla paikoilleen.
 
Juu niin oli meilläkin aikoinaan Taavetissa suotimet iha ntukossa kun oli vuotanu niin vieläpä pamnta ympäri että piti,eipä pappa paljoa noita huoltanu,ihmetteli vaan kun ei enää käyny,no ei tarvinnu ihmetellä jos putsarit 20v vanhat
 
@anttvirt onko pyöritin suunnitelma edennyt? Sais itekkin sitä suunniteltua et mistä löytäs edukkaan rotaattorin, ku enemmän pyöritintä tartteis kuin kallistuvaa liitintä.
 
@anttvirt onko pyöritin suunnitelma edennyt? Sais itekkin sitä suunniteltua et mistä löytäs edukkaan rotaattorin, ku enemmän pyöritintä tartteis kuin kallistuvaa liitintä.
No itseasiassa on.. osat leikkauksessa nyt, tiedä sitten koska tulee. Jostain pitäisi vielä löytää inspiraatiota kasauksellekin..

Palataan aiheeseen kun palikat tontilla.

-Antti
 
No niin palikat tuli viime viikolla ja nyt tänään sain raahauduttua talliin sen verran, että hion noista hiukan purseita pois, Alkaa laserillekin tuo 15mm olla jo vähän turhan paljon ja siksi pursetta syntyy, toki aika minimaalista.

Vähän joutuu rälläköimään, oli yksille pulteille varaukset jääneet tekemättä.... kiireellä kun tekee (yli vuosi)

Pitää muutama pala vielä vannesahallakin leikata, ehkäpä jonain päivänä

20220201_184511.webp
 
Näyttää että tulee hydraulinen S sarjalainen liitin.
Juu muuten oikein, mutta tulloo mekaaninen s45. Kyllästynyt kun vanhoissa koneissa nuo letkut ja venttiilit falskaa nii kauhat putoilee omia aikojaan, lisäksi ois tarvinnut tehdä läpivienti, mekaanisella ei välttämättä tarvii.
 
Uskallatko paljastaa missä hinnoissa tommosten osien teetätys liikkuu tuo rautamäärä leikattuna? Ei mitään hajua leikkuutuksen hintatasosta.
 
Itseasiassa hitachi on ainoo josta oon nähny tilin putoavan omin silmin ja testatessa onnistuin saman tempun tekeen 10 sekunnissa. Onnistu useemman kerran peräkkäin.
Ei tarvinnu kuin olla väljää NTP kiinnikkeessä niin onnistu ja erään huoltofirman päällikön mukaan ominaisuus tolla kohtaa.
Syy kyllä selvis, kiila painu sisään kun tiltti tai kauha pääsi liikkuun kiinnikkeessä.
Ihmettelin kyllä kuinka on mahdollista mutta lukkosylinteriä kun katso niin sehän oli normi sylinteri.
Entisellä työmaalla kiinnikkeet oli aina lukkoventtiili sylintereillä joten jos tollasta tapahtu niin jotain täyty olla hajalla.
 
Itseasiassa hitachi on ainoo josta oon nähny tilin putoavan omin silmin ja testatessa onnistuin saman tempun tekeen 10 sekunnissa. Onnistu useemman kerran peräkkäin.
Ei tarvinnu kuin olla väljää NTP kiinnikkeessä niin onnistu ja erään huoltofirman päällikön mukaan ominaisuus tolla kohtaa.
Syy kyllä selvis, kiila painu sisään kun tiltti tai kauha pääsi liikkuun kiinnikkeessä.
Ihmettelin kyllä kuinka on mahdollista mutta lukkosylinteriä kun katso niin sehän oli normi sylinteri.
Entisellä työmaalla kiinnikkeet oli aina lukkoventtiili sylintereillä joten jos tollasta tapahtu niin jotain täyty olla hajalla.
Joo kyllä näitä ongelmia tulee vaan valitettavasti vastaan kaikilla merkeillä kun ikää alkaa tulla, lukkoventtiilillekin kun vuotaa painetta venttiilipöydän läpi niin tykkää sekin aueta. Mekaaninen on melko varma, siksi se.
 
Uskallatko paljastaa missä hinnoissa tommosten osien teetätys liikkuu tuo rautamäärä leikattuna? Ei mitään hajua leikkuutuksen hintatasosta.
Tää oli jotenkin kalliin oloinen kasa, toi levypaksuus tekee osansa ja on näitä paloja n100kg tässä.. 310€ verollisena. En jaksais noita tuolla hinnalla rälläkällä levystä ettiä.
 
Joo kyllä näitä ongelmia tulee vaan valitettavasti vastaan kaikilla merkeillä kun ikää alkaa tulla, lukkoventtiilillekin kun vuotaa painetta venttiilipöydän läpi niin tykkää sekin aueta. Mekaaninen on melko varma, siksi se.
Onhan se noinkin mutta noissakin vaikuttaa toteutustapa aukeeko vai ei.
Mutta hyvä toi mekaaninenkin on ja helpottaa rakentelua melkoisesti.
 
Tää oli jotenkin kalliin oloinen kasa, toi levypaksuus tekee osansa ja on näitä paloja n100kg tässä.. 310€ verollisena. En jaksais noita tuolla hinnalla rälläkällä levystä ettiä.
En ihan tän päivän hintoja läheisestä metallifirmasta tiedä mutta viimeksi oli leikatut raudat aika liki 3e/kg ja aikaa on kyllä yli vuosi. Vein piirustuksen jossa kappaleista kuvat ja mitat. Vahvimmat oli 16mm ja pultinreikiäkin polttelivat. Ei ole laser leikkuria tossa firmassa.
Perus levytavara silloin 2e/kg
 
Siin se ny ois... ;)

Toki vasta heppailtuna kasaan, mutta aika kivalla mallilla kuitenkin. Kiinnikeväliksi muodostui 25cm joka on kyllä luokattoman paljon. Ntp10 kiinnikkeellä olisi varmasti tullut n. 10cm matalampi, mutta tuo ässäläinen ottaa tilansa ja eipä tuo matoruuvikaan mikään erikoisen matala ole.

Tästä jatkellaan, seuraavaksi isolla koneella kasaan ja maalia päälle.

Ohjauksiin tarvitsisin nelijohtimista silikoni tms kaapelia. Pätkät muutaman metrin luokkaa ja vahvuutta sen verran että kestää relettä ohjata. Mistähän moista voisi saada hankittua ?

20220215_192212.webp 20220215_192141.webp 20220215_192149.webp 20220215_192205.webp
 
Hyvälle näyttää. Saa nähä millon se oma pyöritin kiinasta rautateitä pitkin saapuu maahan.

Piirritkö itse noi leikkuut?
 
Täytyypä koittaa huomenna katsoo mitä tarkalleen ottaen noi tilttien mukana tulleet kaapelit on kun muutaman pätkän roskiksesta pelastin. Mikäli on vielä järjissään etäkurssin jälkeen.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös