TIETOTEKNISET ONGELMAT

Viestiketju:
TIETOTEKNISET ONGELMAT

^Joo, noita tavailin mutta :" Tarvitset vain Epson Email Print -palvelua tukevan tulostimen sähköpostiosoitteen."
Mistä sen kaivaa?:oops:
 
Nii siis ihan pikasesti vilkaisin, niin sun tarttee ladata se Emailprint ohjelma. luoda sähköpostiosoite sille tulostimelle Epson Connect palveluun jonka jälkeen pitäis toimia.
Näin minuutin googlauksella...
 
No joo, se jäi vähä vaiheeseen tuo tulostimen asennus-cd.
Siellä sai tarvittavat jutut että pysty connect-palvelusta hoitaan sählän.:oops:
Ny toimi.:rolleyes:
 
Otin tämän uuden koneen käyttöön ja hyvinhän tämä on pelannut. Yksi pieni ihmettelyn aihe.

Laitoin koneen etupaneelissa oleviin USB-portteihin kiinni 3 laitetta. Langaton hiiri, langaton näppis ja ulkoinen kiintolevy. Kun laitoin ulkoiselta kiintolevyltä kopioitumaan 160 gigaa valokuvatiedostoja tälle koneen HDD-kiintolevylle niin langaton näppis lopetti toimimisen mutta rupesi taas toimimaan kun siirto oli suoritettu? Mistä moinen voi johtua? Eikö noissa etupaneelin usb-porteissa voi olla kolmea laitetta yhtäaikaa kiinni?

Toinen kysymys. Koneessa on siis SSD (248Gt) ja HDD (500Gt) levyt, mikä ei ole kovinkaan paljon. Voinko pitää tässä jatkuvasti usb-piuhalla kiinni 2 Tt ulkoista kovoa? Siis silleen että se on käynnistykset ja sammutukset kiinni kytkettynä? Nuo valokuvat tuppaa täyttämään konetta.
 
Ulkoisia usb3-levyjä voi vallan hyvin pitää kiinni aina. Itsellä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia.
 
Hyvä juttu. Vielä ilmeni sellainen ongelma että kone ei laske minua laitehallintaan, urputtaa että oikeuden ei riitä :confused: Soitin taitonettiin ja lupasivat tutkia ongelmaa.

ghjfj.jpg
 
Hyviä vehkeitä tuntuuvat myyvän...:confused:
Taitaa vaan olla tämän Windows 10 järjestelmän "ominaisuudesta" kyse. Kun olet asetuksissa ja haet yläkulman etsi toiminnolla laitehallinnnan niin tulee tuo virheilmoitus eikä päästä sitä kautta.

Nyt pääsin sinne kun menin Tietoja välilehdelle ja sieltä --> Järjestelmä ja sieltä --> Laitehallinta
 
Noissa kaikissa minulle tulleissa Taitonetin koneissa asetettu käyttäjäksi "Omistaja", vaikka sen vaihtaa, jotkut ohjelmat kaivavat asennusvaiheessa sen "Omistaja" käyttäjän windowsin syövereistä, eivätkä hyväksy käyttäjänimeä, jonka olet itse vaihtanut.
 
Noissa kaikissa minulle tulleissa Taitonetin koneissa asetettu käyttäjäksi "Omistaja", vaikka sen vaihtaa, jotkut ohjelmat kaivavat asennusvaiheessa sen "Omistaja" käyttäjän windowsin syövereistä, eivätkä hyväksy käyttäjänimeä, jonka olet itse vaihtanut.
Joo niin on.

Sieltä lupas myyjä laittaa sähköpostilla ohjeita että miten omistaja käyttäjä muutetaan. Olishan tuo saattanut itsekin löytyä jos olis nettiä selannut. Laitehallintaankin pääsin kun menin oikeaa reittiä.
 
Selvis viimein miksi nettiyhteys hidastelee vaikka konekin vaihtui. Syyksi paljastui sankavitunaikainen Ethernet verkkokaapeli modeemin ja koneen välillä :facepalm: Bitti kulkee uusissa kaapeleissa vähän ripeämmin :rolleyes:
 
Chrome

8975664508.png


Firefox

8975671399.png


Mistähän johtuu että Chromella tulee järestään paremmat tulokset kuin Firefoxilla? Samaan serveriin perätysten testaillut.
 
Jokin prkleen koukku tässä luurissa on, ennakoivan tekstin syötön olen kuohinnut, mutta silti jokin muuttelee kirjoitettuja sanoja ihan joksikin muuksi enteriä painettaessa...
 
Koronako lie syynä kun känny ei löydä tulostinta.
Epson ekotankki, Huawei y5, mikä sovellus olis toimiva kun tuo iprint ei tunnu toimivan?
Huvittavaa kun eilen illalla kokeillut tulostukset suolsi pihalle aamulla omia aikojaan, mihinkään koskematta.
Jotain muuta ku epsonia mieli koittaa.
 
Ei vielä onkelma ..... MUTTA ..... "pöytälaatikossa" .....
Siis käyttiksenä tuo WIN7 ..... Kovin herjoo, et "päivitä - päivitä " .....
No, täs läpyllä on kymppi, et josko päivittää pöytälaatikon kymppiin, mitä lie odotettavissa ???
Taistelutannerta, ainakin mun ATK-tietämyksellä ......
Ulkoisia laitteita siinä ei nyt toistaiseksi ole ku 5.1 äänitsydeemiä ja 2TB ulkoinen massamuisti .....
Tosin, en oo täst kypältä löytänyt videomuoksiohjelmaa, joka seiskas, "windovs live mowie maker " tms, et sais eri klippejä simppelisti yhisteltyä / pätkittyä, otsikkoa ja lopputekstii, yms muuta ominaisuutta .....
 
Ei vielä onkelma ..... MUTTA ..... "pöytälaatikossa" .....
Siis käyttiksenä tuo WIN7 ..... Kovin herjoo, et "päivitä - päivitä " .....
No, täs läpyllä on kymppi, et josko päivittää pöytälaatikon kymppiin, mitä lie odotettavissa ???
Taistelutannerta, ainakin mun ATK-tietämyksellä ......
Ulkoisia laitteita siinä ei nyt toistaiseksi ole ku 5.1 äänitsydeemiä ja 2TB ulkoinen massamuisti .....
Tosin, en oo täst kypältä löytänyt videomuoksiohjelmaa, joka seiskas, "windovs live mowie maker " tms, et sais eri klippejä simppelisti yhisteltyä / pätkittyä, otsikkoa ja lopputekstii, yms muuta ominaisuutta .....

Absoluuttista vastausta on mahdoton antaa. Muutama ajatus noista mainituista hommista:
- Ota ainakin helpot asiat talteen, kuvat, videot jne tuohon ulkoiselle levylle tai jollekin muulle ulkoiselle medialle.
- Varmista että sulla on saatavilla salasanat ainakin olennaisimpiin verkkopalveluihin, sekä mahdollisesti näistä palvelintiedot (ainakin sähköposti!).
- Varmista että sulla on asennettuihin (ostettuihin) sovelluksiin saatavilla asennusmediat, lisenssiavaimet ym. Win10 päivitys voi muka-yhteensopivuusongelmien takia tiputtaa sovelluksia kyydistä.
- Irroita tuo ulkoinen massamuisti päivityksen ajaksi, samoin mahdolliset muut ylimääräiset laitteet (päivityksen jälkeen kun kytket näitä koneeseen, niin ainakin massamuistien osalta ongelmia ei pitäisi olla). Äänikortti toiminee suoraan.
- Windows 10 Photos / Kuvat (?) sovelluksessa on nykyään integroitu videoprojekteille oma osuus, eli pitäisi löytyä sieltä.

Kohtuu rauhallisin mielin voi tuota päivitystä koittaa, kunhan sen tekee "säilytä tiedot" asetuksilla. Tällöin jos on jotakin ajuriongelmaa, jonka vuoksi kone ei käynnisty, voi vanhan käyttöjärjestelmän palauttaa takaisin käyttöön. Aika paljon tätä joutunut joissain epätoivoisissa tilanteissa käyttämään ja tähän asti tuo ei ole rikkonut mitään, törsännyt vaan paljon aikaa kaikkinensa.
 
Toki ulkoimen kovis oli tarkoitus pökätä irti, ja "ostettuja" sovelluksia ei ole.
Mut himppa voi olla liika "tietoteknistä" juttua mulle kyllä ......
Nuffin ja Valmetin, tms mottorin viritys 100+ hv litratehoille lie PAAAAALJON helpompaa ..... Siis mun osaamisilla .....
Ja voin kyllä tota päivitystä lykätä, ei oo päivän eikä viikon pälle oleva hommeli .....
 
Mun Win7 ei vieläkään herjaa, jonkun ohjelman täältä silloin latasin ohjeiden mukaan päivityksen välttääkseni...
 
Eihän tuo ite päivitys ole mikään homma. Se joko onnistuu tai ei onnistu, ja kuten sanoin niin yleensä palautuminen täysin on mahdollista jopa ilman erillisiä varmistuksia. Tää nyt on vaan lähinnä turhaa odottamista useamman tunnin ja palautuksessa toisen saman moisen.

Mutta se älytön säätö käydä päivityksen läpi asiat läpi. Onhan ajurit ok, toimiihan kaikki laitteet, sovellukset ja sovelluksien ominaisuudet, jne. Ja voi sitä säädön määrää kun joku pieni nyanssi ei toimikaan.

Näistä syistä itse tulee yleensä (=aina) suosittua puhdasta asennusta, ja mieluummin nähtyä työtunteja sen eteen että se on mahdollista kuin päivittää versioiden välillä.


Windows Vistasta alkaen käyttöjärjestelmän asennusmedian puukotus natiivisti on ollut riittävän helppoa siihen, että tyhjän koneen asennus esim. usb-tikulta kestää alle 15min. Lopputuloksen ollessa ajureiltaan ja päivityksiltään ajan tasalla. Toki vaivaa nyt ei yhden koneen takia kannata nähdä ja kuten sanottu, niin tuo on puhdas asennus. Lisäksi tuohon on saatavissa ihan Microsoftilta ilmaisia työkaluja, joilla saa jopa sovellukset paikoilleen käsin koskematta, mutta kannattavuus alkaa vaatia esim. viitisen konetta.
 
Takaisin
Ylös