traktorien huolto palvelu

2xford4000

Kansalainen
KK Plus ADpack
broidi tos väläytteli et mitäs jos alettais tekee iltatöinä traktorien öljynvaihtoja ym huoltoja.. ei siis mitään kone ym mekaniikka remontteja vaan öljyjä, suodattimia, rasvausta.. broidil firma ja meinas et tos mun hallil kokeilis.. tiedän ite et tääl suunnal on paljon isäntiä mitkä kyl mielellään teettää huollot ym pienet jutut muilla ku ei ite ehi, osaa ym tai ei ole paikkaa ja pihal ei viitsi.. itelle se kävis ku vois sit saada firmalt hallin vuokrast rahaa ja muutenkin kuluja pois.. se ku on harraste halliks melko kallista pitää nykyään.. onhan tos nyt jo pikkasen harrasteltu tuttujen kone huoltoja ja korjauksia.. yks 4000 on tulos hytin asennukseen ym.. ku nyt saadaan toi broidin 4000 valmiiks.. mut sen tietää et jos tohon huolto hommaan lähtee ni kyl se siit paisuu kuitenkin..toki lvi hommat jo jossain määrin tökkii et uusia haasteita sitä kaipaa.. ku vaan rahaa tulee että pärjää.. mut ensin ois tarkotus kokeilla et onko kysyntää.. mitäs mieltä kansalaiset ois ajatuksesta? voisko tälläselle löytyä kysyntää? broidi vähä tuol ku tuntee porukkaa ni kyselly ja kaikki vähä manaa ku ei o huoltopalvelua kellään..

Jos kerta on tilat valmiina, eikä suurempia investointeja tarvii tehdä, niin mikä ettei voisi kokeilla. Tosin, jos pelkkää öljyhuoltoa meinaa tehdä niin kovin kausiluontoista tuo on. Hommia olis keväällä ja syksyllä, eli jotain pitäis muutakin kehitellä jos ei meinaa kerta mitään tekniikkaremontteja tehdä. Voisi aatella yhtenä lisänä vaikka hyttien sisäsiivousta/pesua ja verhoilujen korjausta. Siinnä homma, joka monestakin isännästä on tympeä ja jää usein tekemäti.

no niinku sanoinkin ni voihan se lähteä käsistä.. ja kyllä nyt vanhempiin koneisiin voi jotain kytkin ym remonttia tehdä..niistä nyt on kokemusta jonkin verran.. mut nää uudet ja isot koneet vaatii jo varmaan jotain koulutusta ym.. ja noita sähköhommia ajattelin kans et niille vois olla kysyntää.. ainakin lisävalojen asennusta, päävirtakytkinten asennusta, laturi, startti vaihtoa ym johtojen korjausta jne.. joo hytin siivous vois olla hyvä palvelu.. imuri ja verhoilun pesukone ni saa siistiä.. mut tosiaan tulis ns päivätöiden ohelle.. broidil oma kaivinkone jota ajaa.. ja mulla työ putkimiehenä.. mut kokeilla kyl vois.. ja broidin rahathan siin kysees:D ni voi kokeilla.. ja niinku yks tuttu ex huoltomies sano.. et ei ne nyt niin kummaa tekniikkaa ole jos vaan kiinnostusta löytyy.. ja sitähän löytyy.. ja tosiaan mulla tilat ja työkaluja melko vaativiinkin hommiin et alkuun pääsee ainakin.. ja olen myös jo pidempään miettiny et vois pienimuotosesti autojen öljyn vaihtoja ym suodattimien, lamppujen vaihtoa suorittaa.. ku tääl kyläl ei oikein sitäkään palvelua meinaa mistään saada..

Kyllä ilman muuta kantsii kokeilla, et sä siin ainakaan mitään häviä.
Ja sitten kun pitää sen linjan ettei oteta mitään isoja hommia, just jotain vanhempien kytkinhommaa korkeintaan

juu.. kyl ite osaan ainakin sanoa ei.. jollei kerrassaan pysty /ehi tekemään.. broidi samanlainen.. näitä korjaamoja näkee ku pihat täys autoja tai traktoreit ku luvataan mut ei kuitenkaan ehi tekemään.. eri asia sit jos esim joutuu pihal seisottaa ku odottaa jotain varaosaa tms.. eikä lisätuloja ikinä liikaa ole.. ja sais samal tot hallia hyödynnettyä/kuluja pienennettyä..

Nykyautoihin jos öljynvaihtoja tekee niin pitää olla aika kattava kokoelma huoltoilmaisimien nollaustyökaluja. Vikakoodien lukijakaan ei olisi pahitteeksi. Hankaluutenahan noissa on se ettei kaikille merkeille sopiva laite ole kovinkaan halpa.

no niinku sanoinkin ni voihan se lähteä käsistä.. ja kyllä nyt vanhempiin koneisiin voi jotain kytkin ym remonttia tehdä..niistä nyt on kokemusta jonkin verran.. mut nää uudet ja isot koneet vaatii jo varmaan jotain koulutusta ym.. ja noita sähköhommia ajattelin kans et niille vois olla kysyntää.. ainakin lisävalojen asennusta, päävirtakytkinten asennusta, laturi, startti vaihtoa ym johtojen korjausta jne.. joo hytin siivous vois olla hyvä palvelu.. imuri ja verhoilun pesukone ni saa siistiä.. mut tosiaan tulis ns päivätöiden ohelle.. broidil oma kaivinkone jota ajaa.. ja mulla työ putkimiehenä.. mut kokeilla kyl vois.. ja broidin rahathan siin kysees:D ni voi kokeilla.. ja niinku yks tuttu ex huoltomies sano.. et ei ne nyt niin kummaa tekniikkaa ole jos vaan kiinnostusta löytyy.. ja sitähän löytyy.. ja tosiaan mulla tilat ja työkaluja melko vaativiinkin hommiin et alkuun pääsee ainakin.. ja olen myös jo pidempään miettiny et vois pienimuotosesti autojen öljyn vaihtoja ym suodattimien, lamppujen vaihtoa suorittaa.. ku tääl kyläl ei oikein sitäkään palvelua meinaa mistään saada..
Niin... Onhan se nähty tuola yhdellä toisella sivustolla kuinka vaikeeta on valojen laittaminen :rolleyes:

jep.. nuo traktorien sähköt niin vaikeita ole.. ainakaan vanhemmis vehkeis ni niit osaa kyl selvitellä.. ja uudempiin pystyy jotain tekemään mut jos jotain suurempaa uuden sähköihin tarvis ni sit on kieltäydyttävä kunniasta.. minäkin tiedän monta joilla ainoa sähköymmärrys on sokeripalan laitto johdon jatkamiseks.. ja ehkä polttimon vaihto.. muu jää sit muille..

Myös liikkuvuus saattaa lisätä asiakaskuntaa. Eli työkalut ja öljyt pakuun ja ajellaan tekemään huolto sinne tietyömaalle.

Ja varsinkin juuri ilta-aikaan tai viikonloppuna, kun koneet muutenkin seisovat, ei tule sen takia seisokkia koneille....

Ainakin täällä hämeessä alkaa vaikuttaa siltä, että traktorikorjaajat ovat sukupuuttoon kuoleva ammattikunta. Erityisesti vähän vanhempaan kalustoon ei tahdo saada apuja, ellei itse osaa, taikka ole tuttua tekijää. Toivotan siis tervetulleeksi kaikki alalle ja siinä toivossa, että repertuaari laajenisi remontteihin ja kotikäynteihin. Varmasti samansuuntainen tilanne joka puolella, eli ainakin töitä luulisi piisaavan.

