Tulipa hankittua Range-Rover.....

mattiolavi

Kansalainen
Tossa tuli 95 range 4,6 koneella hankittua kun korin ja rungon kunto A1.Vaan tämähän onkin oikea sähkö helvetti,torvet huutaa välillä itsekseen,kattovalot samoiten,hälyttimet,ajonesto menee päälle ym.Olen saanut tuo ajoneston oven lukosta kääntelemällä kait vahingossa pois.Joku 4 numeroinen koodi on autossa mutten tiedä miten ja mihin suuntiin avainta pitäs lukossa käännellä kun koodia syöttää.Ei tolla uskalla kaupungista poistua,pitää ottaa vanha series alle jos pitemmälle lähtee.Suunittelin muuttaa kesän aikana tuon rangen sähköt purkamalla kaiken pois ja tekemällä vanhaan tyyliin johdotukset ja jättämällä vain pakolliset ecut ja sellaiset.Onko kukaan muuttanut mitään autoa noin kun suunittelin.
 
Saattaa olla se ajonesto Suomessa jälkiasenteinen. Noihin aikoihin ne tulivat pakollisiksi ja maahantuojat tekivät kaikenlaisia kötöstyksiä.

Siihen voi olla asennettu yleismallin varashälytin. Voi purkaa pois jos näin on. Se ajonesto on toteutettu katkaisemalla joku herätejohto tms. ja virta vain kiertää hälyttimen läpi. Tuo sisävalojen palaminen viittaa myös tähän asiaan, koska varashälytin kytketään samaan sisävalokytkimien kanssa.

Hälyttimen johtoja seuraamalla kyllä pääsee kytkemään sen irti.
 
Kyllä tuo on Roverin oma systeemi ja näkyy tuota vaivaa olevan noissa yleisesti kun googlettelee.Ihmisten tekemä kait tuokin on
niin jotenkinhan tuo on pakosti poistettavissa.Kysyin yhdestä firmasta joka noita tekee niin ilmoittivat ettei voi poistaa tuosta.En
kyllä usko,kun mailmalla ovat noita poistaneet vaan en tiedä miten.
 
Muistan , kun eräs ,nimimerkiltäänkin maineitsematon, laittoi wanhan Land-Roverin tip top kuntoon n. 45 vuotta sitten . Muistaakseni vihreä jossa ruskea katto ?
Se varmaan liikkuu vieläkin , eikä hälyttele suotta .
;)
 
Muistan , kun eräs ,nimimerkiltäänkin maineitsematon, laittoi wanhan Land-Roverin tip top kuntoon n. 45 vuotta sitten . Muistaakseni vihreä jossa ruskea katto ?
Se varmaan liikkuu vieläkin , eikä hälyttele suotta .
;)
Taitaa ketjun aloittajallakin olla sellainen... Aloitusviestissäkin ohimennen mainittu...
 
Joo on series mulla nytkin,muuten noin 45v sitten minäkin tein 88 serieksen vihreeksi ja hiekan ruskealla katolla......

No nyt kuitenkin Range ei lähde parkista,varmaan ajonesto taas,? kohta kaikki temput tehty.Mutta onko kun ei tauluun tullut engine disable tekstiä?
 
Joo on series mulla nytkin,muuten noin 45v sitten minäkin tein 88 serieksen vihreeksi ja hiekan ruskealla katolla......

No nyt kuitenkin Range ei lähde parkista,varmaan ajonesto taas,? kohta kaikki temput tehty.Mutta onko kun ei tauluun tullut engine disable tekstiä?
Niin muistelin sitten oikein ;) Ja tallissa suunnilleen samoihin aikoihin upeaksi entisöity Norton , pannuhuoneessa tiettävästi maamme ainoa Indian . Laita ihmeessä kuvia tänne jos mahdollista . Chevy -56? vai oliko Buick , GMC "normandia", Ford Prefekt jne. jne. jne. jne ....
 
Joo on series mulla nytkin,muuten noin 45v sitten minäkin tein 88 serieksen vihreeksi ja hiekan ruskealla katolla......

No nyt kuitenkin Range ei lähde parkista,varmaan ajonesto taas,? kohta kaikki temput tehty.Mutta onko kun ei tauluun tullut engine disable tekstiä?
Mitäs se ajonesto noin niinkuin konkreettisesti tekee ? Katkaiseeko polttoaineen syötön vai mitä ???
 
P38 lukittuu ja/tai menee superlukkoon jos sitä väärin räplätään, joka avataan sillä ovilukon vääntely koodilla.
 
