Onko konekansa hidastunut muilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KooJoo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

KooJoo

Kansalainen
KK Plus pack
Onko muut huomanneet hidastumista foorumin toiminnoissa? Asia ei tosiaan haittaa itseäni mitenkään, ihan vaan mielenkiinnosta kyselen ja vertailen olisiko vika vaikka omassa koneessa?
Olen siis todennut että vuodenvaihteen jälkeen sivuston avautumisessa on alkanut kestää kauemmin. Esimerkkinä kun klikkaan "Nyt" linkkiä uusiin lukemattomiin viesteihin, kestää sen avautuminen jopa 5 sekuntia, kun ennen se oli samantien auki.

Samaan aikaan muut sivustot toimivat normaalisti. Netin nopeus ko. hetkellä ~200/50Mbps

Onko muut huomanneet hidastumista foorumin toiminnoissa? Asia ei tosiaan haittaa itseäni mitenkään, ihan vaan mielenkiinnosta kyselen ja vertailen olisiko vika vaikka omassa koneessa?
Olen siis todennut että vuodenvaihteen jälkeen sivuston avautumisessa on alkanut kestää kauemmin. Esimerkkinä kun klikkaan "Nyt" linkkiä uusiin lukemattomiin viesteihin, kestää sen avautuminen jopa 5 sekuntia, kun ennen se oli samantien auki.

Samaan aikaan muut sivustot toimivat normaalisti. Netin nopeus ko. hetkellä ~200/50Mbps
On hidastunut, Luulin myös nopeuden hidastumiseksi, mutta ei.

Taisin tästä kirjoittaa jo joskus aiemmin viime vuonna johonkin ketjuun. Ajoittain hidastelee niin että huomaa, ja joskus heittää ilmoituksen ettei sivua voi ladata, yleensä kuitenkin toisella yrityksellä toimii. Sama useammalla laitteella, muut sivustot kuitenkin toimii normaalisti.

Taisin tästä kirjoittaa jo joskus aiemmin viime vuonna johonkin ketjuun. Ajoittain hidastelee niin että huomaa, ja joskus heittää ilmoituksen ettei sivua voi ladata, yleensä kuitenkin toisella yrityksellä toimii. Sama useammalla laitteella, muut sivustot kuitenkin toimii normaalisti.
Minulla on heittänyt tuota ilmoitusta säännöllisen epäsäännöllisesti siitä asti kun sivusto jokunen vuosi sitten päivitettiin uuteen versioon.

Itse olen huomannut ajoittaista hidastumista ehkä noin 1kk sisällä. Laitan tämän listalle, mitä tutkitaan kun kohta päivitetään. Tehdään varmaan uusi virtuaalipalvelin kun Linux vaihtuu toiseksi.

Joskus ehkä kuukausi sitten oli paljon hitaampi, mutta viimeaikoinna tilanne parantunut, pieni moneen muuhun sivustoon verrattuna oleva viive kyllä vieläkin.

Näyttää riippuvan omasta nettiyhteydestä tuo hidastelu jos sellaista nyt on. Jonkin verran selaan konekansaa puhelimella ja silla on aina hieman enempi viivettä mutta hyvällä kiinteällä yhteydellä toiminta on lähes välitöntä.
Joskus kun kannettavalla tietokoneella on selaimissa vajaata parisataa sekalaista nettisivua auki kolmessa eri selaimessa niin silloin on normaalia että kone hidastelee johtuen vähäisestä 8gb muistimäärästä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin