Valmet 565 - 1966 - Ryömintälaatikolla

Viestiketju:
Valmet 565 - 1966 - Ryömintälaatikolla

onkohan olemassa semmosta "autopelti"firmaa jonne jätän pihalle Valmetin pellit ja viikon päästä haen ne kiiltävän sileinä uudessa maalissa? Ja köyhän tilinsaldoon osuvaa.

On pikkasen vittumaista hommaa konepeltejä saada sileeksi ja talossa ei ole ainuttakaan kaljapurkkia kuin yksi 0.5L ipa Iisalmi vuojelta 2017.

Näytä liitetiedosto 131074
Itse tuossa jo kerroitkin ongelman ratkaisun...
 
Kaupastahan niitä sihipurkkeja vielä saa, ainakin kun viimeksi kävin oli varastossa lavatolkulla
 
Fransbergin paketti jämähti oulun postin terminaaliin kun eivät sortanneet torstaina ajoissa.
 
Siinäpä se ehkä kasaantuu. On se keksintö tuokin. Vassua pitää seuraavaksi laittaa. 60 vuojen paskojen pois saanti; uä pesu tunti yli 60C ja viikko sitruunahapossa.

IMG_20240412_185154_HDR.jpg
 
Käytätin OKTO murskepuhallutuksessa hankalimmat osat joita ei kotona sua kohtuuvella puhistettua. Okto on sitä ferrokromikuonaa. Volkswagenit ei muka tykkää siitä.

IMG_20240418_155501_HDR.jpg
 
@V361 at @Kontio oisko mahiksia ottaa mittoja vetokoukun koukusta?

Pitää uusia tämä tappi kun vetovarren tappi turattu tohon. Paksuus/halkaisija, korkeus ja mahollinen muoto ois tarpeen tietää :palvova:

IMG_20240418_155515_HDR.jpg
 
Taas saa viikonloppuna vaihtaa nokkapyörää, voe perk...
Golffilla käytin valmetin osia. Golffi sai miehen annoksen hienoa okto pölyä.

Oulun pörhössä eli VW huollon tiskillä on jakopäänratas esimerkkinä tiskillä miksi se menee okto murskemoottoritiellä muutamassa vuojessa.
 
Hihnat jakolaitteistossa on persiöstä ja pirun keksintöjä.....
Ketju tai ratasvälitteinen sen kuuluu olla.....
 
Hihnat jakolaitteistossa on persiöstä ja pirun keksintöjä.....
Ketju tai ratasvälitteinen sen kuuluu olla.....
Klonksvagen luopu ketjuista kymmeniä vuosia sitten kun ne ei kestänyt nekään, jostakin burman tinasta teetättivät. Sanoi kerran tiskillä kun kysyin.
 
Puristehammaspyöristä se kuluminen oktopölyssä johtuu... Xanttu on niellyt samaa pölyä yli 530 000km, eikä siinä koneistetussa hammaspyörässä näy mitään kulumaa...
 
Hihnat jakolaitteistossa on persiöstä ja pirun keksintöjä.....
Ketju tai ratasvälitteinen sen kuuluu olla.....
No märsssyn v8 koneeseen pitäs ketju vaihtaa huolto-ohjelman mukaan melkein puolta tiheämmin ku johonkin 1.6 tdi klonksuun remmi. Toki vanhalla 200d:llä saattaa ajaa ketjullakin 2 miljoonaa jos uskaltaa sen toisen miljoonan kuunnella rallatusta
 
Olenpas minä nähnyt jeepin 4-litraisen kuutosen joka kolisi melko pahalla äänellä, syypää niin pahasti venynyt jakoketju että otti lohkoon kiinni pyöriessään, ettei sekään nyt ihan huoltovapaa ole
 
No märsssyn v8 koneeseen pitäs ketju vaihtaa huolto-ohjelman mukaan melkein puolta tiheämmin ku johonkin 1.6 tdi klonksuun remmi. Toki vanhalla 200d:llä saattaa ajaa ketjullakin 2 miljoonaa jos uskaltaa sen toisen miljoonan kuunnella rallatusta
Onhan siinä eroa, onko se ketju 1 , 2 , vaiko 3- rivistä tuplarullaketjua.
Ja että minkä kokoista ketjua käytetään....
 
@V361 at @Kontio oisko mahiksia ottaa mittoja vetokoukun koukusta?

Pitää uusia tämä tappi kun vetovarren tappi turattu tohon. Paksuus/halkaisija, korkeus ja mahollinen muoto ois tarpeen tietää :palvova:
Ehtipä ny mittilla ku ei lähtö ollutkaan aamusta.
Tapilla korkeutta 80 milliä, halkaisija 40 milliä, tapin yläpää taaksepäin viistetty n. kolmanneksen tai hieman reilu vahvuudesta, viisteen pituus pari senttiä. yläpää muuten hieman pyöristetty/viistetty.
Jos toi lukitusklipsi tai sen vastakappale on kulunu, koukku jää alas ja tapin sekä sen yläpuolella olevan haarukan väliin jää liian suuri aukko, voi joko tappia pidentää, joka taas hankaloittaa kärryn koulluun ottamista. tai hitsata lukitusklipsiin hieman täyttöä, joka homma mulla on edessä kun ny tässä ehtii kerkiämään.....
 
Ehtipä ny mittilla ku ei lähtö ollutkaan aamusta.
Tapilla korkeutta 80 milliä, halkaisija 40 milliä, tapin yläpää taaksepäin viistetty n. kolmanneksen tai hieman reilu vahvuudesta, viisteen pituus pari senttiä. yläpää muuten hieman pyöristetty/viistetty.
Jos toi lukitusklipsi tai sen vastakappale on kulunu, koukku jää alas ja tapin sekä sen yläpuolella olevan haarukan väliin jää liian suuri aukko, voi joko tappia pidentää, joka taas hankaloittaa kärryn koulluun ottamista. tai hitsata lukitusklipsiin hieman täyttöä, joka homma mulla on edessä kun ny tässä ehtii kerkiämään.....
Hyvä tietää, välyksestä en osaa sanoa ennenkuin koukun saan kiinni. Pitää tuo tappi rakentaa uusiksi. 40mm akselia on jemelissä kotona.
 
Takaisin
Ylös