Niin se alkaa olla, osa huoltoporukasta alkaa eläköitymään, joten pian on tekijät kiiruisia, ja voivat sitten hinnoitella itsensä vaikka millaisiksi.
Sama asia on jo paljon pidemmällä tuolla LVI-puolella, helposti saat kuukauden odottaa, jollet ole ajoissa tilannut "rööri-roopea"
Siksi tässä ittekkin hiukan jo pohjustellut asiaa, omasta TM:I korjaamosta, josko enskesänä olisi .....
Mutta silti pitää olla vielä työpaikka, varoiksi, joustavilla työajoilla, joka jo siis on.... Sekä tunnettavuutta myöskin, sitäkin löytyy.....

no tääl suunnal kyl on lvi tekijöitä.. ja ku ois kiva tehdä isompia urakoita et jäis edes kunnol rahaa mut kaikki menee näille ulkomaalaisia työntekijöit käyttäville firmoille.. tai sit jos saat urakan ni jotenkin se pääurakoitsija sössii et ite et pääse aikataulun mukaan tekemään ja sit ku pääsee ni pitäis olla jo valmista.. mut eipä siin ite olluki melkein koko lvi uran 12v remppamiehenä firman puolest auto ym käytös.. ja oon tykänny.. sit välil ollu urakkatyömail ku ollu kiirettä tai lomia tuuraamas.. ja pirusti on kokemusta tullu näis remppahommis ku ain jotain uutta tms ei ennalta odotettavaa.. ja siit onnelises asemas ollu koko ajan et ihan vapaat kädet ja saanu osallistua moniin tosi vaativiin ja erikois töihin.. mm: puhdastila töihin, polttolaitos töihin, labaratorio töihin. merivesi jäähdytys töihin ym monen montaa erikoist hommaa.. ja sit ku kaikki kiinnostaa ni usein tullu ain kyseltyä samal ohi oman työn kuvan ja monia asioit näin ymmärtäny ja oivaltanu.. harmi vaan kun ei muista aina kaikkea.. ja jos joku kysyy jotain ni varmasti ei muista.. eli lvi alalt on jo aika kattava kokemus ja kun nää koneet kiinnostaa kovasti ni ois mielenkiintoista hommaa.. olen toiminimeä jo vuosia pyöritelly mieles lvi ja kone maanrakennus ym.. eli vähä kaikelle mut taitaa jäädä laittamatta.. tuo kuitenkin tressiä ja ku täytyy niit paperi hommia tehä ni ne ei oikein kiinnosta.. ja kun on tää kirottu diabetes viel matkassa jota täytyy myös hoitaa.. tai tän kans pärjää mut ku sattuu nyt kaikki lisäsairaudet olemaan ne suurin uhka.. nyt esim nää silmät kiusannu.. eli nää sairaudet mun uran pysäyttää melkoisen varmasti ennen ku olen lähelläkään eläkeikää.. siks ois kiva uusiakin haasteita saada ja alkuun sivutoimena ja miltä alkaa tuntumaan niin.. aika näyttää..

Yksi millä vaikutetaan hinnoitteluun on se että porukkaa on sen verran kun ihan pakosta tarvitaan, töitä on siis enemmän kuin porukkaa.
Hommat on vedetty niin tiukalle ettei tunninkaan luppoaikaa sallita.

Näin ainakin sähköurakoitsijoilla

Juu, ei sairaudet ole kivoja, niiden kanssa on vaan opittava elämään.
Itsekkään 4vuotta sitten näön (paitsi ehkä ulkonäön) puolesta ollut juuri suurempia onkelmia, reipas 2v sitten leikattiinkin kaihi oikeasta silmästä.
Ja nyttenkään, noilla laseilla en tarkkaan näe alle 35cm etäisyydeltä, hankaloittaa ahtaissa paikoissa (esim. auton jalkatilassa maaten) johtojenkin liittämistä.
2-3metriä pidemmälle näen silläkin ihan kohtuullisen hyvin.... Haittaa kuitenkin ahtaissa paikoissa tai tarkkaa "silmää" vaativissa hommissa, lähietäisyydellä.....

huonosti on edenny. broidil maarakkennus firma paisunut niin että niitä koneita saa pajotella ja mä nyt huoltanu omat ja kaverien/naapurien. jotain pientä voi linjalle ottaa jos tarvetta.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Samankaltaisia viestiketjuja

Takaisin