Sorvin leuat, mistä? Tietoutta kaivataan.

Viestiketju:
Sorvin leuat, mistä? Tietoutta kaivataan.

marce

Do you feel lucky?
KK Plus pack
Liittynyt
16 Kesäkuu 2013
Viestit
2,332
Tuli hiljattain hankittua foorumilaisen kautta sorvi. Mukana tuli yhdet leuat koneessa kiinni olevaan kolmileukapakkaan (ulkopuoliset), ja nyt olen vähän koittanut metsästellä josko sisäpuoliset leuat tähän löytyisi myös. Eräästä työkaluja yms. vermeitä kauppaavasta firmasta kyselinkin ja sieltä leuat löytyisi, mutta hinta oli niin posketon että ei tullut kyllä hankittua. Halvemmaksi tulisi ostaa kokonaan uusi pakka kaksilla leuoilla.

Mutta kun tuossa nykyisessä pakassa ei mitään vikaa ole, niin sikäli ei kiinnostaisi hankkia uutta pakkaa. Jos onnistaisikin ja jostain löytyisi leuat järkihintaan. Käytetytkin käyvät.

Sorvi on Colchester Mascot 1600.

Pakasta löytyy seuraavat tiedot:

Skand Chuckfabriks AB, Tyringe - Sweden. Made in Sweden. 407748 Steel.

Sama numero 407748 löytyy myös stanssattuna jokaisesta kolmesta ulkopuolisesta leuasta.

Sorvissa on kiinni plakaatti jossa lukee "use only high speed chucks", jos sillä jotain merkitystä on.

Tässä sitten hirmuinen kuvaspämmäys jos niistä jotain hyötyä on. Itse pakka jäi vielä epähuomiossa mittaamatta, täytyy se tänne lisätä myöhemmin:

IMG_4892.jpg


IMG_4105.jpg


IMG_4857.jpg


IMG_4838.jpg


IMG_4842.jpg


IMG_4845.jpg


IMG_4850.jpg


IMG_4854.jpg


Mitat ovat tuollaisella halvalla tönärillä tökitty, joten ovat "vähän sinne päin"...

Jos näillä eväillä päästään asiassa niin pitkälle, että vinkin avulla jostain liikkeestä / kontaktista löytyy sisäpuoliset leuat tähän pakkaan järkevään hintaan, niin vinkkaaja on kyllä vähintäänkin oluet ansainnut :virnpeuk:
 
Leukojen nopeaa tunnistamista helpottaa huomio, että niissä on kyljissä kaksi uraa vierekkäin.
 
Eikös tuossa ole tuohon isompaan myös ulkoleuat mukana.
 
Molemmat leuat käsittääkseni on. Tuo Mikro vaan ilmeisesti suomalainen pakka, vaikka leuat ovat hyvin samanlaiset kuin kysyjän ruotsalaisessa. Tai mistä sitä tietää, mikä pakka on oikealta merkiltään...
 
Joo. Minulla pikku sorvissa "Mikro" merkkinen joka on valmistettu Jyväskylässä tekstin mukaan. Onkohan toi mikron joku muu vai kirjoitus virhe.
 
Olikin kokoa pienemmät ne jouten olevat leuat. Eli noi urien mitat 10-8-10 meneekin noissa minun leuoissa 8-10-8
 
Fiiiiu!

Tuli juuri sorvin myyjältä viestiä, että sorviin kuuluvat leuat ovatkin nyt löytyneet pajan uumenista :palvova::paniikki::peukku:

Kiitos kuitenkin selvittämisessä avustaneille! Saattaa myöhemmin auttaa jotakuta toista nämä tässä ketjussa esiintyneet linkit.
 
Takaisin
Ylös