SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Viestiketju:
SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Näyttää että pyörät olis lepoasennossa ilmassa ja nuo putkijalan töpöt maata vasten. Melkein tekis mieli hepata vähän pidempi jenkatanko niin, että laite olisi aina kottikärryn pyörien varassa.
 
Mulla on vajaa metrinen kierretanko ja pari kumipyörää joiden varassa laite on. Laitoin tangon kiinni klemmareilla ettei tarvinnut tehdä muutoksia uuteen laitteeseen mutta on siihen sen jälkeen tehty isompia muutoksia. :D

Hihnan kireys kannattaa tarkistaa kun on sille aika herkkä ja perso hihnoille, lisäksi se säätö on ihan paska..

Edit. Pitäisi hitsata akseli lopulta kiinni ja rälläköidä nuo töpöjalat pois kun haittaavat siirtämistä varsinkin maastossa.
 
Kävi hiukan Sulo Vilenit kun kävin paikallisessa jarrupalakaupassa hakemassa muutamaa osaa. Siellä oli jotkut karkelot kun olisi ollut makkaraa syötäväksi ja jotain tarjouksia niin boschin ylläpitolaturi lähti matkaan (kun ehkä) halvalla sai. 25€ maksoin ja 3.jotain A työntää akkuun eloa. Enempää en tutkinut. Paketti tais olla sininen. Nyt pitäis varmaan keksiä jotain käyttöä sille kun yksi ylläpito laturi jo on jota harvoin tarvitsen:facepalm:
 
Mjoo eipä tartte tuonne mennä, ei oo lompakko siinä kunnossa että jotain huutokaupasta pystyis ostaan.
Työkalut varmaan menny aika nopeasti.


Kävikö kukaan sa huudoissa? Liian pitkä matka pohjosesta lähtä ja veikkaampa kovia ylihintoja tulee tuolla.
 
Liiteristä heräteostoksena öljynvaihtopumppu. Olisko 14€ ollut. Imuvaihtaja ollut enemmän mielessä, mutta tuo nyt osui reitille ja edukas, niin katotaan miten pelaa.
IMG_20211007_214542769.jpg
 
Mulla joku sillosesta honkkarista ostettu öljynvaihtopunppu akkukäyttönen ja .....
No, ei ainakaan 5W-40 kylmillä ööleillä ole itseimevä vaikka luvattiin
Sitte ku sai öljyt sisään niin imukorkeus on lähinnä ainakin 20 senttiä öljytason alle pumppu et jaksaa imee.
Letkut on lämpöselläkin kelillä tosi jäykkiä, saati viileellä....
Mitään isompia sillä ei kannata yrittäkkään tyhjentää, tai sitte tarttee olla muuta touhua siksi aikaa ku ruohonleikkurista öljyt imee...
Kolme mä hain takuuseen edellämainittujen syiden vuoksi, mutta ei ominaisuudet mikskään muuttunu.
Mutta muuten pelaa hyvin....:D
 
Mulla joku sillosesta honkkarista ostettu öljynvaihtopunppu akkukäyttönen ja .....
No, ei ainakaan 5W-40 kylmillä ööleillä ole itseimevä vaikka luvattiin
Sitte ku sai öljyt sisään niin imukorkeus on lähinnä ainakin 20 senttiä öljytason alle pumppu et jaksaa imee.
Letkut on lämpöselläkin kelillä tosi jäykkiä, saati viileellä....
Mitään isompia sillä ei kannata yrittäkkään tyhjentää, tai sitte tarttee olla muuta touhua siksi aikaa ku ruohonleikkurista öljyt imee...
Kolme mä hain takuuseen edellämainittujen syiden vuoksi, mutta ei ominaisuudet mikskään muuttunu.
Mutta muuten pelaa hyvin....:D
Eikö ne öljyt pidä ajaa lämpimäksi ennen vaihtoa..?
 
Eikö ne öljyt pidä ajaa lämpimäksi ennen vaihtoa..?
Esimerkiksi tuon olympian kanssa olis kaivannut imuvaihtajaa. Moottorin tai vaihteiston puolella ei ole proppua, joka veneessä olisikin hieman hankala. Ja paha käyttää lämpimäksi, kun ei käy :rolleyes:
 
https://www.biltema.fi/autoilu---mp...muri-kasi-paineilmakayttoinen-15-l-2000040261

Itse ostin joskus tuollaisen kun piti johonkin vaihteeseen vaihtaa öljyt ja imuvaihto oli ainut ratkaisu vaihdetta irrottamatta. On se nähnyt käyttöä aina silloin tällöin muutenkin vaikka normaalisti pyrinkin vaihtamaan öljyt tyhjennysropun kautta. Ei tuokaan mikään huippunopea ole ohuempien pillien kanssa mutta toimiva peli kuitenkin.
 
Ei se imurikaan mikään nopea ole, kun sillä 3-4 mm nylonputkella imet mittatikun reiästä toistakymmentä litraa 15w-40 kylmänä... Muistaakseni viimeks meni useampi tunti...
 
Tein joskus 30 vuotta sitten imuvaihtajan romuista. Pääkomponentit olivat kylmäkoneen hermeettinen kompressori ja vanha 25litran kalvopaisunta-astia. Olen pääasiassa jarruja ilmannut ja muita nesteitä imaissut, mutta kerran kaivosta loppui vesi ja kaikki vesirengaspumpun putkiyhteet, sekä tulpat olivat tolkuttoman ruosteessa. Ei päässyt juottamaan siemenvettä millään. Laitoin tämän imemään painevesivaraajaan alipainetta ja niin vaan nousi kaivosta vesi. Muistaakseni alle puolessa tunnissa oli varaaja melkein puolillaan. Ukko oli tuolloin isossa sairaalassa selkäleikkauksessa ja piti itse selvitä tilanteesta. Meillä oli tuolloin vielä eläimiä ja ne tarvitsivat vettä. -92 tais tulla sitten porakaivo.
 
Oli kans ongelma saada vesipumppu ilmattua kun viemäriporukka imuputken kaivolta katkas. Siemenvesi ei auttanut. No lopulta otin alipainepumpun huoltoautosta ja sen avulla imuputki täyteen. Johan alko vesi kulkeen. Ilmeisesti jääny joku notko kohta mikä saa ilmalukon aikaseksi.
Toi alipainepumppu oli kalvopumppu niin kestää tollasen väärinkäytöksen.
Joskus viriteltiin sohlo kompuran lohko tohon ja pyöritettiin porakoneella. Ton jälkeen kompuran osoite oli metalliromu.
 
Kanisterin korkkiin vaikka perus Miele imuri imemään ja letku hengitysreiästä öljytilaan. (Kanisteri saattaa mennä kyllä ruttuun, ehkä joku vähän lujempi pytty sais olla)
 
IMG_20190421_114200.jpg


18kg vaseliinipöntöstä aika hyvä tuli ja välttää tässä minun käytössä jos joskus 1l Volvon perästä imee öljyä pois .:)
 
Mulla joku sillosesta honkkarista ostettu öljynvaihtopunppu akkukäyttönen ja .....
No, ei ainakaan 5W-40 kylmillä ööleillä ole itseimevä vaikka luvattiin
Sitte ku sai öljyt sisään niin imukorkeus on lähinnä ainakin 20 senttiä öljytason alle pumppu et jaksaa imee.
Letkut on lämpöselläkin kelillä tosi jäykkiä, saati viileellä....
Mitään isompia sillä ei kannata yrittäkkään tyhjentää, tai sitte tarttee olla muuta touhua siksi aikaa ku ruohonleikkurista öljyt imee...
Kolme mä hain takuuseen edellämainittujen syiden vuoksi, mutta ei ominaisuudet mikskään muuttunu.
Mutta muuten pelaa hyvin....:D

Nuo lidlin on olleet toimivia. Noin 60C° 15w-40 öljy tulee ihan joutusaan pihalle, noin litra ja minuutti suunnilleen.....
 
Kaverin romukasasta tuollaisen pelastin. Terä oli ruostunut jumiin, mutta lämmöllä ja pienellä suostuttelulla sain pelaamaan. On kyllä mainio laite, varsinkin kynän teroitukseen. Tuo terä ainakin vaikuttaa tarkasti hiotulta.
IMG_20211010_182111650.jpg 1633879567654707617583351626373.jpg
 
Tommonen oli opettajan pöydässä kiinni ja siinä käytiin teroittelemassa kynät tarpeen vaatiessa. Jonnethan ei oo koskaan tommosta nähnytkään. :D
 
Takaisin
Ylös