Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom.: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Takuu ei velvoita huollattamaan merkkihuollossa.Joo,naapurin rouvakin sanoi että jos hän vaihtaa hybridiin, niin minä en voi sitten enää huoltaa sitten hänen autoaan
Totesin että jos ei oo takuu enää voimassa niin voin huoltaa ihan normaalisti....
Mutta velvoittaa noudattamaan valmistajan huolto-ohjelmaa ja nykyään on usein sellaisia ohjelmistopäivityksiä, ym. mitä ei käytännössä voi tehdä kuin merkkiliikkeessä.Takuu ei velvoita huollattamaan merkkihuollossa.
Onhan se noinkin, eli sillä kierretään määräystä että ei saa velvoittaa takuun voimassaolon ehdoksi sitä merkkihuoltoa...Mutta velvoittaa noudattamaan valmistajan huolto-ohjelmaa ja nykyään on useumin sellaisia ohjelmistopäivityksiä, ym. mitä ei kätännössä voi tehdä kuin merkkiliikkeessä.
Tiedän laitteita, missä ensimmäinen asia huolto-ohjelmassa on, että tarkastetaan netin kautta tehtaan vahvasti suojatusta järjestelmästä, onko juuri tähän xxx valmistenumeroiseen tullut päivitystä ja tarvittaessa päivitetään.Onhan se noinkin, eli sillä kierretään määräystä että ei saa velvoittaa takuun voimassaolon ehdoksi sitä merkkihuoltoa...
Joillain merkeillä on saatavilla vapaasti, mutta ohjelmien lisenssit on hinnoiteltu siten, ettei kannata hankkia, ellei ole hyvin vahvaati suuntautunut ko. merkkiin ja asiakaskunta ole iso.Jos päivitykset olisivat velvoittavia, niin valmistajan pitäisi jakaa ne riippumattomille huoltoliikkeille. Ts. ei voi evätä takuuta.
Mä oon kaksi autoa ostanut uutena. Kummankin huoltanut alusta lähtien itse. Toiseen (Primastar) tehtiin aika paljonkin takuukorjauksia, eikä kukaan kysellyt huoltokirjan perään.
EU:n ryhmäpoikkeusasetus koskee kylläkin käsittääkseni vain autoja, joten muissa laitteissa ehkä voidaan edellyttää merkkihuoltoa.
Just oli jossain juttua, että jo selvästi yli puolet uusista autoista myydän yrityksille työsuhdeautoiksi. Ja varmasti valtaosaa yksityisistäkään ostajista ei kiinnosta värssyäkään huoltaa autoaan itse, hyvä jos imuroida viitsivät, ehkä konepesussa käyttävät. On hyvin pieni marginaalinen ryhmä, joka ostaa uuden auton ja haluaa huoltaa sen itse tai edes huollattaa jollain pikkupajalla. Pitkät takuut tekee sen, että näitä saattaa 5-7 vuoden iässä jo kulkeutua itsehuoltajille, mutta silloinkaan ei monesta huollosta ole enää kyse, kun keskimäärin autoilija ajaa ehkä 20000-30000 km vuoteen, eli yksi huolto vuodessa. Myös hyvin suuri osa uusista autoista myydään pääkaupunkiseudulla ja ainakin joillain merkeillä huolto on merkkiliikkeessä Tallinnassa selvästi halvempi, niin huollatetaan siellä kaljanhakureissulla.Tekee kaikki muut itte, ja käy sen pelkän päivityksen tekemäs marmorikorjaamolla .
Entäs jos on 4-cyl ja vain yhdessä sylinterissä on hehkutulppa ?Viis pyttyä ja neljä hehkua...mikäs toi on?
Otat irti, hiekkapuhallat, korjaat asiallisesti alkuperäisillä ainevahvuuksilla puskusaumoin hitsaten ja hiot saumat huomaamattomaksi, maalaat mustaksi ja ruostesuojaat, niin sinulla on uusi palkki.No nyt se myrkyn lykkäsi.
Rouvan Audi TT Quattro MK1 ei menny katsastuksesta läpi, etupalkki (moottorin apurunko?) ruostunut eikä kuulemma saa hitsata.
Mistähän moisen löytäsi kohtuuhintaan?
No nyt se myrkyn lykkäsi.
Rouvan Audi TT Quattro MK1 ei menny katsastuksesta läpi, etupalkki (moottorin apurunko?) ruostunut eikä kuulemma saa hitsata.
Mistähän moisen löytäsi kohtuuhintaan?
Joo, tuo kävi kyllä mielessä...Otat irti, hiekkapuhallat, korjaat asiallisesti alkuperäisillä ainevahvuuksilla puskusaumoin hitsaten ja hiot saumat huomaamattomaksi, maalaat mustaksi ja ruostesuojaat, niin sinulla on uusi palkki.
Otat irti, hiekkapuhallat, korjaat asiallisesti alkuperäisillä ainevahvuuksilla puskusaumoin hitsaten ja hiot saumat huomaamattomaksi, maalaat mustaksi ja ruostesuojaat, niin sinulla on uusi palkki.
Joensuu, TT 8N3Missä suunnalla mannerta? Mikä tekniikka?