Tunturi Puch Magnum X

Viestiketju:
Tunturi Puch Magnum X

Kontsa

Jäteläjä.
KK Plus pack
Liittynyt
12 Kesäkuu 2016
Viestit
4,471
IMG-20190917-WA0008.jpg

Tuommoset pelastin romulavalta.
Mopedi on seissyt 5-10v räystään alla ilman sylinterin kantta joten pytty ruosteessa ja mäntä jumissa.
Alkuun meinasin tuupata latoon odottelemaan aikaa jolloin ei ole muuta tekemistä, mutta kivahan tuo olis kuntoon laittaa vaikka tärkeempääkin tekemistä olis.
Moottori on automaatti, ilmeisesti sama kun alkupää Tunturi Citeissä.
images.jpeg
 
Komia :peukku:
Mahtaako olla kampiakseli yhtä puuta? Mutta kai tuollaisiin osia saa aikas helpolla sentään, ja tolkulliseen hintaan.
 
Komia :peukku:
Mahtaako olla kampiakseli yhtä puuta? Mutta kai tuollaisiin osia saa aikas helpolla sentään, ja tolkulliseen hintaan.
Pahaa pelkään että kampura on entinen, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Tubesta kattelin tuon koneen korjaus videota (e50), niin kampi on ihan eri kun noissa muissa tunan koneissa.
 
Onks tuossa sama pata, kuin Tunturi Cityssä?
 
Se antaa sitten toiveita osien löytymiseen, City nyt ei ihan harvinainen ollu, vaikkei mikään yleinenkään.
 
Sylinteri ja kansi näyttää olevan kuitenkin sama kuin Vz50N4 moottorissa.
 
hyvin näyttää samalta kun mun cityssä. pitäis saada aikaseks sekin ottaa ja laittaa kuntoon. muovit irti ym pientä, seissy taas vuosia. tosi vähän ajettu. onks toi malli ollu kilvis ollenkaan vai crossi käyttöön.. vai trial.
 
onks toi malli ollu kilvis ollenkaan vai crossi käyttöön.. vai trial.
Tuossa esitteen kuvassa ei ole valoja ollenkaan, tässä mun mopossa on etuvalo, liekkö sitten jälkiasenteinen. Netistä luin, että näitä olis kilvissäkin ollu. Tyyppikilpi on kuitenkin.
Jotenkin olen käsittänyt, että tää olis Puch:in tekemä koko mopo johon on tunturin tehtaalla vaan liimattu tarra tankkiin ja tyyppi kilpi niitattu runkoon.
 
Kyllä puch moottoreihin osia saa hyvin, jos ei Suomesta niin eurooppalaisista kaupoista viimeistään.​
 
Takaisin
Ylös