Itseasiassa en edes tiedä onko kiinan vai joku jenkkituonti mutta oli tuosta purettuna oma bensakone varastossa ja olis tarkotus se siihen taas kasailla mutta osa sähköistä on hukassa. Moottorin virkaa toimitti pieni sähkömoottori mutta junnuilla ikää tullut niin vois laittaa vähän riskimmän koneen takaisin
Härvelissä on vihreällä osa maista ja punaisella plussat. Itseasiassa akusta menee maa suoraan runkoon ja toista maata ei lähde akulta minnekään. Moottorissa on jopa sähköstartti ja tämä ilmeisesti toimii myös laturinakin tässä. Tuossa regulaattorista alla kuva, siihen oli siten kytkennät että tuo M meni minusta starttikaapeliin solenoidiin rinnalle (eli kytketty vain startatessa?) ja sitten B+ punaisiin eli +12v ja tuo B- ja yläpuolinen vihreisiin. Hieman sekava selittää. Mittarilla mitatessa tuo B- ja ylempi ei kyllä ole yhdessä mutta piuhat on samanvärisiä? Hiukka outo sävellys tuo sähköpuoli vaikkakin on tehtaan tekele.
Lisäksi koneen toiselta puolen tulee musta ja punainen johto enkä muista mihin nämä meni, oisko maa ja +12v? magnetointi jännite? lähtee jostain samoilta seuduilta kuin tulpan johto
Härvelissä on vihreällä osa maista ja punaisella plussat. Itseasiassa akusta menee maa suoraan runkoon ja toista maata ei lähde akulta minnekään. Moottorissa on jopa sähköstartti ja tämä ilmeisesti toimii myös laturinakin tässä. Tuossa regulaattorista alla kuva, siihen oli siten kytkennät että tuo M meni minusta starttikaapeliin solenoidiin rinnalle (eli kytketty vain startatessa?) ja sitten B+ punaisiin eli +12v ja tuo B- ja yläpuolinen vihreisiin. Hieman sekava selittää. Mittarilla mitatessa tuo B- ja ylempi ei kyllä ole yhdessä mutta piuhat on samanvärisiä? Hiukka outo sävellys tuo sähköpuoli vaikkakin on tehtaan tekele.
Lisäksi koneen toiselta puolen tulee musta ja punainen johto enkä muista mihin nämä meni, oisko maa ja +12v? magnetointi jännite? lähtee jostain samoilta seuduilta kuin tulpan johto