Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Ei mitään hajua oikeasta tavasta, mutta jos mä mittaisin, laittaisin pullon täyteen vettä. Ilman ylipainetta. Sitten paineletku kiinni ja paine tehtäisiin ilmalla. Jos ilmaletkun irrotuksen jälkeen vesi ei enää ylläkään liittimen tasolle, tilavuus on kasvanut.Millähän laboratorioinstrumentilla ne mittaisivat sukelluspullojen tilavuuden kasvun?
Kyllähän metalli venyy myötörajaansa asti, palautuen alkuperäismittaan.Ei mitään hajua oikeasta tavasta, mutta jos mä mittaisin, laittaisin pullon täyteen vettä. Ilman ylipainetta. Sitten paineletku kiinni ja paine tehtäisiin ilmalla. Jos ilmaletkun irrotuksen jälkeen vesi ei enää ylläkään liittimen tasolle, tilavuus on kasvanut.
Mulla oli yksi vanha 30-lukuinen vetypullo, mistä meinasin lisäsäiliötä kompuraan. Siinä oli pyörä pohja ja oli n. 30 cm halkaisijaltaan. Pilkottiin se kuitenkin ja sen pätkä on nyt kaverin rautaveneessä keulabulbina. Saatiin keula-aalluon muodostusta vähän pienemmäksi. Vene on 70-luvulta, eikä rungon muoto ole ihan onnistunut. Puskee melkoisesti vettä edellän.Kumminkin päin toimii painetta vastaan, mutta pystyssä pysymisen takia noin.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.