Nippeli tietoa

Viestiketju:
Nippeli tietoa

Nii ...... Mun romukopasta Roosan "materiaalijemmoihin" eli purkista toiseen, mut pajalta se ei silti katoa .......
 
Kynttiläpajan kaasuhellan äärellä valaen ja värjäten, ja täytellen, tuo taas vissiin touhunnut sen jotain 8h ........
 
Kynttiläpajan kaasuhellan äärellä valaen ja värjäten, ja täytellen, tuo taas vissiin touhunnut sen jotain 8h ........
Joo, se tuppaa vähän falskaamaan kaasua aina kun pullo on lopuillaan. Tänään sentään vaan 8 tuntia, kun on nuo työpäivät tahtoneet venyä viimeaikoina 9 - 10,5 tuntiin.
Nooh, kun joulu on ohi, niin voi maata ja syljeskellä kattoon... Ennen pääsiäiskynttilöitä.
 
Käske sitä ukkoasi etsimään nippelivarastoistaan uusi tiiviste paineensäätimen / kaasupullon väliin. Ainakin sivuventiilipullo vaatii tiivisteen vaihtoa määrä ajoin, vuoto ilmenee juurikin pullon paineen alentuessa.
Letkun klemmareiden täytyy olla sellaisia ettei niissä ole tasaista kiristyskohtaa ns; pihdeillä puristettavaa mallia, nekin se ukko saisi etsiä lajitelmistaan jos sillä sellaisia on?
 
Toi pullomalli on ihan perinteisellä, päältäpainettavalla paineenalenninventtiilillä. Ei siis jenkaliitoksella.
Epäilen kyllä, että tuo johtunee enemmänkin tosta hellan rakenteesta, levyjen "ejektoreista" ....
 
Nippeli tietoa kaasulaitteiden liitoksista, ylin klemmari Ok alin Out. Säädösten mukaisten klemmareiden on oltava syöpymättömiä Rst,tä. Keskellä virallisia vinyyli tiivisteitä joiden kehän ulkoreuna on korkeammalla kuin sisäkehän, tämä varmistaa kiristettäessä tiiviyden. Letkuista täytyy löytyä valmistus vuosi, yli 10v käytössä olleet letkut on vaihdettava, tietysti oranssia tähän tarkoitukseen nimen oman valmistettua. Letkun max pituus saa olla matalapaine säätimisillä10m ja korkeapaine säätimisillä 15m.
Roosan hellan max paine saa olla1.5 Bar muuten poltin rinkulat ei pysy paikoillaan, kaasulaitteen vuotamattomuus varmistetaan ennen käyttöönottoa saippuavedellä (itse sytyttimellä)

IMG_0345.JPG
 
Eilen tarkistin liitokset, myös metalliputkien liitokset hellalevyn alta eilen AGAn TL-4 vuototesterillä ( ikäänkuin saippuavettä paukkupullossa ) ja ei löytynyt vuotavia liitoksia.
Klemmareita löytyy molemmantyyppisiä, pienis letkuissa tollaset ABAn sinirunkoiset ei toimi kyllä oikein missään.
Lisäksi löytyy sellasia jousiklemmareita ( purkuautoista, esim VAG ) ja sitten niitä mitkä kiristetään kerran, vaikka hohtimilla, siis sentyyppisiä millä esim autojen vetareiden suojakumitkin kiinnitetään, niiden valikoimaa löytyy 8-16mm ulkomittaisille letkuille
 
Viimeksi muokattu:
Tässä letku on korkeintaan metrin pituinen....
Ja hajuilmiö on lähinnä yhtä tiettyä levyä käyttäessä
 
Tänäpä täydellä kaasupotulla, sama juttu. Hajuilmiö havaittavissa vain yhtä, tiettyä levyä käytettäessä.
 
FAlskii kaasua johonkin muualle ku poltinejektoriin....
 
Tai se kaasusuulake ejektoriputkesta inan liika kaukana, tai sit siellä on jotain "hapettumaa" ettei kaasuvirta ejektorille ole oikeanmuotoinen.....
 
Annoin väärää nippelitietoa, ei herra jumala 1.5 Bar paineella pidä hellan rinkuloille kaasua antaa. Olen pelannut korkeapaine säätimien kanssa ja näiden kanssa l/h on mitä asennettavilla säätimistä katsotaan. Bitumipadalle 12 l/h ja hitsaustoholle 14-16 l/h, matalapainesäädin antaa sen 1.5 l/h johon sotkin baarit.
 
Käske sitä ukkoasi etsimään nippelivarastoistaan uusi tiiviste paineensäätimen / kaasupullon väliin. Ainakin sivuventiilipullo vaatii tiivisteen vaihtoa määrä ajoin, vuoto ilmenee juurikin pullon paineen alentuessa.

Jaa, molen kyllä käsittänyt että nestekaasupullossa paine pyrkii pysymään koko ajan tasaisena (lämpötilasta riippuen 7-9bar) kunnes nestemäisessä muodossa oleva kaasu loppuu.
 
Ei pysy kovalla kulutuksella, bitumipoltin jäädyttää kaasupullon kesälläkin. Jäätyneestä pullosta ei tule kuin pihaus
Tästä syystä pulloja lämmitetäänkin paineen pysymiseksi.
 
Takaisin
Ylös