Haistan vitun keksintöjä nuo ajonestot, niin kuin ilmajousituksetkin joka taitaa Rangessakin olla.
Muinoin Pontiac Trans Sportista ajonesto korjautui varashälyttimet käytöstä poistolla, jotenkin ne liittyivät toisiinsa. Samontein hävisi kyllä etänä käytettävä keskuslukkokin, mutta tärkeintä on että auto käynnistyy!
 
Ei kait se ilmajousitus mikään peikko ole, eikä enään edes hirveän kalliskaan korjata.
Paskotaan auto ja laitetaan rautajouset, kuningas idea siihen asti kun katsastuksessa aletaan kysellä valojen korkeussäätöä..
 
Ei kait se ilmajousitus mikään peikko .
Mulla on ollut tuo entinen invabussi 5V jossa on pussit korkeus säädöllä joka kulmassa ja olen päättänyt että seuraavassa autossa ei pusseja ole. Kovilla pakkasilla yksikin vesihelmi jossain ventiilissä, niin jäätyy ja pahimmillaan koko paska lysähtää alas ja sillä ei sitten ajeta metriäkään. Eli ei sovellu argtisiin oloihin.
 
Joo ei heränny Range vaikka koodia kuinka syötteli pitää aamulla tilata hinaus sille et saa tallille. Niin hyvin muistat nuo pelit,Indiaaneja oli 2 kpl
1914 power plus ja -28 scout,Norton oli -51 Buickeja varmaan oli silloin kaksi -55 ja ehkä 51 vielä samoihin aikoihin.Tota kalustoa on ollut niin paljon tai on vieläkin et ei kaikkia edes muista ennen kun oikein alkaa muistelemaan.
 
Joo ei heränny Range vaikka koodia kuinka syötteli pitää aamulla tilata hinaus sille et saa tallille. Niin hyvin muistat nuo pelit,Indiaaneja oli 2 kpl
1914 power plus ja -28 scout,Norton oli -51 Buickeja varmaan oli silloin kaksi -55 ja ehkä 51 vielä samoihin aikoihin.Tota kalustoa on ollut niin paljon tai on vieläkin et ei kaikkia edes muista ennen kun oikein alkaa muistelemaan.
: ) Juu muistan . Miehellä ei vielä korttia ollut , mutta Norton sun moni muu pyörähteli kylällä .
Ainut laillinen vehje taisi silloin olla Solifer Export ;) :)
 
Vaan oli se huimaa aikaa , kun vanhan ihan täydellisen 250 Jawan sai alle satasella (mk) kun oikeaan taloon osui kyselemään ..
Eipä ollut silloin rahoja , saatikka älliä ja paikkaa mihin nuita säilöä .
Harmi ..
 
Olihan ne Norton maksoi 100mk,ja se 500-36 Ariel olikohan 15mk,sit 2kpl 52 Arielia 150 yhteensä,B.s.a 50mk,nuo oli ne hintaluokat kun oikeesta paikasta kyseli.Kallimpia oli ne 3 sota Zundappia sitten 90 luvulla jotka löysin.
 
Olihan ne Norton maksoi 100mk,ja se 500-36 Ariel olikohan 15mk,sit 2kpl 52 Arielia 150 yhteensä,B.s.a 50mk,nuo oli ne hintaluokat kun oikeesta paikasta kyseli.Kallimpia oli ne 3 sota Zundappia sitten 90 luvulla jotka löysin.

Onko sellainen jo edesmennyt pyöräharrastaja Kotkasta tuttu kuin Rami A.???
 
Olihan ne Norton maksoi 100mk,ja se 500-36 Ariel olikohan 15mk,sit 2kpl 52 Arielia 150 yhteensä,B.s.a 50mk,nuo oli ne hintaluokat kun oikeesta paikasta kyseli.Kallimpia oli ne 3 sota Zundappia sitten 90 luvulla jotka löysin.

Nyt menee pahasti ohi aiheen, mutta tuotiinko Arieleita poikkeuksellisen paljon olympiavuonna -52? Tuttavapiirissäkin on muutama Ariel, ja valtaosa niistä muistaakseni juurikin vuodelta -52.
 
Aiheeseen palaten .
Vaikkakin niin usein jo aiemminkin em. asiasta maininneena en malta olla esittämättä jälleen kerran ongelman alkujuurta , eli sen synnyttäjää .
Syyllinen on sielunvihollinen , joka lailla kärmeksen on luikerrellut autosähköinsinöörin ajatusmaailmaan .
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös