Perkins T6.3544 merimoottör

Swiddy perkinsin korkkitiiviste on persiaasta mutta ei mitään verrattuna hontan tilkkeeseen.
Minä laitoin perkinsin korkkitiivisteen ilman vaseliinia ns kuivana :nuijii: ja jostain nyt vuotaa öljyä...en vielä syytä kopan tilkettä kun on tsekkaamatta homma.
Aikoinaan oli Honda Accord -78 mallia. Hyvin muistan sen moottorin tiivisteiden laadun, ja hinnan. Neljä mäntää sai 100 Mk, mutta täydellinen tiiviste sarja ois ollut jotain 600mk, muotoon valettuja kumi tiivisteitä. No en tarvinnut kuin kannen ja öljypohja tiivisteen. Hitto, se auto ois pitänyt säilöä.

Wanha jo edesmennyt asentaja laitteli kaikki tiivisteet vaseliinin kanssa paikoilleen, metallipinnalle se vaseliini ja paperi tai korkki tiiviste sitten tarkasti paikoilleen sillä vaseliinilla "liimaten"...
Oli tarkkaa touhua kun pikkupoikana katselin, sillä oli ihan oma vaseliinitörppö siihen hommaan, kierrekannellinen purkki jota säilytti kaapissa, jossa muitakin vain hänen käytössään olevia tarvikkeita ja johon muilla ei ollu asiaa...

Vaseliinin käytössä varmaan myös se ajatusmalli, ettei tiiviste tartu pintoihin kiinni.
Jos joutuu avaamaan joskus uudestaa, tiiviste ei mene todennäköisesti rikki.

Vaseliinin käytössä varmaan myös se ajatusmalli, ettei tiiviste tartu pintoihin kiinni.
5922 tökötillä kasattuja osasia, korkkitiiviteellä, olen aukonut 1-2v myöhemmin, eikä se korkkitiiviste ole siinä hajonnut

Väitellään, vaseliini vastaan tiivisteliima tämä tai tuo, mitähän ne tehtaalla käyttävät. 😀

Itse ainakin juuri pelkästään tämän takia rasvaan tai öljyän kaikki paperit ja korkit. Muutamat rapannu jollain terällä laipasta niin ei kyllä halua niitä uudestaan siihen päästää liimautumaan

Ei se vaseliinin käyttö paperin/pahvin kanssa välttämättä perustu pelkästään nuukuuteen.
Kyllähän vaseliini imeytyy paperiin ja auttaa sitä muotoutumaan paremmin pintojen epätasaisuuksiin.
Tai siis ainakin mun mielestä.

Ps
Ihan siis vapaasti saa jatkaa hiukan off-topikkia, koska aihe on peijakkaan kiinnostava.

Swiddy perkinsin korkkitiiviste on persiaasta mutta ei mitään verrattuna hontan tilkkeeseen.
Minä laitoin perkinsin korkkitiivisteen ilman vaseliinia ns kuivana :nuijii: ja jostain nyt vuotaa öljyä...en vielä syytä kopan tilkettä kun on tsekkaamatta homma.
Jos Perkinssoni ei vuoda jostain öljyä, ei sitä siellä olekaan. Pätee muihinkin britteihin...

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin