Suzuki dt30c perämoottori

Viestiketju:
Suzuki dt30c perämoottori

raaka-arska

Kansalainen
Liittynyt
3 Syyskuu 2023
Viestit
22
Olisin kiinostunut tietämään, mistä sais ostaa Suzuki dt30c vm. -96 sylinterikannenpultit? Koko on 8*60 10.9 laippakanta kuusioruuvi. Ei tunnu löytyvän mistään suomalaisesta pulttikaupasta. Eikä viitteis ruveta tilaamaan amerimasta asti.
 
Suzukin maahantuojalta tai jälleenmyyjiltä/huollosta nyt luulis löytyvän, viimeistään tilaamalla. Vaan kai tuolla menis ihan tavallinen 10,9 pultti prikalla?
 
kansipahvi paloi ja kantta avattaessa kaksi pulttia poikki.
Siis nimenomaan laippakanta ettei pinnapultti? Pitänee tsekata yks romuloota, missä puretun 65-heppasen suhinan osia, pultteja taisin ostaa silloin joskus jopa uusia satsin vaan olikin kampura entinen eikä kannattanut uutta ostaa joten meni koko moottori purkuun. Ilmoitan tähän, jos sopivia löytyy.
 
Olis hienoa jos löytyis niitä pultteja. Jään innolla odottamaan vastustasi. PS. pultit on laippakantaisia.
 
Mikä estää käyttämästä normaaleita pultteja ja aluslevyjä? Marmorilta kyllä alkuperäisiäkin varmasti saa, ellei nyt tätä kautta löydy. Epäilisin laippakantaisen pultin olevan vain tuotantotekninen ratkaisu, on vähemmän kokoonpantavia osia tehtaalla, kun ei tarvita aluslevyjä.
 
Jos noita laippakantaisia ei mistään löydy niin pitää laittaa tavalliset pultit ja aluslevyt. Siinä tapauksessa menee kaikki pultit vaihtoon. En viitsis katella että siellä on yks risti kaks pultit.
 
Miksi kysyin miksi? Siksi oletko höylännyt esim kantta matalammaksi ja kierteetömän pultin osapituus ei riitä tai pultit pohjaa. Jos kantta on höylätty niin itse laitan silloin uudet helikoil kierteet lohkoon ja lyhennän joka pulttia niin ettei pohjaa, muuten ei saa kantta tasa kireyteen ja puristusten noustessa pahvi palaa hetkessä. Yleensä ylikiristyksessä kierteet korkkaa alumiinilohkosta ei pultista
 
Miksi kysyin miksi? Siksi oletko höylännyt esim kantta matalammaksi ja kierteetömän pultin osapituus ei riitä tai pultit pohjaa. Jos kantta on höylätty niin itse laitan silloin uudet helikoil kierteet lohkoon ja lyhennän joka pulttia niin ettei pohjaa, muuten ei saa kantta tasa kireyteen ja puristusten noustessa pahvi palaa hetkessä. Yleensä ylikiristyksessä kierteet korkkaa alumiinilohkosta ei pultista
Eikö se tuossa ylempänä, heti sun kysymyksen jälkeen, lue jotta kaksi pulttia poikki irrottaessa?
 
Eikö se tuossa ylempänä, heti sun kysymyksen jälkeen, lue jotta kaksi pulttia poikki irrottaessa?
Luki sekä luin, mutta ajattelin selventää mikä oli ketjun alussa esittämäni kysymykseni tarkoitus. Onko hakusessa venyvyyden takia kierteiden korkkauksen tjms, vai pitääkö olla hiljaa
 
En nyt koskaan ole asiaa tutkinut, mutta en usko, että niin tarkalla olisi kierteen pituus, että kannen oikaisun takia tarttis lyhyemmät pultit? Ellei puhuta useamman millin madalluksesta, joka sitten on jo jotain racing touhuja.
 
En nyt koskaan ole asiaa tutkinut, mutta en usko, että niin tarkalla olisi kierteen pituus, että kannen oikaisun takia tarttis lyhyemmät pultit? Ellei puhuta useamman millin madalluksesta, joka sitten on jo jotain racing touhuja.
Saman muutaman kympin voi hioa pultin päästä pois, jos ahdistaa. Eikä kyllä varmasti ahdista...
 
Oli kyllä romulootassa DT65-Suzukin pultteja ja ihan laippakantaisiakin, mutta ei sopivaa kokoa. M10x65 löytyi ja M8x75 myös sekä pidempiäkin, ei ole noista apuja.
 
Oli kyllä romulootassa DT65-Suzukin pultteja ja ihan laippakantaisiakin, mutta ei sopivaa kokoa. M10x65 löytyi ja M8x75 myös sekä pidempiäkin, ei ole noista apuja.
Minä kiitän vaivannäöstä. Nyt pitää tyytyä vaan noihin normipultteihin ja aluslevyihin.
 
Minä kiitän vaivannäöstä. Nyt pitää tyytyä vaan noihin normipultteihin ja aluslevyihin.
Tarkista nyt kuitenkin työntömitalla pulttien pituus, ne nimittäin venyy kiristäessä. 5mm,ä lyhemmät täytyy olla ja ei sitten tippakannulla öljyä kierre koloon koska se toimii pultin jatkona. Nämähän on perus asioita mutta kerron kertauksen takia ja aloittelevat sepittäjät ei edes tiedä kun kukaan ei ole kertonut, en siis malttanut olla hiljaa :heko:
 
Tarkista nyt kuitenkin työntömitalla pulttien pituus, ne nimittäin venyy kiristäessä. 5mm,ä lyhemmät täytyy olla ja ei sitten tippakannulla öljyä kierre koloon koska se toimii pultin jatkona. Nämähän on perus asioita mutta kerron kertauksen takia ja aloittelevat sepittäjät ei edes tiedä kun kukaan ei ole kertonut, en siis malttanut olla hiljaa :heko:
Hyviä vinkkejä ei voi koskaan ohittaa. Olen jo putsannut plokin jenkareijät kierretapilla ja puhaltanut paineilmalla puhtaaksi. Osa reijjistä onkin läpimeneviä ,mutta on siellä noita pohjareikiäkin. Niiden kanssa pitää olla tarkempi ettei jää mitään tavaraa sinne pohjalle.
 
Olisin kiinostunut tietämään, mistä sais ostaa Suzuki dt30c vm. -96 sylinterikannenpultit? Koko on 8*60 10.9 laippakanta kuusioruuvi. Ei tunnu löytyvän mistään suomalaisesta pulttikaupasta. Eikä viitteis ruveta tilaamaan amerimasta asti.

Lieneekö vielä tiheäkierteiset?
 
Takaisin
Ylös