Variaattorin hihna poikki

Rassaaja

Kansalainen
Yamaha RS Venturesta meni ajossa variaattorin hihna poikki. :ohhoh: Onko kellään mennyt ja onko selvinnyt mikä ollut syynä. Aika harvinainen tapaus ja ei varoitellut paljon etukäteen hiukan oli kuulemma kytkin käyttäytynyt oudosti mutta ei pahemmin oireillut. Yleensähän se alkaa luistaa ja nykii ja loppuu veto kun kulunut. Hihna alkuperäinen Yamahan ja ajettu sillä 4000 km kun joillain kestänyt jopa 10 000 km.
Uusi hihna laitettiin ja hyvin pelaa.

mul lynxis räjähti kerrasta.. hiukan tien ylityksen jälkeen tuntu et luistaisko.. mut lisää kaasua ja sit jymähti.. 1x2 cm palaa oli kone huone täynnä ja hihnan reuna kudokset.. ikinä kyllä mitään 4tkm päässy.. hyvä jos tuhattakaan.. oli kyllä kovilla minun ajossa.. umpista ja jumia yms..

Mulla kaikki hihnat urheilukelkoista on menny jääajossa tai jängällä 80+ vauhdissa täysin varoittamatta. Ei ne mitenkään muuten hajoa.

Ne kuumenee nopeassa ajossa niin paljon, ja kun käyttötunnit on täynnä, niin se suorastaan räjähtää tuusan p****s, et sitä silppua löytyy vielä ens talvenakin jostain kolosta. Keskimäärin mulla on kestäny hihnat 1500-4000 km.

Nää hihnakokemukset on Yamaha PZ500 -01 ja -08, Yamaha VT500 -04, AC F6 -08, S-D MXZ 600 -09, Lynx Xtrim 600 -11 kelkoista

Työkelkoissa saa vetohommissa kulutettua hihnan sillein, että se alkaa käryämään ja luistamaan ennen kun katkeaa. Samoin kulu nuo hihnat ennen kun katkes joissain 80-90 luvun urheilukelkoissa, mut niissä tehot oli aika mitättömiä nykykelkkoihin verrattuna.

ikinä kyllä mitään 4tkm päässy.. hyvä jos tuhattakaan.. oli kyllä kovilla minun ajossa.. umpista ja jumia yms..

Sisäänajo, muista sisäänajo!! Varmaan tuplaa hihnan keston kun ekan 50-100 kilsaa malttaa ajaa ku kipeellä v**ulla. Toinen tärkee on, että varmistaa sen, että jos huollossa pitää ottaa hihna pois, ni se pannaan takasin pyörimään samoin päin. Purkaantuu remmi aika nopeesti, jos pyörimissuunta vaihtuu.

Mulla räjähti liman mitään varotusta Yamaha Exciteristä täydestä laulusta hihna,kyllä oli suttua konehuone täynnä... Jäällä ajoin täysiä ja juuri kun sain mittariin 140 niin Tutum !!!

Mulla räjähti liman mitään varotusta Yamaha Exciteristä täydestä laulusta hihna,kyllä oli suttua konehuone täynnä... Jäällä ajoin täysiä ja juuri kun sain mittariin 140 niin Tutum !!!
Voi per..na sentään. Oliko alkuperäinen Yamahan hihna?
Tänään ajelua Venturella 120 km ja loistavassa kunnossa reitit Kuhmossa ja pilvetön taivas...mahtavaa. Sitten yhtäkkiä meni poikki kiinnityspultti niistä alustassa olevista littana vinoraudasta iskarin juuresta. Sen jälkeen raudat solmulla voi tätä kelkkailun riemua. 10 tkm ajettu.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin