Säteilylämmittimen tilalle letkulämmitin

Viestiketju:
Säteilylämmittimen tilalle letkulämmitin

arv

Kansalainen
KK Plus ADpack
Liittynyt
4 Joulukuu 2011
Viestit
1,021
Käyttöautossani on Calixin säteilylämmitin, lienee 300 W teholtaan. Teho on yhtä tyhjän kanssa. Kumpikaan valmistaja ei tarjoa muunlaista lämmitintä.
Pienellä riskillä ajattelin kokeilla Calixin pumpulla varustettua letkulämmitintä. Auto on Euro 5 -päästötasoa joten ei vielä pitäisi olla kovin kranttu lämpötiloista.
Kärkkäiseltä löytyi halvimpaan hintaan 16 mm:n lähdöillä oleva: (Löytyy myös 19 mm.n letkukoko).
Calix FCH 550W moottorinlämmitin kiertovesipumpulla * EAN: 
7317529092823 
Tuotenumero: 
102423554 
Toimittajan tuotenumero: 
CX 1710000
Tämä on PTC-vastuksella oleva, joten se ei lämmitä samalla teholla koko aikaa, mutta lämmittää huomattavan paljon enempi kuin säteilylämmitin.
TT-thermo:a (vast) en halunnut ison koon takia sovitella konehuoneeseen, eikä niitä ollutkaan Calix-yhteensopivalla liittimellä. Tämä on pienikokoinen ja sopi pienellä mutkaletkulla lämmityslaitteen letkuun.
Ei tule vikakoodeja eikä vaikuttanut lämmityslaitteen toimintaan.

Tässä kuvat n. tunnin lämmityksen jälkeen moottorin suojamuovin alta:
Ennen:
N-ytt-kuva-2024-1-27-kello-15-04-01.png


Jälkeen:
N-ytt-kuva-2024-1-27-kello-15-03-46.png



Tässä työkaverin puhelimeen liitettävällä lämpökameralla otettu kuva.
Pakkasta oli -20°C ja auto oli lämmityksessä hiukan reilun tunnin. Aurinko paistoi tuohon ajovalon kehykseen koska se näkyy lämpimämpänä.

Whats-App-Image-2024-02-08-at-15-26-44.jpg
 
Kyllähän tollanen pumpulla oleva lämmitin tasaa lämmitysvaiheen lämpöjä moottorissa aika hyvin, toisin kuin pelkät vastukset vesitilassa olevalla, ja painovoimaisella kierrolla.
 
Käyttöautossani on Calixin säteilylämmitin, lienee 300 W teholtaan. Teho on yhtä tyhjän kanssa. Kumpikaan valmistaja ei tarjoa muunlaista lämmitintä.
Pienellä riskillä ajattelin kokeilla Calixin pumpulla varustettua letkulämmitintä. Auto on Euro 5 -päästötasoa joten ei vielä pitäisi olla kovin kranttu lämpötiloista.
Kärkkäiseltä löytyi halvimpaan hintaan 16 mm:n lähdöillä oleva: (Löytyy myös 19 mm.n letkukoko).
Calix FCH 550W moottorinlämmitin kiertovesipumpulla * EAN: 
7317529092823 
Tuotenumero: 
102423554 
Toimittajan tuotenumero: 
CX 1710000
Tämä on PTC-vastuksella oleva, joten se ei lämmitä samalla teholla koko aikaa, mutta lämmittää huomattavan paljon enempi kuin säteilylämmitin.
TT-thermo:a (vast) en halunnut ison koon takia sovitella konehuoneeseen, eikä niitä ollutkaan Calix-yhteensopivalla liittimellä. Tämä on pienikokoinen ja sopi pienellä mutkaletkulla lämmityslaitteen letkuun.
Ei tule vikakoodeja eikä vaikuttanut lämmityslaitteen toimintaan.

Tässä kuvat n. tunnin lämmityksen jälkeen moottorin suojamuovin alta:
Ennen:
N-ytt-kuva-2024-1-27-kello-15-04-01.png


Jälkeen:
N-ytt-kuva-2024-1-27-kello-15-03-46.png



Tässä työkaverin puhelimeen liitettävällä lämpökameralla otettu kuva.
Pakkasta oli -20°C ja auto oli lämmityksessä hiukan reilun tunnin. Aurinko paistoi tuohon ajovalon kehykseen koska se näkyy lämpimämpänä.

Whats-App-Image-2024-02-08-at-15-26-44.jpg
Tuleeko nopeammin lämpöä hyttiinkin käynnistyksen jälkeen, pitäähän toi lämppärin kennokin lämpöisenä.
 
Tuleeko nopeammin lämpöä hyttiinkin käynnistyksen jälkeen, pitäähän toi lämppärin kennokin lämpöisenä.
Se olikin tässä ajatuksena, kun automaatti-ilmastointi ei puhalla liikkeelle lähtiessä juurikaan ja lasit ehtivät huurtumaan ennen kuin tuuletin alkaa puhaltamaan kovempaa.
Hiukan nopemmin se nyt toimii. Asensin lämmittimen kiertosuunnan lämppärin paluuletkuun; virtaus on moottoriin päin, paluu lämmittimen kautta. Tuo PTC-vastus ei lämmitä nestettä kovin kuumaksi kuitenkaan,
 
Eipä ollut pitkäikäinen tämä Calix :mad:. Vuorokaudessa vuotaa tuon verran.

Näyttökuva 2024-04-30 kello 16.25.38.jpg


Näyttökuva 2024-04-30 kello 16.25.24.jpg
 
Vuotaako itse lämppäri vai letkuliitos? Joskus on ollut vaikeuksia saada letkut pitämään.
 
Takaisin
Ylös